GAZİANTEP'TE BİRTAKIM GURMELİKLER

2 hafta önce bir düğün vesilesiyle gittiğim Gaziantep yazısı ile tekrardan karşınızdayım... Evet Gaziantep’i önceden gördüğüm için bu gezi 27 saatte yemek turu olarak tasarlandı, şimdiden söyleyeyim.

Gerek arkadaşlarımın gerek sosyal medyadan takip ettiğim kişilerden aldığım tavsiyeler üzerine güncel deneyimleri sizlerle paylaşmak istedim. O zaman vamos!

Cumartesi 12.25’de Ankara’dan kalkan uçağımız 1 saat sonunda nam-ı diğer kutsal topraklara vardı. Havaalanından Havaş’la şehir merkezine vardık. Bizim otelimiz (konak demek daha doğru) Çarşı’da İmam Çağdaş’ın yan sokağında yer aldığından “Öğretmenevi” durağında otobüsten indik. En fazla 15-20 dk yürüyerek konaklama yerimiz olan Anadolu Evleri'ne ulaştık. Yaklaşık bir ay önceden konaklamayı Booking üstünden ayarlamıştım. Gaziantep’te eski tip konaklar mevcut, bu da onlardan sadece birisi… Avlu ile çevrili olan sevimli bir yer. Odanın fotoğraflarını aşağıda görebilirsiniz..

Gaziantep

Gaziantep bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Gaziantep-1

Gaziantep şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Utkubey Hotel, Küçük Veliç Hotel, İbis Gaziantep.gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un Gaziantep aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gaziantep-2

Konak sakin, oda dekoru retro tarzı ama en önemlisi temiz ve konforlu... Tek sıkıntısı avlu içinde olduğu için ses direkt odaya geliyor. Alarm kurmanıza gerek yok. Geç saatlere kadar uyuma istediğiniz yoksa eğer sıkıntı olacağını düşünmüyorum. En azından bizim için bir sıkıntı teşkil etmedi! Eşyalarımızı odaya bıraktık ve doğru kendimizi Gaziantep çarşılarına bıraktık. Bakırcılar Çarşısı karşımızdaydı. Bir çarşıdan diğerine derken geleneksel kıyafetlerle Meyan Kökü şerbeti satan birine rastladık. İçecekten çok ilacı andıran şerbet ağzımızı yüzümüz ekşitse de tatmadan geri dönmeyin derim ben. Hafif acıkmışken doğru Türkiye’nin ilk online tostçusu ve tostçu olarak üniversitelerde ders konusu olmuş ilk ve tek kişisi olan Tostçu Erol’u bulmaya koyulduk. 3-4 dk yürüme mesafesi ile aylardır videoları İnstagram'da dolanırken ağzımızın suyu aka aka izlediğimiz dükkana ulaşmanın mutluluğunu zirvede yaşadık. Baklava, kebaptan çok tostu merak ediyordum doğrusu. Neyse, güzelce karşılandık abimiz sosyal medyanın piri. Instagram'ın yeni gelen Snapchat özelliğini masaya yatırdık falan, sonrasında tostlarımızı söyledik. Meşhurlardan yumurtalı-kaşarlı tostu söyledik. Akşam düğüne gideceğimizden çok yüklenmek istemedik ama çeşit çok, benim için de ekstra yiyin. İki ayran da isteyip tosta kurulduk öncesinde meyan kökü şerbeti içtiğimizden ayran ve tost ikilisi bize hafif tatlı bitiş sağladı. Bol acı yiyerek damağımızdaki tatlı tadı acı ile bastırdık :) Siz siz olun önce meyan kökü şerbeti içip sonrasında da hemen yemek yemeyin. Çünkü meyan kökü şerbeti damağınızda tatlı bit tat bırakıyor. Tost lezzetli ama biraz abartılıyor tabii… Abimizin şovu ve havası için gitmeye değer. Ankara’da benzer tostçu varmış ben bilmiyordum onu da deneyimleyip karşılaştırmamı yapacağım. Bu arada Tostçu Erol’un paylaşımlarını sosyal medyadan takip edebilirsiniz:
https://twitter.com/tostcuerol vs...

Gaziantep-3

Tostun üstüne Gaziantep'e gelmişken olmazsa olmazımız baklava <3 Yürürken Elmacıpazarı Güllüoğlu’nu görüp içeri daldık. Kısaca EF-SA-NE!

