Aslında bu yazıyı çok önceden paylaşmış olmam gerekirdi ama kısmet bugüneymiş. Uzun zamandır ziyaret etmek istediğim noktalardan bir tanesi olan Gaziantep'e yolculuğum için cuma günü mesai bitimine kaç saat kaldığını hesaplamaya çalışmakla geçti. Yolum öncelikle memleketim Adana'ya, daha sonrasında Gaziantep'e doğru.

Gaziantep

Biraz sorunlu bir uçuşun ardından Adana yerine ne yazık ki kendimi önce Antalya'da daha sonra da Hatay'da buldum. Hatırlamak dahi istemediğim fakat ne yazık ki bir türlü de unutamadığım bir yolculuktu. Ne siz sorun ne ben anlatayım:) Hatay'dan otobüsler ile bizi asıl varmamız gereken nokta olan Adana'ya ulaştırdılar neyse ki.

Bir önceki gecenin yorgunluğunu atmak için Adana'da biraz dinleniyorum cumartesi günü. Pazar sabah erken saatte kalkıyor ve yeniden yola çıkıyorum. Direksiyon başında ben varım. 2 saatlik yolculuktan sonra Gaziantep'e ulaşıyoruz.

Gaziantep-1

Gaziantep bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Yol bizi çarşıya doğru götürüyor. Antep'e gitmek fikri iştahımı epeyce açmış durumda. İmam Çağdaş Restoran'da tıka basa Antep yemek ve mezeleri ile ziyafet çekmek için sabırsızlanıyorum. Boyacı Camii'nin önünden geçiyor ve Boyacı Caddesi üzerinde yol alıyoruz. Camii enteresan mimarisiyle dikkat çekiyor. Memlüklüler döneminde yapıldığı düşünülen caminin bir enteresan özelliği ise minberi imiş. Bir ray vasıtası ile duvara gömülü vaziyetteki minber cuma günleri bu ray üzerinde çekilerek açılıyor, imam hutbe okuduktan sonra itilerek yerine geri yerleştiriliyormuş. Bunun amacı ise yerden kazanmakmış.

Gaziantep şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Dedeman Park Gaziantep, Grand Hotel Gaziantep, İbis Gaziantep. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Utkubey Hotel, Küçük Veliç Hotel, İbis Gaziantep. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Novotel Gaziantep, Dedeman Park Gaziantep, Grand Hotel Gaziantep tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Gaziantep aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gaziantep-2

Arabamızı eskiden bir han olan fakat şu an avlusu otopark olarak kullanılan bir yere parkedip yürümeye başlıyoruz. Zincirli Bedesten'in içinden geçiyoruz. Geçerken tabii ki üfleme cam süs eşyaları, bakır kaplar, baharatlar, rengarenk yemenilere bakmadan duramıyoruz.

Gaziantep-3

Zincirli Bedesten çıkışında İmam Çağdaş restoran davetkar bir biçimde kapılarını bize açıyor. Altı ezmeliden, fıstıklı kebaba, Ali Nazik'ten, küşlemeye kadar her türlü Antep lezzetleri. Dipnot: Masaya gelen mezelerin arkasından ana yemeğin geleceğinin de bilincinde olarak meze tüketmekte fayda var.

Gaziantep-5

Ancak en çok ilgimi çeken ve sofrada keyif veren şey ise bakır kasede kaşıkla servis edilen ayran oldu. Bir bardak ayrandan söz etmiyorum bu arada. Miktar olarak genişçe bir kase dolusu çorba miktarında.

Sıra tatlıya geldi mi? Hadi bakalım. Ben seçimimi havuç dilim baklavadan yana kullanıyorum. Yanında tabii ki bir fincan şekersiz kahve.

Gaziantep-6

Bu arada İmam Çağdaş Restoran'ın en güzel özelliklerinden biri de klasik Doğu mimarisi tarzındaki avlusu. Gerçekten inanılmaz güzel fotoğraf kareleri verebilecek bir avluya sahip.

