img-script

EN KÜÇÜK KITA, EN BÜYÜK ADA AVUSTURALYA

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar05 May 2011108590 Yorum

Avusturalya 7.500 kilometrekarelik tek kıtadan oluşan tek bir ülke. Hint okyanusu ve Büyük okyanus arasında yer alan ülkenin nüfusu 20.555.300 kişi.

Toplam 6 eyaletten oluşan ülkenin resmi başkenti Canberra. Kişi başına düşen milli gelirde 32.220$ ile ilk sıralarda yer alan ülkelerden. Para birimi ise Avusturalya doları.

En büyük şehri Sydney olduğundan birçok insanın algısında başkent Sydney. Oysa ki başkent Canberra’dır. Sydney'in 300 km güney batısında, Melbourne'un 650 km kuzeydoğusunda Australian Capital Territory adı verilen bölgede yer alır. Avustralya Parlamentosu bu şehirde yer almaktadır.
Ama sosyal ve kültürel anlamda en gelişmiş kent Sydney. 2. büyük şehri ise Melbourne. Melbourne ise finans ve bankacılık alanında ülkenin en gelişmiş kenti.

Resmi dili İngilizce. Anayasal monarşi ile idare ediliyor. Resmi devlet başkanı İngiltere Kraliçesi. Ülke eyaletlere ayrıldığından her eyalet genel vali tarafından yönetiliyor. İç işlerinde serbestler ama dış işlerinde kraliçeye bağlılar. 1927 senesinde tam bağımsızlıklarını kazanmışlar İngilizlerden. İngilizlerin eline geçmesi ise 1770 senesinde Kaptan James Cook’un Avusturalya’nın doğu kıyısının haritasını çıkartıp, buraları Britanya topraklarına kattığını ilan etmesinin ardından gerçekleşmiştir.

Güney yarımkürede olduğu için mevsimler bize göre ters. Tropik ve ılıman bir iklimi var. Aralık, ocak, şubat yaz. Haziran, temmuz, ağustos kış. Ülkenin güney ve kuzeyine göre yıllık ortalama sıcaklık 13 derece ile 27 derece arasında değişiyor.
Sidney

Sidney şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Darlinghurst 358, Milsons Point Penthouse, Camperdown Self-Contained Modern One-Bedroom Apartment (608ST). Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Wyndel Apartments North Sydney - Harbour Watch, Sinclairs Hostel and Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Newtown Space, UWS Village, Bridgeview Hotel Willoughby tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Sidney aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

3 milyon yıldan beri Avustralya’nın var olduğu düşünülüyor. Avusturalya’daki ilk insan yerleşimlerinin 48.000 yıl önceye kadar dayandığı düşünülmektedir. İlk Avusturalyalılar, günümüzdeki Avusturalya yerlisi olan Aborjinler’in atalarıdır. Adada yaşayan diğer yerli halk ise Torres Strait yerlileridir. Bunlar ise Malezya kökenlidir. Torres Strait ile Aborjinler’in kültürel alışkınlıkları birbirlerinden farklıdır.

Avusturalya’da 4 farklı etnik grup var. Avrupalı İngilizler, güney Asyalılar, Etiyopya Ugandalılar ve Aborjinler. Ama Aborjinler’in sayısı en fazla 10.000 kişi civarında.
Sidney-1

Ülkenin en alçak noktası, Orta Avustralya çöllerinin ortasında yer alan, denizden 15 metre yükseklikteki Eyre gölü’dür. En yüksek noktası ise 2.228 metre yükseklikteki Kosciuszko dağı.

Kömür, demir, bakır, kalay, çinko, elmas ve doğalgaz doğal kaynaklarından bir kısmı.
Avusturalya, dünyanın en küçük kıtası, ama en büyük adasıdır.

John Batman adaya geldiğinde Aborjinler’e “bize 500.000 dönüm arazi verin, biz de size yiyecek, battaniye, içki verelim” demiş. Bu şekilde anlaştıkları için bugünlere gelmişler ve Aborjinler aslında asimile edilmiş. Beyaz adam sonunda toprakların tamamını almış.

