EGE'NİN GÜZELİ KOS

170910 Haz 2017Gezi Notu
Kubra CanliKubra CanliGezgin10 Haz 201717080 Yorum

Merhabalar.

Yaz geliyorken, güneye inme planı yapanlara dingin ama tatminkar bir önerim var. Geçtiğimiz yılın Şeker Bayramı'nda, "Bayramımızı bayram edelim, Ege'ye inelim ama bayram kalabalığına da yakalanmayalım," derken; aklımıza Yunan Adaları geldi. "Kos olur mu?" dedik, iyi ki de oldu; ilaç gibi geldi bize.

Kos

Kos feribotla Bodrum'a 15 dakika uzaklıktaki, 50 bin nüfusa sahip ve 112 kilometre uzunluğunda sahil şeridi bulunan, güzel mi güzel, butik bir yunan adası. Diğer adıyla da "İstanköy". Nitekim adada yaklaşık 3 bine yakın Türk yaşıyor. Schengen vizeniz varsa beklemeyin, koşun. Yoksa da "Kapıdan vize almak için hemen kendinizi motive edin!" derim. (Kapı vizesi süreci normal vizeden farklı, vize belgelerinizi hazırlayıp feribot biletini satın aldığınız acenteye kargoluyorsunuz, acente işlemleri sizin adınıza hallediyor.)

Türkiye'den Kos'a bir kaç şehirden ulaşım bulunuyor, biz Bodrum merkezindeki yolcu limanından geçmeyi tercih ettik. İşlemler için buradaki acentelerden birini seçebilirsiniz. Gidiş-dönüş feribot bileti 35 Euro, kapı vizesi ücretiyse 60 Euro. Kapı vizesi tek girişli ve kalacağınız gün kadar veriliyor, eğer yurtdışına tekrar çıkma planınız ve vaktiniz varsa normal Cchengen başvurusu yapmanızı öneririm. Böylece, hiç değilse birkaç aylık vize alabilirsiniz.

Kos şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Agios Ioannis Luxury Apartment, Michalis Studios & Apartments, Casa Verde. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Perezous, Alice Springs Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Frosini Hotel, The Aeolos Beach Hotel, Yiannis Apartments & Studios tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gümrük çıkışlarında pasaport kontrolden sonra Duty Free mağazaları bulunuyor. Buradan kişi başına 3 karton sigara ve alkol oranına göre 1 ila 3 şişeye kadar içki alabilmeniz mümkün.

Kos-1

Adanın konaklama imkânları, Avrupa'daki ve Türkiye'deki tatil bölgeleri rakamlarına göre gayet uygun, merkezdeki otel ve pansiyonlarda fiyatlar gecelik 40 ile 100 Euro arasında değişiyor. Otel seçiminizde önceliklerinizi otelin merkezî bir yerde ve kahvaltı dâhil olmasını dikkate almanızı tavsiye ederim. Adanın her köşesinde denize girilecek plaj bulunduğu için ulaşmakta sıkıntı çekmezsiniz.

Biz, merkezde olması, denize sıfır olması ve kendi iskelesi bulunması sebebiyle, harika manzaralı Kos Aktis Art Hotel'de kaldık. Oranın en gözde ve ulaşılabilir otellerinden biri olması sebebiyle fiyatı kahvaltı dahil 2 kişilik gecelik 150-200 Euro aralığında idi. Bütçeniz müsaitse kesinlikle öneririm. Üstteki ve alttaki fotoğraflar, konakladığımız otelden görülen Bodrum manzarasıdır.

Kos-2

Kos'a gitmişken, "Merkezde nereleri gezelim, görelim?" diye sorarsanız; malum Antik çağ hekimi Hipokrat'ın (Hippocrates) İstanköy'de doğduğu varsayılıyor. Buna göre günümüden yaklaşık 2400 yıl kadar önce gölgesinde Hipokrat'ın öğrencilerine ders anlattığına inanılan meşhur Hipokrat Ağacı'nı, şu fotoğraftaki 1500'lü yıllardan kalma Şovalyeler Kalesi'ni, Defterdar ve Hasanpaşa Camiileri'ni gezebilirsiniz.

Kos-3

Adanın merkezi her yeri yürüyüp keşfedeceğiniz kadar düz ve küçük. Her sokak güzelim Ege Denizi'ne çıkıyor. Bu yüzden her köşe başı durup hayaller kurulacak kadar mavili, beyazlı ve yeşilli... Tertemiz havası, tarihî geçmişi ve bunaltmayan sıcağıyla, keyif dolu bir yer Kos.

