Anlık bir kararla sadece yemek yeme amaçlı gittiğimiz Gaziantep'in aslında nasıl mükemmel bir şehir olduğunu keşfettik. Her şeyden önce esnafının ve halkının muhteşem bir sıcaklığı var turistlere karşı. Misafirperverliğini anlatmaya kelimeler yetmez ama ben biraz sabah gidip akşam döndüğümüz güzel Gaziantep'i yazmaya çalışacağım.

Gaziantep

Sabah uçağına binip saat 10.00 gibi Gaziantep'e vardığımızda kahvaltığımızı Sahan Restaurant'ta yapmaya karar verdik. Tabi ki çalışanlar yine inanılmaz ilgili ancak ben biraz ortamından bahsetmek istiyorum. Oldukça büyük ve otantik bir ortamı var. Eminim yaz mevsiminde bahçesinde oturmak inanılmaz keyifli olur. Kahvaltıyı etmeden masamıza gelenler öncelikle gözümüzü doyurdu. O kadar çok çeşitli kahvaltıları var ki hangisini yememiz gerektiğini şaşırdık doğrusu : ) Hele bir de şekerli pideleri var ki tadına doyum olmuyor. Sahan'ın bir de akşamları açılan bir meyhanesi var. Vaktimiz olmadığı için gidemedik. Ancak eminim çok keyifli bir ortamı vardır. Canlı müziği de mevcutmuş. Kahvaltıdan sonra çarşının içinde bulunan Tahmis Kahvesi'ne Antep'in meşhur menengiç kahvesini içmeye gittik. Laf aramızda menengiç kahvesinin insanı gençleştirdiği söyleniyor : )
Gaziantep-1
Kahvemizi içtikten sonra Bakırcılar Çarşısı'na doğru ufak bir yürüyüş yaptık. Burada bakırdan yapılmış bir çok malzeme mevcut. Hediyelik almak için de oldukça uygun bir yer. Tabi ki salçalarımızı, baklavalarımızı ve antep fıstıklarımızı aldıktan sonra minik gezimize devam ettik. Rotamızı Zeugma Mozaik Müzesi'ne gitmek üzere belirledik. Burası dünyanın en büyük mozaik müzesi olma özelliğini taşıyor. 2000 yıllık mozaiklerin o zamanın şartlarına göre nasıl mükemmel bir uyumla ve zekayla yapılmış olması insanı gerçekten hayrete düşürüyor. Ayrıca dünyaca ünlü Çingene Kızı Mozaiği de burada sergileniyor. Gaziantep'e yolunuz düşerse mutlaka buraya uğramalısınız.

Gaziantep-2

Gaziantep-3

Gaziantep şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Anadolu Evleri, İbis Gaziantep, Novotel Gaziantep. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Büyük Velic, Utkubey Hotel, İbis Gaziantep. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Grand Hotel Gaziantep, Anadolu Evleri, Uğurlu Thermal Resort Spa tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Gaziantep aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kahvaltının etkisinden kurtulmadan yolumuz Küşlemeci Mehmet Usta'ya düşüyor. Küşleme de Antep'in en meşhur yemeklerinden biri. Burada benim damak tadıma en çok hitap eden küşlemeden çok altınvuruş adını verdikleri et oldu. Özel baharatlarla harmanlanmış bu et kuzunun en değerli etiymiş. Yemeğimizi yedikten sonra yolumuz Tarihi Gümrük Hanı'na düşüyor. Burada en çok dikkat çeken şey şüphesiz çift taraflı yapılan Dibek kahvesi. Gerçekten inanılmaz ilginç bir kahve. Dünyada bir tek burada yapılan çift taraflı kahvenin bir tarafı daha sert diğer tarafı ise daha yumuşak içimli. Görüntüsü kadar tadı da bir harika. Ayrıca bu kahvenin dünyada bir tek burada yapıldığı da tescillenmiş.

Gaziantep-4

Neyse ki katmer yemeğe de vaktimiz kaldı. Katmer için biz tavsiyeler üzerine Orkide Pastanesi'ni tercih ettik ve hiç pişman olmadık. Tarihi ve otantik restaurantlara göre burası daha modern ve günümüz mimarisine uygun yapılmış. Katmerin soğuk sütle içildiğinde tadının daha yoğun olduğunu da öğrenmiş olduk.
Gaziantep mini gezimiz akşam saatlerinde vardığımız havaalanında maalesef sona erdi. Biz bu geziden çok keyif aldık. Sanırım bunda Antep'in güzel insanlarının etkisi oldukça büyük : )