GAUDI’NIN İZİNDE BARSELONA...3.Gün

648629 Kas 2011Gezi Notu
CÜNEYT AYKUTCÜNEYT AYKUTBronz Yazar29 Kas 201164860 Yorum

Bugün, İspanya’daki 4. günümüz ama Barselona’daki 3. günümüz. Çünkü dün, içerisinde İbiza, Formentera ve Minorka adalarının da yer aldığı Balear Adalar zincirinin en büyük adası olan Mayorka adasının en büyük kenti Palma’da idik. Palma’ya Vueling Havayollarının tarifeli seferi ile yaklaşık 1 saat süren bir yolculuk sonrasında ulaştık. Adaya feribot ile de ulaşmak mümkün ancak yolculuk yaklaşık 6 saat sürüyor.

Palma’da hem deniz ve güneşin tadını çıkardık ve hem de zengin bir tarihe sahip olan adadaki Fenike, Yunan, Kartaca, Osmanlı, Arap ve nihayetinde Avrupalı Katoliklerin burada bıraktıkları izleri ziyaret ettik.

Neyse dönelim Barselona’daki 3 günümüze. Bugünkü gezimiz Gaudi’nin bir diğer önemli eseri olan Casa Battlo ile başlıyor. Burası da Gaudi’nin tasarladığı değişik bir ev ancak doğrusunu söylemek gerekirse burası bize bir önceki gün gördüğümüz Casa Mila kadar etkileyici gelmiyor.

Barselona

Casa Battlo sonrası hanımlar ile yollarımız ayrılıyor çünkü biz; kankam Mesut ile beraber Barselona Futbol Kulübünün mabedi Nou Camp Stadyumuna hanımlar ise Barselona’nın en ilgi çekici parkı olan Park Guel’e gidecekler. Ben doğal olarak burada Nou Camp anılarımı paylaşacağım. Park Guell anılarını da hanımlar dinleyeceğiz.

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri ABaC Restaurant Hotel Barcelona GL Monumento, Apartaments Unió, Hotel Murmuri Barcelona. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Equity Point Centric, Alberg Pere Tarrés gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Urbany Hostel Barcelona, Pensión Segre, Residencia Sants tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Barselona-1

Nou Camp stadyumu kapasite bakımından (98.772 kişi) Avrupa’nın en büyük stadyumlarından birisidir. Bizim gibi futbola gönül verenler için burası gerçekten görülmesi gereken bir stat. Çünkü dünyanın gelmiş geçmiş pek çok ünlü futbolcusu bu statta top oynadılar. Stadın girişindeki kuyruğu görünce içerde maç mı var diye düşünmeden kendinizi alamıyorsunuz. Yaklaşık yarım saatlik bekleme sonucunda sıra bize geliyor ve 19Euro ödeyerek stada giriyoruz.

Barselona-2

Sanki maç günü....stadı ve Barselona kulüp müzesini gezmek için bile yarım saat kuyruk bekleyerek içeri girebiliyorsunuz... Önce bir müze (içerisinde takımın kazandığı tüm kupalar sergileniyor), ardından soyunma odaları, basın odaları, tribünler, oyuncuların maça giriş çıkış yaptığı koridorlar ve pek tabiî ki yedek kulübeleri ve stada göz hizasından bakış. Hakikaten etkileyici. Kulübün sadece stat gezisinden eldi ettiği rakamın boyutları ülkemizin pek çok kalburüstü kulübünün tüm gelirlerinden daha fazla olduğunu tahmin ediyorum. Çünkü burası maç olmadığı her gün ziyarete açılıyor ve öğrendiğimiz kadarıyla günlük ortalama 5000 kişi tarafından ziyaret ediliyor.

Barselona-3

Stad gezimiz sonrasında hanımlarla Las Ramblas’da buluşuyoruz (Barselona’da başka nerde buluşulur ki!). Las Ramblas’da uğramadan dönülmeyecek yerlerden bir tanesi de “Mercat de Sant Josep” ya da bilinen adı ile “La Boqueria”. Burası bir meyve pazarı ama dünya üzerinde yetişen nerdeyse tüm meyveler gayet temiz, gayet düzenli olarak satılıyor.

Barselona-4

Meyvelerimizi alarak kendimizi tekrar Bari Gotik (eski kent)’ e atıyoruz. Barselona Katedralindeki gezimiz sonrasında güzel bir kafe ’de bir şeyler içerek yorgunluğumuzu gideriyoruz.

Las Ramblas ve Bari Gotik’te akşamı ettik. Bugün yolculuk var. Gece saat 21 treni ile otelimizin hemen yanı başındaki Sants Tren İstasyonundan Yataklı trene biniyoruz. Kompartımanımız 4 yataklı küçük, şirin, içerisinde lavabosu bile var. Yemekli vagondaki kahve eşliğindeki küçük muhabbetimiz sonrasında kendimizi yataklarımıza atıyoruz ve Endülüs’ün en önemli kentlerinden birisi olan Granada’ya doğru yol alıyoruz.