Elması Meşhur Şehir Amasya

Doğu Karadeniz turumun dönüşünde birkaç saatliğine Amasya’ya uğradım. Uğramaz olaydım… Çok beğendim. Bende bir iz bıraktı ve zamanım yetmedi. Bu kadar küçük bir yerde nasıl bu kadar keyif aldığımı anlamadım. Burayı, Safronbolu’nun bir küçük boyu ve içinden nehir geçeni diye özetleyebilirim.

I.Mehmet, II.Murat, Fatih Sultan Mehmet, Yavuz Sultan Selim gibi padişahların Amasya’da şehzadelik yapmaları sebebiyle "Şehzadeler Şehri" diye anılan kentin ortasından nehir geçmektedir.

Şehir, II. Beyazıt Camisi ve Külliyesi etrafında şekillenmiş. Yeşilırmak’ın kıyısında yer alan cami, ibadete açıktır. Külliye ise şu anda sergi niteliğindedir. Yamaçta yer alan Amasya Kalesive kaya mezarları küçük şehir merkezinin her tarafından gözükmektedir.

Şehirde bir Arkeoloji Müzesi de yer alır. Müzede en çok mumyalar dikkat çekiyor. Arkeolog olarak bu kadar kaliteli müzeyi az gördüğümü söyleyebilirim. Şehrin genelinde bu kadar temiz ve verimli müze/sergilerin olması beni çok mutlu etti. Şehrin minyatürünün yer aldığı bir de alan bulunuyor. Çalışanların bilgilendirmeleri ve sunum şekilleri mükemmeldi.

Amasya’nın geçmiş yaşam biçimlerini yansıtan Hazeranlar Konağı’na da uğrama fırsatım oldu. Kentin geçmişi balmumu heykeller ile canlandırılmış. Şehzadelerin yer aldığı Balmumu Müzesi'ne gitme şansım olmadı. Osmanlı Dönemi'nin dışında da Amasya Genelgesi'ni unutmamak gerekir. Son olarak da Şirin için dağları delen Ferhat da unutulmamış. Şehrin çıkışında ikisini simgeleyen dev bir anıt var.

Çok şirin, kültür dolu ve tertemiz bir şehirle karşılaştığım için kendimi şanslı hissettim. Yolunuz buraya düşmese de siz yönünüzü buraya çevirin ve mutlaka 1 gün ayırın.