Aborjinler, Yeni Zellanda yerlileri Maori’ler gibi kavgacı ve yamyam değil, daha sakin yaratılışlılar. O nedenle İngilizlerin çok fazla mücadele etmesine gerek kalmamış.
Sidney-2

2. Dünya savaşı sonrasında Avusturalya, Avrupa’dan gelen tüm göçleri desteklemiştir. Bu dönemde Yunanistan’dan çok fazla göç almıştır. O nedenle şu anda nüfusun 160 binini Yunanlılar oluşturmaktadır. Burada yaşayan Türklerin sayısı da hiç azımsanacak kadar değil.

Avusturalya vatandaşı olabilmek çok ta zor değil. Eğer Avrupa Birliği üyesi bir ülkenin vatandaşı iseniz, ve Avusturalya’da 5 sene yaşarsanız ve puanlarınız da iyi ise Avusturalya vatandaşlığına geçebilirseniz.

Ancak Avrupa Birliği üyesi olmayan bir ülkenin vatandaşı iseniz, Avusturalya vatandaşı olmak için bu ülkede 15 sene yaşamanız gerekiyormuş. Bu süre ancak tıp, bilişim gibi daha üst düzey sektörlerde çalışıyorsanız kısalabiliyormuş.

Avusturalya’nın flora ve faunası çok zengin. Zaten çok yeşil bir ülke. Avusturalyalılar barbekü yapmayı çok seviyorlar. Kabuklu deniz canlıları oldukça fazla bu memlekette. Avusturalya’nın şarapları da çok ünlü ve neredeyse tüm dünyaya ihraç ediyorlar.

Aborjinler doğaya çok bağlı yaşıyorlar. Aborjinlerin felsefesine göre, “yaptığın her şey sana geri döner”. Buna aynı zamanda bumerang felsefesi de deniyor. Attığında sana geri geliyor. Bumerang’ı Aborjinler avlanma amacı ile bulmuş ve kullanmışlar.

İngilizler, Aborjinler’i madenlerde çok zor koşullarda çalıştırmışlar. Avrupa’dan bu kıtaya gönderilen azılı suçlular ile birlikte çalışmak zorunda bırakmışlar. Aborjinler’in nüfuslarının azalmasında, madenlerde inşaat ve yol yapımında çok zor koşullarda çalışmaları ve hastalıkların rolü büyük olmuş.
Şu an ancak 10.000 kişiler ama yine de asimile olmamaya çalışıyorlar. Birbirleri ile evlenmeyi tercih ediyorlar ve geleneklerini sürdürüyorlar.

Avusturalyalılar, Aborjinler’e yaptıkları barbarlık için tazminat ödüyorlar.

Avusturalya geziniz için Sidney de kalabileceğiniz Meriton Serviced Apartments Campbell Street ve QT Sydney gibi oteller mevcut.

Etiketler:
Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

06 Eyl 2016

ÜSKÜP GEZİ NOTLARI

Aktarmalı uçuştan mı, rötarlardan mıdır bilinmez Üsküp'e indiğimde kendimi çok yorgun hissetiğimi söylemeliyim. Gümrükten geçtikten sonra ilk kez yurtdışına çıkmanın verdiği acemilik olsa gerek havaalanından (exchange office) yaklaşık 200 € bozdurdum :( Burada yaklaşık 1 € da 5 Dinar eksik bozuyorlar şehir merkezine göre.  1 € = 61.51 MKD Havaalanından dışarı çıkınca... daha fazla

picture-19528-1418068208
27 Haz 2016

ÜSKÜP VE MATKA KANYONU

Balkanlar'da bir sonraki durağım Üsküp oluyor. Balkanlar'da daha önceki duraklarım olan Budva’yla ilgili yazıya buradan, Kotor ile ilgili yazıya buradan, Tiran ile ilgili yazıya buradan, Ohrid ile ilgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Yazı gezilecek görülecek yerlerden ziyade, tecrübe ve tavsiyelerimi içermektedir. Vardar Nehri üzerinden eski şehre ulaşım Üsküp’te ilk... daha fazla