Tıka basa doyduktan sonra yolumuzu Bakırcılar Çarşısı'na çeviriyoruz. Bu esnada Antep sokaklarını deli gibi fotoğraflamaya devam ediyorum.

Gaziantep-8

Gaziantep-9

Bakırcılar Çarşısı'nın girişinden itibaren yüzlerce yıllık geleneği devam ettirmek için canını dişine takmış esnaf dükkanlarının kapıları önünde oturuyor. Kimisi çayını yudumlayıp sigara içiyor, kimisi müşterileriyle ilgileniyor. Kimisi ise önündeki bakır plaka üzerine eğilmiş çalışıyor. Bakır işlenirken çıkardığı ses emeğin ve ince işçiliğin gurur verici sesi gibiydi.

Gaziantep-10

Her yer alabildiğine bakır. Kadınların 'Bakır rengi' diye ölüp bittiği rengin en saf ve parlak hali. Bakırdan kaplar, süs eşyaları, heykeller hatta tokalar bile yapıyorlar. Çarşı hayatımda gördüğüm en parlak mekanlardan biriydi diyebilirim. Eğer ki Gaziantep'ten kendiniz veya yakınlarınız için hediyelik bir şeyler götürmek isterseniz ziyaret etmeniz gereken en önemli yer Bakırcılar Çarşısı veya Zincirli Bedesten

Bakırcılar çarşısını turladıktan sonra arabaya doğru yürüyoruz. Bu arada Antebin eski hanlarının önlerinden geçiyoruz. Birçoğu restore edilmiş bu hanların bazıları müzeye çevrilmiş. Bu yüzden şehirde çok sayıda müze mevcut. Bunların arasında Atatürk Anı Müzesi, Oyun ve Oyuncaklar Müzesi, Bakır Eserler Müzesi, Medusa Cam Müzesi gibi pek çok müze ver. Liste uzadıkça uzuyor tabi. Biz vakit darlığı sebebiyle ziyaret edemedik ama sırf bunlar için ayrı bir seyahatim olacak Antep'e.

Gaziantep-13

Yönümüzü Zeugma Mozaik Müzesi'ne çeviriyor ve yol üzerinde Gaziantep Kalesi'ne de uğruyoruz.

Şehrin merkezinde kurulmuş olan kalenin hangi dönemde yapıldığı tam olarak bilinmiyormuş. Pek çok kez restore edilmiş olan kale şuanda tüm heybetiyle ziyaretçilerini ağırlıyor.

Zeugma Mozaik Müzesi'nin girişinden itibaren başka bir dünya karşılıyor insanı. Zeugma, Nizip ilçesine bağlı Belkıs köyünde, Fırat Nehri'nin kıyısında yer alıyormuş. Yapılan kazılar sonucu çıkarılan mozaikler ve heykeller bu müzede ziyaretçilerini ağırlıyor. Müze kartınız varsa hiçbir ücret ödemeden gezebiliyorsunuz. Yoksa giriş ücreti 10 TL.

Boyutları insanın aklını alacak büyüklükte mozaikler var müzenin içinde. Şimdiki zamanın koşulları ile uğraşsanız yapılamaz. Yapabilecek bir ustası var mıdır bilemiyorum.

Gaziantep-15

Gaziantep-16

Gaziantep-17

Tabii ki Zeugma'nın sembolü haline gelmiş 'Çingene Kızı'nı görmeden müzeden ayrılmıyoruz. Çingene Kızı için müze içerisinde tamamen karaltılmış özel bir bölüm yapılmış.

Gaziantep-19

Gaziantep'e yaptığım bu kısa ama keyifli günübirlik seyahat Zeugma Müzesi ile son buluyor. Dediğim gibi yaptığım bu gezi yalnızca günübirlik bir şehir gezisi idi. Bu şehri gerçekten gezdim diyebilmek için bir sonraki seyahatimde en az 3 gün ayırmak niyetindeyim.

Bir sonraki yazıya kadar kendinize iyi bakın...

bir metalcinin ...

Sırt çantalı bir metalcinin gözünden...İstanbul...Türkiye...Bütün dünya