Kos-4

Ada için en az 3 gününüzü ayırmanız gerekiyor. Seyahatinizin 1 gününde de ufak bir araç kiralayarak (günlük yaklaşık 40-50 Euro), şehrin biraz dışında bulunan Asklepion'u, 15-30 kilometre uzaklıktaki Zia Köyü'nü ve Ada'nın diğer popüler plajları olan Kardemena, Kefalos ve Mastichari plajlarına da gitmenizi öneririm. Elinize haritanızı alın ve keşfe çıkın.

Kos-5

Yukarıda fotoğrafı bulunan Kardemena Sahili "Paradise Beach", yani "Cennet Sahili" olarak geçiyor. Suyunun berraklığı ve kumun parlaklığıyla, adanın en popüler plajı aynı zamanda. Şezlong kirası burada 4 Euro. Kos'a gitmişken Paradise Beach'i görmek ve acıkınca leziz ballı süzme yoğurttan tatmak şart.

Kos-6

Yukarıdaki fotoğraf ise daha çok sörfçülerin tercih ettiği, rüzgârlı Mastichari Beach'ten. Buraya gitmişken Tamtam Beach Restaurant'a uğrayıp, çıtır kalamarlardan ve Mythos Birası'ndan tatmadan dönmeyin sakın. :)

Plajlardan sonra görülmesi gereken diğer bir yer ise alt fotoğraftaki Zia Köyü. Merkezin 17 kilometre batısında bulunan köy, adada güneş batışının en güzel seyredildiği yer. Ada'nın en romantik köşesi aynı zamanda ve geleneksel yunan yemeklerini sunan leziz restoranları da mevcut.

Kos-7

Yukarıdaki manzara Oramedon Restaurant'tan. Lezzet ve manzara bir harika.

Ada'da "Ne yiyelim? Ne içelim?" derseniz; malum, Yunan mutfağı daha çok balık sebze ve peynirden oluşan, hafif bir mutfak diye bilinir. Orada farkettik ki Yunanlılar et pişirmekte de ustalar. Tattığımız et yemeklerinin lezzeti inanılmazdı. Otelde yapacağınız kahvaltınızın ardından To Special'de dondurma yemenizi kesinlikle önerebilirim. Ada'nın en popüler dondurmacısının konakladığımız otelin altında olması sevinciyle, kaldığımız her gün farklı çeşitlerde yediğim dondurmaların tadı hâlâ damağımda.

Kos-8

Onun dışında, sıcaktan yorulduğunuz her an civar kafelerde buzlu kahvelerle veya limonatayla serinleyebilirsiniz. Ayrıca gitmişken adanın yerel yunan biraları olan Alfa ve Mythos'u ve tabii Yunan rakısı Ouzo'yu da deneyin derim.

Restauran önerilerimse; Kos merkezinde bulunan, alt fotoğraftaki Elia Restaurant'la başlıyor. Enfes etleri ve mezeleri bulunuyor. İki kişi için 5-6 çeşit meze, Ouzo ve ana yemekle toplamda yaklaşık 50 Euro hesap ödüyorsunuz. Fiyatlar ülkemizin turistik bölgelerine göre oldukça uygun. Balık severler içinse restoran önerilerim yine merkeze yakın olan Barbouni ve Nick the Fisherman. Son önerimse, Zia Köyü'nü ziyaret edecekler için gün batımını izleyerek lezzete doyacakları Oramedon Restoran. Tüm bu restoranlara fazlasıyla talep var, kapılarında kuyruklar oluyor. Bu yüzden Ada'ya gitmeden önce rezervasyonlarınızı kesinlikle yaptırın.

Barlar sokağı olarak tabir edilen sokakta geceleri 15-20 yaş grubuyla takılıp köpük partilerine katılabilir ya da güzel müzik ve kokteylleriyle Neo Sintrivani veya canlı müzik performansı yapılan şık bir mekân olan Hammam Bar'da vakit geçirebilirsiniz.

Kos-9
Kos-10

Sahil aktiviteleri olarak da plajlarda Jet Ski, rüzgâr sörfü ve su sporları sevenler için çeşitli olanaklar bulunuyor. Gitmeden araştırarak hazırlıklı olmanızı öneririm.

Dingin, huzurlu ama tüm beklentilerimizi karşılayan bir adaydı Kos, biz bayıldık.
Değişiklik arayan herkes gitsin, yenilensin. :)

Sevgiler,

Kübra

Kos şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bodrum Pazar ziyaret ve Cooking Class (85 €), Bodrum 5 Günlük Paket Tur (268 €), Bodrum Tam Gün Jeep Safari (45 €), Kos Adası 1.5 saatlik Türk Hamamı ve masaj (55 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.