GOA YOLCULUĞU

159508 Oca 2015Gezi Notu
Sertac GumusogluSertac GumusogluGezgin08 Oca 201515950 Yorum
Yolculuk bir puzzle gibi. Kendi içerisinde küçük parçalar, küçük parçalarla tamamlanan belli belirsiz resimler, çözdüğünüzü sandığınız bir bilmecenin sizi içine çektiği basit tuzaklar ve bir türlü belirginleşmeyen, artık çok da merak etmediğiniz büyük bir resim. Tamamladıktan sonra yapacak hiçbir şey kalmayacağından korkarak, yavaş yavaş ekliyorsunuz.

Goa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Caps Corner, Horizon, Tiara Calangute. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz SinQ Beach Resort (Formely Known as Jewel In & Spa), Maria Rosa Resort gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Colonia Santa Maria, Azzure By Spree Hotel, Resort Park Avenue tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Goa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Goa

Goa-1
Goa yolları

Ahmadabat’taki Ellora Mağaraları’nı es geçerek Jaipur’dan Goa’ya uçuyorum. İç hatlarda uçan havayollarının ismini tahmin etmek zor değil; Spice Airlines. Calangute Plajı’nda arkadaşım Rita ile buluşmak için taksiye biniyorum. Her yerde palmiye ve bambu ağaçları, ahşap evler (kokonut) ve masmavi bir deniz var. İçimi toparlıyor. Yalnız yolculuk etmenin verdiği özgürlük, huzursuzluk ve güvenin aynı anda yarattığı sesler bazen armoniye bazen de kakafoniye dönüşüyor. Taksi şoförü (bu arada taksi derken aklınıza taksi gelmesin.Ortasındaki delikten asfaltı izleyebileceğiniz, hiç bir aynası olmayan, hurdaya çıkmayı unutmuş dökük bir araç, gitmesi mucize) ile Rita sanırım telefonda kavga ediyorlar.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Rita acilen gitmesi gerektiğini söyleyerek evinin anahtarını cebime sokup motosikletinin arkasına beni atarak Panjim’e, otobüs terminaline bırakıyor kendini. Motosiklet kiralayıp birkaç gün pratik yapmayı düşünürken birden onun motosikletiyle Panjim trafiğinin ortasında kalarak geri dönmeye çalışıyorum. Bana korna çalmayan hiçbir araç kalmıyor. Birkaç gün boyunca alışana kadar bu böyle oluyor. Goa’da, daha doğrusu Güney Hindistan’da motosiklet kullanmadan seyahat etmek hem zor, hem zevksiz.

Goa-2
Calangure Plajı'nda bir satıcı ve çocukları

Evde biri yorgun biri huzursuz iki kedi ile kalakalıyorum ve dışarı atıyorum kendimi. Calangute, Candolim ve Baga birbirlerine çok yakın ve birbirlerinden çok farklı üç  plaj. İlk akşamında oturduğum barda Hollandalı bir müzisyen ve İtalyan bir hippinin İstanbul anılarını dinliyorum. Ne zaman 50 yaş üstü bir turiste Türk olduğumu söylesem “merhaba” diyor ilk. Çiçek Çocuklar 60’lı yıllarda Goa’ya gelirken İstanbul üzerinden yolculuk ederler ve burada birkaç gün kalırlarmış. Birçoğu eski İstanbul’u babalarımız kadar iyi anlatıyor. Hatta 1977 yılındaki 1 Mayıs olaylarının ortasında kalan birinden o günleri şaşırtıcı detaylarıyla dinlemiştim. Calangute ve Baga Plajları da Çiçek Çocuklar’ın çıplak olarak denize girdikleri ilk plajlar (evet giriyorlar hala ama yarı çıplak şekilde, görmek istemezsiniz).

Goa-3
Calangute'da kaldığım evin bahçesi

Goa, 30’dan fazla plajdan oluşan bir eyalet. Faklı plajların farklı özelliklere sahip olduğu, motosiklet ile kuzeyden güneye gün içerisinde bile dolaşabileceğiz bir coğrafyası var. Sahil yolunca palmiyelerin altında motosiklet kullanmak çok keyifli, gözünüze kestirdiğiniz bir plaja dalıp, yemek yiyip, yüzüp tekrar yolunuza devam edebilirsiniz. Arambol ve Palolem (Cennet Plajı) daha çok sırt çantalı gezginler için, benim de en keyifli vakit geçirdiğim plajlar buraları oluyor.

İstisnasız tüm satıcılar sizi kazıklamaya çalışıyorlar ancak pazarda annesinin yanında alışveriş öğrenmiş her Türk gibi birçoğunu canından bezdiriyorum. Çünkü her malın fiyatını 2-3 katı değil 8-10 katı fiyatıyla satmaya çalışıyorlar. Goa’nın yerleşik nüfusunun yarısı yabancı. Hindistan’ın geri kalanın aksine 1954’e kadar Portekiz’e ait olan Goa’da tarım ve turizm insanların ekmek kapısı. Daha ucuz iş gücü oldukları için Nepal’den buraya çalışmak için gelen gençlerin sayısı da çok fazla. Goa’nın Kuzey Hindistan’a göre daha temiz olduğunu söyleyebilirim ama asgari bir kirlilik ve koku burada da var.

Goa-4
Her dakika bir dilenci sizden para isteyecektir.

Calangute’un ardından Benaulim Plajı’na gitmek üzere yollanıyorum. Önce Panjim, ardından Madagon ve sonrasında Benaulim’a ulaşmak 2 saatimi alıyor. Benaulim’da kalacak bir yer bulmak için 3 saat kadar güneşin altında sırt çantamla yürüyorum, ayaklarımdaki yaralar daha çok acımaya başlayınca kendimi bir evin avlusuna atıyorum. Bir kız çocuğu köpeklerle oynuyor, onun fotoğraflarını çekiyorum. Elimden tutarak beni bir odanın kapısına atıyor, iki dakika sonra gelen annesi kapıyı açıp bana boş odayı bırakıyor.

Goa-5

Benaulim’da gezilecek en güzel yerler; akşamlar. Kumların üzerinde yakılan kandillerin etrafında Madam Mary’in restoranının önünde onunla birlikte oturuyoruz. Ona merak ettiği İstanbul’u anlatırken gözleri açılıyor, sürekli aşk hikâyemi soruyor, erkeklerden çok kadınları merak ediyor. Hikayelerin en güzel yerlerinde garsonları onu çağırdıkça söylenerek gidiyor, her söylendiğinde yeni bir küfür öğreniyorum. Gün, omuzlarındaki yükü okyanusun arkalarına bırakıyor, havada uçuşan bir para bira şişeme yapışıyor, bir dilencinin akşamı parlıyor, rüzgar adalet dağıtıyor. Ayaklarımdaki sızı kuma kapanıyor. Mary ışıklarını kapatırken Palolem'e gidecek otobüse biraz sarhoş biniyorum.

Goa-6
Palolem Plajı' ile ilgili yazı yazmak bence biraz boş bir iş

Goa-7
Palolem'de kaldığım yer

Goa-8
Akşamüstleri herkes çok sakin...

Goa-9
Gün batımı
Goa şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Goa Tam Gün Private Tour (86.02 €), Rita'nın Gourmet Goa Aşçılık sınıfı ve Piyasa Turu (51.61 €), Goa: Kilise ve Katedral Tam Gün Turu (49.03 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.