ENDÜLÜS'TE İLK DURAK, GRANADA...

1206118 Kas 2011Gezi Notu
CÜNEYT AYKUTCÜNEYT AYKUTBronz Yazar18 Kas 2011120610 Yorum

Sabah saat 07:00 civarı ve Granada tren garındayız. Bu şehir Endülüs’teki ilk durağımız ve burada olmamızın asıl sebebi elbetteki El Hamra Sarayı. Saraya öyle istediğiniz zaman girip ziyaret edemiyorsunuz. Ya günler öncesinden biletinizi almanız gerekiyor ya da sabah daha gün doğmadan saray önünde kuyruğa girmeniz gerekiyor (tabi bunun girebilme garantisi yok). Ben biletleri gelmeden 2 hafta önce internet üzerinden almıştım. Girişte bulunan ATM şeklindeki makinelerden kredi kartımı kullanarak biletleri kolayca bastırdım ve içeri girdik.

Granada

Saray gezimiz saat 1300 de başladığı için öncesinde küçük bir şehir turu atıyoruz ve ardından El Hamra sarayının karşı tepesi olan Albayzın bölgesine çıkıyoruz. Bu bölgede bir dönem Arap Müslümanlar (mağribiler) yaşamışlar. Gerek sokak yapılarında, gerek evlerin dış cephelerinde arap etkileri hala dimdik ayakta duruyor. Albayzın bölgesinde 13. yy bir kale yapılmış ve bu bölgede zaman içerisinde 30 dan fazla cami inşa edilmiş. Günümüzde maalesef hiç birisi yok ve hatta pek çoğunun yerinde kiliseler mevcut. Avrupalının dine saygısının derecesini bu şekilde ölçebilirsiniz!

Granada-1

El Hamra’ya giriş saatimiz geldi. Saray Nasri Sultanlığının Granada’yı yönettiği dönemde halifeler I. İsmail, I. Yusuf ve I. Muhammed döneminde yapılmıştır. Saray içerisinde alçı, kereste ve seramik gibi pek çok farklı melzemeler mükemmel bir birliktelik sergiler. Sarayın el sanatı örnekleri ise hakikaten çok etkileyici. Saray’ın bir diğer akıllarda kalan tarafı ise göz alıcı çiçeklerler, bitkilerle, fıskiyelerle süslenmiş büyük yazlık bahçeleri. Hatta bu bahçeler günümüzde her yıl düzenlenen müzik ve dans festivallerine ev sahipliği yaparlar.

Granada şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Rosa de Comares, Apartamentos Turísticos Mauror, Hostal Rodri. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz La Casita del Corralon, Hotel America gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Reyes Catolicos Granada, B-Suites Centro, Alojamiento Nsc tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Granada aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Granada-2

Granada-3

El Hamra gezimizi müteakip tekrar şehir merkezine inerek akşamüstü trenimize kadar tur atmaya başlıyoruz. Buradaki sokakların, alışveriş bölgelerinin Mısır ve Tunus’ta gördüklerimizle olan benzerliği bizi şaşırtıyor.