Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı Gezisi

Dün Darıca'daki hayvanat bahçesine gittim ve arkadaşlar giderseniz memeliler, kuşlar, sürüngenler, balıklar ve omurgasızları görebilirsiniz. Öncellikle sağ taraftaki maymunlar sizi karşılıyor. Ne kadar tatlı ve minikler görmeniz gerekiyor. Tabii kuzenimin maymunları sevme isteğini, teldeki yazılar ve çalışanların uyarıları engelledi. Bu uyarı maymunların sizi ısırabileceği ve pençe atabilecekleri anlamına geliyordu. Ne kadar yakın ve tatlı olsalar bile dokunmamanız gerekiyor. Yani kendinizi frenleyin.

Kocaeli

Dışarıdan yiyecek vermeniz de doğru değil. Bunu da yazımın başlarında söylemeyi ihmal etmeyeyim. Burada çok farklı türlerde maymun görebilirsiniz. Benim gittiğim gün, yani 5 ağustos 2018'de saat 15.00'de, şempanzelerin yemek yemesine tanıklık ettik. Şempanzelerin en güçlü insandan 8 kat daha güçlü olduğunu duyunca şaşırmadan edemedim, tabii kuzenimin bunu duymadan önce "sana 100.000 TL verseler 2 dakika kafeste kalır mıydın?" şakasına, cevabım netleşmiş oldu. Düşünsenize sadece parmaklarıyla cevizi kırabiliyorlarmış. Neyse konuyu dağıtmadan devam edeyim, belki de şempanzelerin ne kadar akıllı hayvanlar olduğunu duymuşsunuzdur. Konulan yiyeceği bir çubukla aralardan ittirip kendine ulaştırmasına o yüzden şaşırmadım doğrusu.

Kocaeli-1

Kocaeli bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Balıkları ve filmlerdeki köpek balıklarını ve piranaları görmek istiyorsanız doğru yerdesiniz ama eğer onlarla bir fotoğrafınız olsun isterseniz, karanlık bir ortam olduğunu söyleyebilirim. Merak etmeyin akvaryumlar aydınlatmalı olduğu için balıkları net olarak görebiliyorsunuz. Gittiğimde zürafayı yakından görme fırsatım da oldu çünkü arada kendi bölgesi dışındaki ağaca uzanıp yaprak yedi. Bu sırada resim çekmek isteyen bir kişinin telefonu elinden kaydı. Buna da dikkat etmeniz gerekiyor resim çekeyim derken telefonlarınız elinizden kaymasın.

Kocaeli şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Butik Otel Maşukiye, Wellborn Luxury Hotel, Cuci Hotel Di Mare. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sarajevo Suit Hotel, Somya Hotel, Fesa Business Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız El Garden Hotel Residence, The Green Park Kartepe Otel Resort, The Ness Thermal Spa Convention Hotel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Kocaeli aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ayıları, aslanları, penguenleri, yılanları, timsahları kısacası birçok hayvanı görebileceksiniz. Biz gezerken gerçekten yorulduk çünkü büyük bir alana sahip ve çok çeşitli hayvanlar var. Çocukken gittiğim hayvanat bahçesine yıllar sonra gittiğimde fark ettiğim şey artık hayvan çeşitliliğinin çok fazla olduğuydu. O kadar çok tür hayvan olduğu için yazıya sığdırmam oldukça güç siz de burayı ziyaret ettiğinizde farklı hayvanları gözlemleyebilir ve hayvanların kafeslerinin yanlarındaki bilgilendirmeleri okuyup onlar hakkında detaylı bilgi edinebilir ve onlarla aynı fotoğraf karesini paylaşabilirsiniz. "Merhaba" diyen beyaz papağanı da bulup "merhaba" dedirtmeyi denemenizi öneririm biraz nazlı olduğu için her zaman demiyor ama şansınızı denemeyi ihmal etmeyin. Yolunuz Darıca'ya düşerse siz de bir uğrayın derim. Diğer yazılarım da görüşmek üzere… :)

Fotoğraflayabildiğim hayvanlardan bazılarını sizlerle paylaşıyorum.