img-script

EN KÜÇÜK KITA, EN BÜYÜK ADA AVUSTURALYA

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar05 May 2011106220 Yorum

Avusturalya 7.500 kilometrekarelik tek kıtadan oluşan tek bir ülke. Hint okyanusu ve Büyük okyanus arasında yer alan ülkenin nüfusu 20.555.300 kişi.

Toplam 6 eyaletten oluşan ülkenin resmi başkenti Canberra. Kişi başına düşen milli gelirde 32.220$ ile ilk sıralarda yer alan ülkelerden. Para birimi ise Avusturalya doları.

En büyük şehri Sydney olduğundan birçok insanın algısında başkent Sydney. Oysa ki başkent Canberra’dır. Sydney'in 300 km güney batısında, Melbourne'un 650 km kuzeydoğusunda Australian Capital Territory adı verilen bölgede yer alır. Avustralya Parlamentosu bu şehirde yer almaktadır.
Ama sosyal ve kültürel anlamda en gelişmiş kent Sydney. 2. büyük şehri ise Melbourne. Melbourne ise finans ve bankacılık alanında ülkenin en gelişmiş kenti.

Resmi dili İngilizce. Anayasal monarşi ile idare ediliyor. Resmi devlet başkanı İngiltere Kraliçesi. Ülke eyaletlere ayrıldığından her eyalet genel vali tarafından yönetiliyor. İç işlerinde serbestler ama dış işlerinde kraliçeye bağlılar. 1927 senesinde tam bağımsızlıklarını kazanmışlar İngilizlerden. İngilizlerin eline geçmesi ise 1770 senesinde Kaptan James Cook’un Avusturalya’nın doğu kıyısının haritasını çıkartıp, buraları Britanya topraklarına kattığını ilan etmesinin ardından gerçekleşmiştir.

Güney yarımkürede olduğu için mevsimler bize göre ters. Tropik ve ılıman bir iklimi var. Aralık, ocak, şubat yaz. Haziran, temmuz, ağustos kış. Ülkenin güney ve kuzeyine göre yıllık ortalama sıcaklık 13 derece ile 27 derece arasında değişiyor.
Sidney

Sidney şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Milsons Point Penthouse, Camperdown Self-Contained Modern One-Bedroom Apartment (608ST), Darlinghurst 358. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Garden Lodge Sydney, Darlinghurst Self-Contained Modern One-Bedroom Apartment (49 OXF) gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Mantra Parramatta, Glebe Self-Contained Modern One-Bedroom Apartment (1COW), Metro Hotel Sydney Central tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Sidney aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

3 milyon yıldan beri Avustralya’nın var olduğu düşünülüyor. Avusturalya’daki ilk insan yerleşimlerinin 48.000 yıl önceye kadar dayandığı düşünülmektedir. İlk Avusturalyalılar, günümüzdeki Avusturalya yerlisi olan Aborjinler’in atalarıdır. Adada yaşayan diğer yerli halk ise Torres Strait yerlileridir. Bunlar ise Malezya kökenlidir. Torres Strait ile Aborjinler’in kültürel alışkınlıkları birbirlerinden farklıdır.

Avusturalya’da 4 farklı etnik grup var. Avrupalı İngilizler, güney Asyalılar, Etiyopya Ugandalılar ve Aborjinler. Ama Aborjinler’in sayısı en fazla 10.000 kişi civarında.
Sidney-1

Ülkenin en alçak noktası, Orta Avustralya çöllerinin ortasında yer alan, denizden 15 metre yükseklikteki Eyre gölü’dür. En yüksek noktası ise 2.228 metre yükseklikteki Kosciuszko dağı.

Kömür, demir, bakır, kalay, çinko, elmas ve doğalgaz doğal kaynaklarından bir kısmı.
Avusturalya, dünyanın en küçük kıtası, ama en büyük adasıdır.

John Batman adaya geldiğinde Aborjinler’e “bize 500.000 dönüm arazi verin, biz de size yiyecek, battaniye, içki verelim” demiş. Bu şekilde anlaştıkları için bugünlere gelmişler ve Aborjinler aslında asimile edilmiş. Beyaz adam sonunda toprakların tamamını almış.

