Eski Floransa: Fiesole

İki tepe üzerine kurulmuş kilisenin bulunduğu köye doğru ilerlerken yeşillikler arasına dikkat edin, sağlı sollu muhteşem manzaraya hâkim birçok villa göreceksiniz; hatta bunlardan biri de Medici Ailesi’ne ait bir villa imiş.
Vardığımız köy, Roma dönemine ait bir şehir olduğu isminden de anlaşılan; antik bir Roma-Etruscan şehri olan Fiesole imiş. Floransa (eski adı: Florenz), Faesulae (Fiesole) yakınlarında bulunan küçük bir tepenin üzerine kurulmuş. Köye girer girmez karşımıza bir meydan “Piazza Mino da Fiesole”, bir kilise “The Cathedral of Fiesole (Il Duomo)”, Roma Tiyatrosu, Roma Hamamı ve Arkeoloji Müzesi çıkıyor.

Biraz yukarı doğru tırmanmaya başladığımızda ise eski taş duvarların içinden çıkan çiçeklerin çevrelediği sevimli tipik İtalyan evleri ve nefes kesen Floransa manzarası çok etkileyiciydi. Villamızdan gördüğümüz kilise “Monastery of San Francesco, Fiesole” ise daha ileride tüm heybetiyle Floransa'ya hâkim bir tepede yer alıyor. Tırmanış biraz zahmetli ama manzara bu yorgunluğa değer…
 Her ton yeşilin var olduğu muhteşem bir tablonun içinde ormanların ve göletlerin arasından ilerliyor, birçok köyden ve kasabadan geçiyor ve yine tepe bir noktaya konuşlanmış bir tapınakta buluyoruz kendimizi; Montesenario Tapınağı. 1234 yılında kurulmuş, tesadüfen oldukça önemli ve kutsal bir tapınağa geldiğimiz için memnun olarak yine güzel yollardan gezimize devam ediyoruz. Çok güzel yollardan geçiyor, çok güzel fotoğraflar çekiyor, tabiatın ve yeşilin güzelliğinin tadını çıkarıyoruz. Daha sonra yine tesadüfen girdiğimiz bir kır lokantasında ummadığımız kadar güzel yemekler yiyerek günü tamamlıyoruz.

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım.