GAUDILEŞTİREBİLDİKLERİMİZDEN BARSELONA II. BÖLÜM

160330 Oca 2017Gezi Notu
Biz Aslında YoğuzBiz Aslında YoğuzGezgin30 Oca 201716030 Yorum

Barselona' da kaldığımız yerden devam ediyoruz =).

El Bario Gotico (Eski Şehir)

Şehrin merkezinde yer alan, gotik mimari yapılar ile bezenmiş, dar sokaklardan oluşan bölgede gezerken hayran kalacak, köşebaşlarında çello ve diğer enstrümanları çalan sanatçıları zevkle dinleyecek ve sanki zamanda yolculuk ediyormuşsunuz gibi bir hisse kapılacaksınız. =)

Barselona

La Boqueria

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri ABaC Restaurant Hotel Barcelona GL Monumento, Apartaments Unió, Hotel Murmuri Barcelona. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Equity Point Centric, Alberg Pere Tarrés gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Urbany Hostel Barcelona, Pensión Segre, Residencia Sants tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

La Rambla üzerinde yer alan bu pazarda, çeşitli taze meyveleri tadabilir ve meyve sularından deneyebilirsiniz (Çilek, muz ve hindistan cevizi karışımı =))

Barselona-1

Arc de Triomph (Triomf Kemeri)

Birçok Avrupa ülkesinde yer alan kemerlerle benzer olan Zafer Takı, 1888 yılından beri bölgede yer almaktadır.

Barselona-2

Barselona Limanı

Şehrin yer aldığı bölgenin jeopolitik önemi açısından liman ticaretine uygun olması nedeniyle La Rambla’nın sonuna kurulmuş olan liman bölgesinde yemeğinizi alıp deniz kenarında yiyebilir (La Rambla girişinde yer alan marketten her gün sandviç veya makarna alırdım. =)), kurulan antik eşya pazarını ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca, pazarın girişinde yer alan ve krep yapan dükkan görünümlü araçtan (Özel adı var ise bilmiyorum =) mutlaka büyük, uygun fiyatlı ve bol çikolatalı kreplerden yemelisiniz.

Barselona-3

Museu Nacional d’Art de Catalunya

Barselona’nın en gösterişli sarayı olan ve Plaça Espana üzerinden ulaşılan müze, 1929 yılında açılmıştır. Müzede 12. yüzyıldan kalma birçok Romanesk ve Gotik eser yer almaktadır. Müzede yer alan eserler Gotik ve Romanesk olmak üzere iki bölüme ayrılarak sergilenmektedir. Müzenin yer aldığı tepe ise, Montjuic olarak adlandırılmaktadır. Müzeye çıkan merdivenler ve alan kesinlikle görülmeye değerdir. Ayrıca, en güzel manzaralı Barselona fotoğraflarınız için de biçilmiş kaftandır. =)

Barselona-4

Torre Agbar

Barcelona’ da yapımına 2001 yılında başlanan ve 2004’te tamamlanan Torre Agbar, 33 katlıdır. Binada 4500’den fazla pencere bulunmakta ve 144 metrelik yüksekliği ile Barcelona’nın en yüksek binası olarak sayılmaktadır. Binada çeşitli ofis alanları yer almaktadır.

Barselona-5

Playa de la Barceloneta (Barcelona Plajı)

Barcelona Liman Bölgesi'nde yer alan plaj, turistler tarafından da yoğun rağbet görmektedir. Özlelikle yazın bölgeye giderseniz hem tarih, hem deniz seyahatini birlikte yapabilirsiniz.

Salvador Dali’nin Evi

Döndükten sonra bu ev ile ilgili maalesef hiçbir bilgiye ulaşamamıştım, o nedenle hem konumunu hem de içeriğini özellikle belirtmek istiyorum. La Rambla’dan limana doğru giderken yolun sonundan karşıya geçmeden tam soldaki apartman. Dali’ nin onlarca eserinin yer aldığı küçük bir hazine taşıyan bu apartman dairesine gerçekten bayılacaksınız. Özellikle psikolog tüm arkadaşlarımın tablolardaki bilinçaltı betimlemelerini gördüklerinde hayranlık duyacaklarının garantisini veriyorum.