Aborjinler, Yeni Zellanda yerlileri Maori’ler gibi kavgacı ve yamyam değil, daha sakin yaratılışlılar. O nedenle İngilizlerin çok fazla mücadele etmesine gerek kalmamış.
Sidney-2

2. Dünya savaşı sonrasında Avusturalya, Avrupa’dan gelen tüm göçleri desteklemiştir. Bu dönemde Yunanistan’dan çok fazla göç almıştır. O nedenle şu anda nüfusun 160 binini Yunanlılar oluşturmaktadır. Burada yaşayan Türklerin sayısı da hiç azımsanacak kadar değil.

Avusturalya vatandaşı olabilmek çok ta zor değil. Eğer Avrupa Birliği üyesi bir ülkenin vatandaşı iseniz, ve Avusturalya’da 5 sene yaşarsanız ve puanlarınız da iyi ise Avusturalya vatandaşlığına geçebilirseniz.

Ancak Avrupa Birliği üyesi olmayan bir ülkenin vatandaşı iseniz, Avusturalya vatandaşı olmak için bu ülkede 15 sene yaşamanız gerekiyormuş. Bu süre ancak tıp, bilişim gibi daha üst düzey sektörlerde çalışıyorsanız kısalabiliyormuş.

Avusturalya’nın flora ve faunası çok zengin. Zaten çok yeşil bir ülke. Avusturalyalılar barbekü yapmayı çok seviyorlar. Kabuklu deniz canlıları oldukça fazla bu memlekette. Avusturalya’nın şarapları da çok ünlü ve neredeyse tüm dünyaya ihraç ediyorlar.

Aborjinler doğaya çok bağlı yaşıyorlar. Aborjinlerin felsefesine göre, “yaptığın her şey sana geri döner”. Buna aynı zamanda bumerang felsefesi de deniyor. Attığında sana geri geliyor. Bumerang’ı Aborjinler avlanma amacı ile bulmuş ve kullanmışlar.

İngilizler, Aborjinler’i madenlerde çok zor koşullarda çalıştırmışlar. Avrupa’dan bu kıtaya gönderilen azılı suçlular ile birlikte çalışmak zorunda bırakmışlar. Aborjinler’in nüfuslarının azalmasında, madenlerde inşaat ve yol yapımında çok zor koşullarda çalışmaları ve hastalıkların rolü büyük olmuş.
Şu an ancak 10.000 kişiler ama yine de asimile olmamaya çalışıyorlar. Birbirleri ile evlenmeyi tercih ediyorlar ve geleneklerini sürdürüyorlar.

Avusturalyalılar, Aborjinler’e yaptıkları barbarlık için tazminat ödüyorlar.

Avusturalya geziniz için Sidney de kalabileceğiniz Meriton Serviced Apartments Campbell Street ve QT Sydney gibi oteller mevcut.

Etiketler:

Sidney Otelleri

Sidney Turları

Sidney için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için
Editör
24 dak önce
Duyuru

2016 Rio Olimpiyatları'nda Türkiye

Türkiye, 1 altın, 3 gümüş, 4 bronz olmak üzere topladığı 8 madalyayla 2016 Rio Olimpiyatları genel sıralamada 41'inci oldu. Türkiye, güreşten 5; halter, tekvando ve atletizmden birer madalya kazandı. Aljazeera Türk'ün haberine göre Madalya sayısı açısından Pekin 2008 ve Londra 2012'yi geride bırakırken katıldığı 21 olimpiyatın 18'inden daha başarılı bir sonuca... daha fazla

Gold Yazar
2 saat önce

ABD BATI SAHİLİ - BÖLÜM 2 - MONTEREY

Amerika’nın Rivierası sayılan Santa Barbara’dan sonraki kalış noktamız Monterey ama oraya ulaşana kadar amacımız sahil şeridinin ve okyanusun keyfini çıkararak ilerlemek. Los Angeles’a ilk vardığımız iki gece bir değişiklik yaparak Airbnb’den kiraladığımız bir ailenin evindeki odada kaldık. Kris ve Dennis, Huntington Beach’deki ev sahiplerimizdi ve onlarla olmaktan... daha fazla

Editör
Etkinlik
22 Ağustos 2016,Pazartesi

ÇAMLICA GAZOZUNA KAPIŞALIM!