Gaziantep-4

Baklavayı yedikten sonra üstüne bastırsın diye Gümrük Han’da lisanslı çift renkli kahvesiyle ün kazanmış Kahveci Seddar Bey’e gidiyoruz. Dibek kahvesi menünün üzerindeki fotoğrafın aynısı geliyor. Bana kalırsa azıcık abartılmış yine.. Koyu kısmı telve, açık kısmı da kahvenin üst kısmı diye düşünebilirsiniz.

Gaziantep-5

Gaziantep-6

Kahvemizi içtik düğün için hazırlanmaya konağımıza gittik..

İkinci gün konakta kahvaltımızı sadece kahve/çay meyve ile yapıp doğru Katmerci Zekeriya Usta’ya yola kurulduk. Usta fazlaca ilgili, katmerin nasıl hazırlandığını, sürecini videoya hangi açıdan daha iyi çekeceğinize dair bilgileri size iletiyor :) Kısaca sosyal medya bilincini üst seviyede yaşıyorsunuz Gaziantep’in meşhur yerlerinde…

Gaziantep-7

Katmer tek kelime ile müthiş. Yufka içine kaymak, şeker ve fıstık efsane! Sanırım bunu Ankara’da bulmam imkânsız. Bizim yediklerimiz şerbetli olarak biliyorum. Bilen, duyan varsa benzer tadı Ankara’da tatmak isterim... Sütle servis edilen katmer ve 2 çaya 17 TL ödüyoruz.

Enerjiyi üst seviyeye çıkarttığımıza göre yürüyerek Gaziantep Kalesi ve çevresini gezebiliriz. Gaziantep Kalesi'ne yakın turizm ofisine uğrayıp bir harita daha alıyoruz. Beyefendi çok ilgili, kesinlikle uğrayın. Şehitler Abidesi’ni geçip Bey Mahallesi'ne geçiyoruz. Eski tip Gaziantep evlerinin olduğu mahalle sokaklarında turladıktan sonra ani bir fikirle arkadaşım saatin daha 12 olduğunu görerek Urfa’ya mı gitsek diye bir öneri ile geliyor bana. Urfa’nın uzak olduğunu bildiğimden telefonumdan haritaya bakıp Kilis’e gidelim, bir saatmiş diye doğru otogara gidiyoruz. Tabii otogara gitmeden önce ben gezilecek yerlere bakıyorum. (Ani spontane şeyler bizden sorulur.) Ravanda Kalesi, camiler, konaklar derken, "oo süper" deyip yola koyuluyoruz. 1 saatlik minibüs yolculuğu ile Kilis’e varıyoruz.

Minibüste bir adam ve sevimli 4-5 yaşlarındaki kızı bize yardımcı olup cami ve hamamları gezdirdi sağ olsunlar ama asıl görmek istediğimiz kalenin Gaziantep’e daha yakın olduğunu, buraya 30 km uzaklığında olduğunu duyunca bir serseme dönüyoruz tabii. Akşam yemeğini Gaziantep’te yiyecek olduğumuzdan Kilis tavayı tadamadan Kilis pekmezi sucuğunu ve Kilis kurabiyesini mideye indirip tekrardan dönüş yolu için otogara gidiyoruz. Otogar önünde fotoğraf çekerken polis elimizde fotoğraf makinesini görünce gazeteci misiniz, niye buradasınız gibi sorular sorup bir GBT'mizi almadan bizi bırakmıyor.

Gaziantep-8

Gaziantep-9

Gaziantep’den inince doğruca Kebapçı Halil Usta’ya yola koyulduk. Halil Usta merkez şubesi pazar günü kapalı olduğundan uzak şubesi olan Metro Supermarket otoparkının içinde yer alan Halil Usta Metro Şubesi’ne gittik. Ortaya karışık dedikleri olarak ortaya küşleme ve benzeri etler geldi. Salata lezzetli. Ayran şahane, adeta kaymak :) Midemiz bayram etti. İbrahim Usta ve personeller çok ilgiliydi.

Gaziantep-10

Yediğimiz en lezzetli etti. Gındollandıktan sonra (yusufelice: mideyi doyurmak) doğru Koçak Baklava’ya gidip bir kare baklava patlattık ve sonra çatlamadan Ankara’ya dönmenin sinyaliyle 6'ya doğru eşyalarımızı almaya konağa gittik. Biraz dinlenip Havaş otobüsü ile doğru Gaziantep Havaalanı.

Bir sonraki yazıda görüşürüz!

Işıl Aras

Işıl ARAS Yeni tatlar deneyen junior gezgin ...