picture-19528-1418068208
07 Haz 2016
05 May 2016

VİZESİZ BÜYÜK BALKAN TURU

Bu yazımızda özellikle full-time çalışanlar için oldukça pratik ve uygun bir rota hazırladık. Kurban ve Ramazan bayramlarının 9 güne çıktığı 2016 yılı için yaz tatilinize alternatif, Türk vatandaşlarının vize gerekmeden seyahat edebileceği bir plan ile karşınızdayız: Kosova (Kosovo), Arnavutluk (Albania), Makedonya (Macedonia), Bosna Hersek (Bosnia Herzogevina),... daha fazla

picture-45770-1461839610
28 Nis 2016
picture-16259-1419666608
20 Nis 2016

OTOBÜSLE BALKAN TURU: ÜSKÜP

Selanik'ten çıkıp Makedonya'ya geçiyoruz. Makedonya girişinde yine bir sınır geçişi yapacaksınız; ama bu sefer pasaportları rehberin toplayıp göstermesi yeterli. Makedonya vizesiz gidilebilen ülkeler listesinde. Şükür ki henüz icat etmemişler. İki saat de mola ve gümrük geçme vb. süreleri eklemeyi unutmayalım Üsküp'e varınca önce tarihi camileri ve eski Bursa... daha fazla

picture-16259-1419666608
15 Nis 2016

YEDİ ÜLKE TEK YÜREK - BÜYÜK BALKAN TURU

Vakit gece yarısını çoktan geçmişken yağmurlu ve korkunç İstanbul trafiğinden güçlükle kurtulmuştu Büyük Balkan Turu otobüsümüz. Beylikdüzü yolunda ancak ilerleyebiliyordu. Yıllardır üst üste acı kayıplar yaşamış, yaşama sevinci örselenmiş ve yıpranmış annemi bu geziye zor ikna edebilmiştim. Çünkü ben insanı en mutlu eden şeyin gezmek ve yeni keşifler olduğunu... daha fazla

27 Ara 2015
09 Eki 2015
Gezimanya interaktif harita
picture-31781-1441641386
25 Eyl 2015

MAKEDONYA'NIN KALBİ ÜSKÜP

Makedonya'nın kalbi Üsküp hakkında Üsküp Gezi Rehberi hazırlamaya çalıştık. Ağustos ayında yapmış olduğumuz Balkanlar seyahatimizin üçüncü durağında bizim gibi seyahat edecekler için yararlı bilgiler yazımızda olacak. Üsküp'te gezilecek yerler, Üsküp ulaşım, Üsküp'te ne yenir, Üsküp'te kalacak yerler gibi sorulara cevap vermeye çalışacağız. Balkanlar seyahatimizin... daha fazla

29 Tem 2015

ARABA İLE AVRUPA TURUNUN 2. DURAĞI: ÜSKÜP

Üsküp'te eski şehir bölgesinde Müslümanlar yaşamakta o yüzden çok insan Türkçe biliyor. Diğer tarafta yani suyun diğer tarafında ise Türkçe konuşan yok gibi. İnsanlar yardımsever ve turistlere karşı ilgililer. Kazıklandim ya da beni kazıklayacak hissi duymuyorsun. Para olarak dinar geçerli ama çoğu Euro da kabul ediyor. Ama üstünü verirken dinar olarak vermeyi ihmal... daha fazla

27 Tem 2015
İstanbul Bisiklet Rotaları
picture-30193-1436556533
12 Tem 2015

BALKANLARIN İNCİSİ MAKEDONYA

Balkanlar maceramın ilk durağı olan Üsküp daha uçaktan inerken bile Yugoslavya'dan ayrıldıktan sonra hala toparlanmaya çalıştığını ve kasvetli olduğunu gösterdi. Bizim Esenler Otogarı bile bu havaalanından daha lükstür. Şehir dışında olan havaalanından Üsküp'e doğru giderken geçtiğimiz, adına türküler döktüğümüz Vardar Ovası'ndan geçerken duygulanmamak elde değildi.... daha fazla