ÇAMLICA GAZOZUNA KAPIŞALIM serilerinin KITESURF buluşması Ağustos ayında Çanakkale/Gökçeada'da başlıyor. Bu yıl üçüncüsü düzenlenecek olan ÇAMLICA/KITESURF CHALLENGE, maceracıları Eşelek sahilindeki VOLKITE KITEBOARD OKULU’nda buluşturuyor.  Bakir koyları ve muhteşem rüzgarı ile Gökçeada İstanbul’un hemen yanıbaşında yer alıyor. Yunan Mitolojisi'ndeki Deniz Tanrısı... daha fazla

Gold Yazar

ABD BATI SAHİLİ - BÖLÜM 1

Bu bir hayal yolculuğu... eşimin yapmak istediği Kaliforniya sahil şeridi ile benim yapmak istediğim Navajo Land’in birleşimi ama araya da serpiştirilmiş birkaç yer ile birlikte. Çocukların Los Angeles’ta New York Film Academy’de yapacakları üç haftalık yaz okulu bu hayalimizi yapabilmemizi biraz daha kolaylaştırıyor. Çünkü çocuklar ile bu kadar uzun yola çıkmak bazen... daha fazla

DAHİ DELİ DALİ MÜZESİ VE GİRONA

Bizim gibi kültür ve sanat meraklıları için Güney İspanya'da gidilebilecek en güzel yerlerden ikisine yolumuz düştü: Girona şehri ve Dali Müzesi. Baştan söyleyeyim, her ikisi de ilgiyi hak eden yerler. Girona, Katalonya bölgesinin en kuzey ucunda, Fransa sınırına yakın bir bölgede bulunuyor. Bu sebeple tarih boyunca hep tampon bölge olarak kullanılmış. Aşırı milliyetçi... daha fazla

23 saat önce
Özel Yazı

BİR ASIR ÖNCE İSTANBUL: MESİRE YERLERİ

İstanbul, binlerce yıl boyunca hem dokusu hem insanlarıyla değişime uğrayan dinamik bir kent. Bir asır öncesinin İstanbul’unu günümüzün İstanbul siluetine bakarak hayal etmek çok zor olsa da cumhuriyetin ilk yıllarında yayımlanan gezi türüne ait edebi eserler bu konuda yardımcı oluyor. Osman Cemal Kaygılı, Ahmet Mithat Efendi, Hüseyin Rahmi Gürpınar gibi... daha fazla

Gezgin
21 Ağu 2016

BAMBAŞKA BİR TUNA NEHRİ ŞEHRİ - BRATİSLAVA

Olur da Viyana’ya yolunuz düşerse, bir gün daha seyahatinizi uzatın ve yapılacaklar listesine Bratislava seyahatini de ekleyin derim.  İki başkent arası mesafe sadece 80 km!  Viyana’dan her saat başı Bratislava istikametine giden otobüs var ve bilet ücreti olarak 20 Euro civarı bir ödeme yapıyorsunuz. Öncelikli olarak bir önyargıyı yıkmak isterim. Eurotrip filmini... daha fazla

20 Ağu 2016

A'DAN Z'YE AMSTERDAM

Bir kenti her şeyiyle anlatmak, yaşamak oldukça zor. Kısa süreli seyahatlerimizde de amacımız yerel kültürü bütün yönleriyle tadabilmek. Her dilde her bünyede başkadır, harfler de yetersiz kalır ama benim Amsterdam listem işte burada.  A) Atıştırmalık: Öyle bizim mutfağı buralarda aramak boşuna. Ama güzel bir haberim var. Atıştırmalık sevenlere şu koca patatesler çok... daha fazla

20 Ağu 2016

DÜNYANIN EN HUZURLU ÜLKESİ - SAN MARINO

Roma'dan Venedik'e giden yolumuzu bu ilginç ülkeyi görebilmek için biraz uzatıyoruz ve navigasyonumuzun bizi yönlendirmesiyle dar şeritli oldukça tenha bir yoldan gidiyoruz. Öyle ki bir ara yanlış yolda olduğumuzu düşünüyoruz. Çünkü sonuçta bir ülkeye gidiyoruz ve bu yol sanki biraz köy yolu gibi geliyor bize. Sonra anlıyoruz ki sevgili navigasyon bizi ücretsiz yoldan... daha fazla