GAUDI’NIN İZİNDE BARSELONA - 2. GÜN

İkinci gün bir gezinin en önemli ve en heyecanlı günüdür. Çünkü;
1. ilk günün yorgunluğu üzerinizden gitmiştir,
2. bulunduğunuz yere artık daha az yabancısınızdır, ulaşım araçlarını öğrenmişsinizdir, insanlara alışmışsınızdır.

Bizde bu duygularla otelimizden çıkıyor ve doğruca HOHO ile Barselona’nın en merkezi, en büyük, en kalabalık meydanı olan Katalunya meydanına kadar gidiyoruz Buradan sonra yolculuğumuz metro ile devam edecek ve ilk olarak büyüleyici kokusu, enfes tatları ile Çikolata müzesinde son bulacak. (http://www.pastisseria.com/en/PortadaMuseu)

Barselona

Ardından Bari Gothik bölgesinde yer alan eski bir ortaçağ sarayında konumlanmış Picasso müzesine gidiyoruz. Müze içerisinde Picassonun hemen tüm eserleri sergilenmekte. Özellikle resimden hoşlanan ve Picasso bu konuda en iyisidir diyenlerin görmesi gerekli.

Barselona bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Şimdiki durağımız eserleri ile Barselona’ya hayat veren ünlü mimar Antoni Gaudi’nin son ve belki de en görkemli eseri olan Sagrada Familia (Kutsal Aile) Kilisesi. Girişte uzun bir kuyruk var ama bu binayı, binanın dış ve iç cephesinde yer alan figürleri mutlaka görmek gerektiğini düşünerek sıkılmadan sıranın bize gelmesini bekliyoruz. Burası Hristiyan Katolikler için bir hayli kutsal bir mekân ancak inşaatı halen devam ediyor. Tam 16 yıl boyunca kilisenin inşaatında çalışan Gaudi, 1926 yılında inşaatın önünde tramvay çarpması sonucu hayatını kaybeder. Gaudi’nin anısına, kilisenin 2024 yılında tamamlanması planlanıyor. Kilise, havarileri temsil eden 12 adet, Hz Meryem’i temsil eden 1 adet, İncili bugünkü haline getiren havarileri temsil eden 4 adet ve Hz İsa’yı temsil eden 1 adet olmak üzere üzerleri Venedik kristalleri ile süslü toplam 18 adet kuleden oluşur. Kulelerin en büyüğü 180 mt yüksekliğe sahip olacaktır ve inşaatı hızla devam etmektedir.

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Girona 108, Hotel Casa Camper, DestinationBCN Universitat Apartments. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Urbany Hostel BCN GO!, Fabrizzio's Petit, Catalonia Eixample 1864 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Bedcelona Gracia Hostel, The Hipstel Paseo De Gracia, No Limit Hostel Sagrada Familia tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Barselona-1

Sagrada Familia’dan çıkarak Gaudi’nin bir diğer önemli eseri olan Casa Mila’ya doğru yürümeye başlıyoruz. Yaklaşık 3 km lik yürüyüşümüz sırasında o dönemin burjuvasının yaşadığı görkemli dış cephelere sahip evlerin yan yana sıralandığı Avenguda Diagonal caddesini tercih ediyoruz. Sağlı sollu yüzlerce ihtişamlı binanın yer aldığı bu bölge Quadrat d’Or (altın meydan) olarak da bilinir. Sizin de bu arayı yürümenizi tavsiye ederim.

Şimdi Gaudi’nin tasarladığı en ünlü ev olan ve dışardan bakıldığı düz duvarı olmayan, 1905–1910 arasında inşa edilen Casa Mila’nın önündeyiz. Evin dış cephesi dalgalı ve çatısında yer alan heykelimsi bacalar bir hayli sıra dışıdır. Bu evin o dönemde nasıl kabul gördüğünü anlamak çok zor olmasa gerek çünkü dönemin burjuvaları için en önemli olay zenginliklerini herkese göstermek; bunun için de çoğunlukla evlerini kullanıyorlar.

Barselona-2

Casa Mila öncesi yaptığımız uzun yürüyüş bizi bir hayli yorduğu için bu sefer Casa Mila önünden Mavi HOHO’ya biniyoruz ve otobüsten hiç inmeden Barselona şehrinin kuzeyinde tam bir tur atarak tekrar günün başlangıç noktasına yani Katalunya Meydanına dönüyoruz.

Katalunya Meydanının güney tarafında yer alan ve denize yani Port Vell’e kadar uzanan meşhur Las Ramblas Caddesinde keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Bu cadde sadece Barselonanın değil belki de tüm Avrupanın en önemli caddelerinden bir tanesi. Caddenin tam ortasında yer alan geniş ağaçlıklı yürüyüş alanında sağlı sollu sıralanmış sanatçılar hünerlerini sergileyerek görsel bir şölen oluşturuyorlar. Bu cadde günün her saati çok kalabalık.

Barselona-3

Caddenin doğusunda yer alan dar sokaklı, az katlı ama özellikli evlerin bulunduğu, Barselona Katedralinin yer aldığı, onlarca hediyelik eşya dükkânının yan yana sıralandığı Bari Gotic (Gotik Mahalle) yer alır. Burası şehrin gerçek merkezi olarak kabul edilir. Kentin bu bölümü Romalılar tarafından, İmparator Augustus döneminde (İÖ 27-İS 14) kuruluş amaçlı olarak seçilmiş ve o zamandan bu zamana kadar bölgenin idare merkezi olmuştur.