“EN”LERİN KENTİ: DUBAİ (1. BÖLÜM)

279225 Haz 2014Gezi Notu
Gül GümüşGül GümüşGezgin25 Haz 201427920 Yorum

Mayıs ayında eşimle Dubai'ye gitme fırsatımız oldu. Muhtemelen yolumu bir şekilde tekrar oralara düşüreceğim ama bu kez Ocak-Şubat aylarından birini seçmek daha mantıklı olacak sanırım. Mayıs ayında cehennem ötesi bir sıcak vardı, acaba Ağustos ayında ne yapar bu insanlar diye düşünmeden edemiyorum. Gelelim geziden notlara...

Dubai

Dubai-1

Metrelerce geniş bu plajda, insan denize ulaşmak için yorulsa da görüntüsü harika!

Dubai-2

Dubai-3

Develer turistik amaçlı oradalar, isteyenler ücret karşılığı binip mini bir plaj turu yapabiliyorlar. Ancak biz fotoğrafla yetinmeyi tercih ettik : )

Dubai şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Keys Please Holiday Homes - Shams 4 - JBR, OkDubaiApartments- Daisy Dubai Marina, Dubai Apartments JBR Sadaf. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Al Raya Hotel Apartments, Five Continents Cassells Al Barsha Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Emirates Grand Hotel, Fraser Suites Dubai, Gateway Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Dubai aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Dubai-4
Pırıl pırıl...

Dubai-5

Fotoğraf karesine sığdırmakta zorlandığımız Burj Khalifa, şu an için dünyanın en yüksek gökdeleni olma özelliğine sahip… Birçok “en”lere sahip olan bu şehirde, dünyanın en büyük alışveriş merkezi olan Dubai Mall, alışveriş merkezi alanında bulunuyor. Yani burayı gezebilmek için öncelikle bu alışveriş merkezine girip yolu doğrultmak gerekli… Dediklerine göre; Araplar önceden çöllerde hep yollarını kaybettiklerinden dolayı, bazı alışkanlıklarını modern hayatlarına adapte etmişler… O nedenle bu şehirde kaybolmaktan korkmayın. Gideceğiniz her yerde insanlar önce size bir harita veriyorlar. Aynı şekilde tüm alışveriş merkezlerinde de çılgıncasına harita ve yönlendirme panoları mevcut…

Dubai-6

Biz gezi turu otobüsüyle 2 gün boyunca şehri deli gibi gezdik. Burj El Arap durağında inmektense ona uzaktan bakmayı tercih ettik. Dışarıdan bakınca yelkene benzeyen bu otel, dünyanın ilk 7 yıldızlı oteli olarak oldukça sükse yapmıştı.

Dubai-7
Tertemiz ve oldukça bakımlı yollar...

Dubai-8

Sıcaktan kendin korumak için pek çok insan böyle sarılıp sarmalanıyor.  Hayatım boyunca kullandığım güneş kreminin toplamını burada 1 hafta içinde tüketmişimdir herhalde… Bu arada dışarısının kavurucu sıcaklığından bunalmış olan bu insanlar, iç mekânları da öldüresiye soğuk tutuyor. Evet, böylesine sıcak bir ülkeye geliyor olabilirsiniz ancak yanınızda bir hırka bulundursanız fena olmaz.

Dubai-9
Okula giden çocuklar

Dubai-10

Yolda hoş bir sürprizle karşılaştık. “Muhteşem Yüzyıl” isimli TV dizisi oralarda da gösterime başlamak üzere olmalıydı ki her yerde birçok reklamı vardı.