07 Mar 2015

MAKEDONYA SEYAHATİ

Bu rotamızda vizesiz gidilebilen ve kesinlikle görülmesi-gezilmesi gereken bir ülke Makedonya'dayız. Tüm Makedonya'yı karış karış gezdik fakat dikkatimizi çeken önemli şehirlerden (Üsküp-Ohrid-Bitola-Struga) ve burada konaklama-taksi-yemek-gece hayatı-alışveriş hakkında detaylı bilgilerden bahsedeceğim. Daha detaylı bilgi ve tam rota için blog sitemi ziyaret... daha fazla

Booking.com Otelleri
picture-19399-1456941294
04 Mar 2015

VARDAR'IN NAZLI KENTİ: ÜSKÜP

Hayat, küçük ölçeklerde de mükemmel olabilir. - L.JOHNSON Merhaba, 2014 yılı Ağustos ayında yapmış olduğum gezimden bahsetmeye devam ediyorum. Selanik'te ağustos sıcağında kan ter içinde, sırtımda sırt çantamla sırılsıklam vaziyette arkadaşımla tamamladığım bisikletli kordon turundan sonra Makedonya'ya yolculuk vakti geldi. Makedonya daha doğrusu Balkanlar bize yabancı... daha fazla

23 Oca 2015

BİZDEN BİR YER: ÜSKÜP

Sabah Atatürk Havalimanı’ndan 07.40 uçağıyla Makedonya’nın başkenti Üsküp’e (Skopje) hareket ettim. Yolculuk bir saat 20 dakika sürüyor. Ülkenin tek havalimanı; Skopje Great Alexander Airport (Üsküp Büyük İskender Havalimanı). Bu ülkeye bu sene 4. gelişim, her gelişim günübirlik gezi olmuştu, fakat bugün komple Üsküp’ü gezeceğim, yarın da gece uçağıyla dönene kadar... daha fazla

22 Oca 2015
14 Oca 2015

BÜYÜK İSKENDER'İN ÜLKESİ MAKEDONYA

Ülkemize yakınlığı ile güzel bir Balkan ülkesi Makedonya... Dağları, kanyon ve vadileri, tarihi güzellikleri, sıcakkanlı insanları ve heykelleri ile görülmesi gereken ülkelerdendir Makedonya. 1 saat 20 dakikalık yolculukla ülkenin tek uluslararası havalimanı olan Skopje Great Alexander Airport (Üsküp Büyük İskender Havaalanı) ile ülkemizden her gün karşılıklı fazlaca... daha fazla

15 Ara 2014

MAKEDONYA'YA HOŞGELDİNİZ

Hani, çocukken öğretmişlerdi; “orada, bir köy var, uzakta / gitmesek de, görmesek de / o köy, bizim köyümüzdür.” diye... İnsan gitmediği, görmediği yerleri özler mi? Cevabı kolay; özler... Yıllarca, anneanneden, büyükbabadan dinlediğin, “biz memleketteyken...” diye başlayan hikayeler, annenin çocukluk anıları... Görmediğin bir yere hasret duyarsın... Hem de yanıp... daha fazla

picture-1-1395691293
16 saat önce
Duyuru

Likya Yolu Ultra Maratonu başladı

Türkiye’de düzenlenen ilk “Ultra Maraton” olma özelliğine sahip Likya Yolu Ultra Maratonu dün başladı. Bu yıl yedincisi düzenlenen maraton 8 farklı ülkeden 220 sporcuyu bir araya getiriyor.  Likya Yolu Ultra Maratonu, Türkiye'de düzenlenen ilk ultra maraton olan, yüksek mücadeleye dayalı uluslararası bir spor organizasyonu olarak biliniyor. Toplam 509 km... daha fazla

18 saat önce

ENDÜLÜS'ÜN KALBİ SEVILLA

Üç semavi dini harmanlamış, kültürel zenginliği ile göze çarpan, Endülüs'ün başkenti, flamenkonun anavatanı Sevilla... Avrupa'da en sevdiğim ilk 3 şehir arasında! Hiçbir yere benzetemiyorum burasını. O kadar güzel ki, o kadar kendine özgü... Dar sokaklarında kaybolunası, sokak müzisyenleri eşliğinde bir kaldırımla oturulası, tekrar tekrar gelinesi... 9 günlük bayram... daha fazla

