EĞİK KULESİYLE ÜNLÜ ŞEHİR: PİSA

İtalya’ya kendiniz de gitseniz, tur ile de gitseniz tren yolculukları ekonomik gezmenin ve ulaşımın en mantıklısıdır. Floransa-Venedik turlarında genelde ekstra tur düzenleyip Pisa Kulesi'ne de götürüyorlar. Tabii 80-90 Euro civarında ödeme yapmanız şartı var. Fakat Floransa'dan ya da Roma'dan tren ile çok daha ekonomik bir fiyata kendiniz gidebilirsiniz.

Pisa

Kulenin yapımına 1174 yılında Duomo'ya çan kulesi yapılmak için başlanmış. Henüz yapım aşamasının 3. katındayken yumuşak toprak zeminden dolayı eğrilmeye başlamış. Kule bütün olumsuzluklara karşın 1399 yılında bitirilmiş. Kule tamamen mermerden yapılmış ve 8 kat üst üste sütunlarla kurulmuş. Kulenin yüksekliği 56 metre ve her 100 yılda bir 7 cm eğriliyormuş. Kulenin zeminindeki çökme nedeniyle yıkımdan son anda kurtulmuş ve bu restorasyon çalışmaları 10 yıl sürmüş. Durdurmak için hükümet 20 milyon sterlin harcamış. Şu anda eğimi durdurmuşlar. 10 yıl süren restorasyon çalışmasından sonra yıkımdan son anda kurtulmuş. Bu çalışmalarla eğrilik 45,72 santimetre kadar düzeltilmiş ve yapı 1838′deki konumuna geri döndürülmüş.

Pisa-1

Pisa bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Pisa Kulesi ile fotoğraf çektiren turistlerin sevdiği poz. Eee biz de turist olduğumuza göre çektirmemek olmaz tabii ki : )

Pisa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz La Maison des Artistes güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Casa Gabriella, La Puntata Apartment, Appartamento nel centro di Pisa. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Soggiorno Athena, Hintown San Martino, House 22 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Pisa, Hostel Easy Pisa, Hostel Pisa Tower tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Pisa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Pisa-2

Pisa-3

En az kule kadar ilginç bu davranışları seyretmeye gerçekten doyum olmuyor : )

Kuleye çıkmak için önceden bilet almak gerekiyor. Biz vaktimizin sınırlı olmasından dolayı kuleye çıkamadık. Dönüş yolumuz en az 5 saat sürecekti. Otelimiz ve Pisa Kulesi arası çok uzun bir yol kat ettik. Zaten inanılmaz bir kuyruk vardı. 15 Euro ücret ödeyip sıranızı beklerseniz Pisa Kulesi'ni gezebilirsiniz.

Pisa’daki üç ana yapıyı, hele de hava güneşli ve güzelse herkesin yaptığı gibi çimenlere yayılıp izlemek geçekten güzel. Aslında Pisa şehrinde pek fazla yapılacak bir şey yok. Biz de bu kadar yolu sadece Pisa Kulesi'ni görmek için geliyoruz.

Battistero (Vaftizhane) Pisa Kulesi ile aynı bölgededir. Burası İtalya'nın en büyük vaftizhanesiymiş. Yapının içinde koro herhangi bir eser icra ettiğinde, sesin 2 km uzaklıktan duyulduğu söyleniyor.

Pisa-4

Pisa Kulesi ile aynı yeri paylaşan bir diğer yapı ise Duomo. İtalya şehirlerinde, en büyük ve ünlü katedrallere, yani dini yapılara “Duomo” ismi veriliyor.

Pisa şehrindeki Duomo katedrali de dünyanın en iyi “Romanesk” katedrallerinden birisiymiş.

Katedralin yapımı ile ilgili söylentiye göre 1062 yılında, Pisa askeri güçleri Tuscany kıyılarında bir Müslüman askeri birliği bozguna uğratmışlar ve bunun onuruna bu katedrali inşa etmeye başlamışlar.

Pisa-5

Geri dönüş zamanı... Sabah çok erken saatlerden beri ayakta olduğumzu için otobüste en arka koltuğa yayıldık : ) Ertesi sabah da erken kalkıp İstanbul'a dönüyoruz.

Pisa-6

Bu fotoğraf, harika bir tatil geçirdik havalarda uçuyorum pozu oldu biraz : )