picture-33604-1457438807

FRANSA'NIN YILDIZI PARİS

Evet, Cenevre’de şehir merkezi CERN gezimizi tamamladıktan sonra rotamızı Paris’e çeviriyoruz. Otobüsle yolculuğumuz molalarla beraber yaklaşık 7,5 saat sürecek; çünkü Avrupa’da özellikle taşımacılık yapan sürücüler her 200 veya 250 km’de bir dinlenmek zorunda. Bu kurala uymayan sürücüleri ağır cezalar bekliyor. Biz de Cenevre-Paris arasındaki 600 km’lik yolu iki... daha fazla

picture-43-1381798159
Gold Yazar

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 12 - CHLORIDE KASABASI VE PALM SPRINGS

Chloride Kasabası aslında yolculuğun başında planladığımız yerlerden biri değil; sadece her akşam başka otelde yatıp diğer günü planlarken yolumuzun üzerinde burası da varmış, haydi buraya da gidelim dediğimiz yerlerden biri. Ama sonuç güzel çıkınca bunu da paylaşmalıyım dedim. Chloride Kasabası, tam bir kovboy kasabasıymış; 1840’larda gümüş madenine hücum ile birlikte... daha fazla

picture-35-1431349361
Galeri
Yüzlerce Yıldır Değişmeyen Topluluk Amish’ler

Dünya üzerindeki en küçük ve en çok tanınan dini gruplardan biri şüphesiz Amishler. Onlar kültür ve yaşam tarzlarıyla her zaman için ilgi çekmeye devam edecekler gibi görünüyor. Günümüz teknolojisine rağmen onlar oldukça basit yaşamayı, çiftçiliğe ve el işlerine yoğunlaşmayı tercih ediyorlar. Sifonlu tuvalet, iletişimde kullanmak için telefon gibi bir takım gelişmeleri kabul etmiş olsalar da inandıkları yoldan vazgeçmiyorlar. Arabaları ve teknolojik cihazları reddeden, suratsız bebekler yapan Amishler hakkında bazı bilgileri derledik.

Fotoğraf: lwpkommunikacio

1.Amish kelimesi nereden gelir ile başlamak gerek. İsveçli bir anabaptist olan Jakob Ammann İncil’in yeniden yorumlanmasını savunuyordu ve bu durum içinde bulunduğu Mennonite kilisesinde ayrılıklara yol açıyordu. Sonunda gruplar gerçekten ayrıldı ve Jakob Ammann’ın ardından gidenlere Amish’ler denildi.

Fotoğraf: Pixabay

Yüzlerce Yıldır Değişmeyen Topluluk Amish’ler

2.Anabaptism Amishler için oldukça önemli bir terim. Anabaptism vaftiz olmayı reddeden anlamında kullanılıyor fakat burada reddetme kısmı sadece yeni doğanlar için geçerli. Onlar insanın hayatında bir kez ve kendi kararıyla bilinçli olarak vaftiz edilmeleri gerektiğine inanıyorlar.

Fotoğraf: wikipedia

3.Amishler genellikle 18-22 yaşlar arasında vaftiz oluyorlar ve bu olay olana kadar evlenemiyorlar. Ayrıca kendi inançlarına mensup olanlarla evlenmek gibi bir durumları da var.

Yüzlerce Yıldır Değişmeyen Topluluk Amish’ler

4.Bu dini topluluk şiddetin hiçbir şekline kesinlikle izin vermiyor. Bu amaç doğrultusunda orduya da katılmıyorlar.

Fotoğraf: mlavoie8

Fotoğraf: lwpkommunikacio

picture-1-1395691293
Söyleşiler

"Yalnız gezmenin özgürlüğü başka"

Reklam sektöründe çalışan Ozan Bayülken, hayatını yeni yerler görmek üzerine kurgulayan biri; "Gezmek için yaşıyorum" diyor. Gezdiği ülkelerin sayısından çok oralardan aldığı keyfi önemseleyenlerden. En çok etkilendiği yerler arasında Güney Amerika, Yeni Zelanda ve İskoçya var. Gezilerini tek başına planlamayı tercih eden Bayülken'le gezgin olmak üzerine ve gezdiği yerlerden konuştuk.