GÖKDELENLER ŞEHRİ HONG KONG

142702 Mar 2017Gezi Notu
Onur MercanlıgilOnur MercanlıgilGezgin02 Mar 201714271 Yorum

Asya gezimizin son şehriydi Hong Kong. Sonlara yaklaştığımızdan dolayı pek paramız kalmamıştı, karşımızda ise belki de dünyanın en pahalı şehri vardı...

Ülkeye giriş diğer Asya ülkelerine göre baya kolay oldu bu sefer. Yeşil veya bordo pasaportla vizesiz girebiliyorsunuz. Havaalanından az bir para bozdurduktan sonra Tsim Sha Tsui bölgesine giden otobüse bindik. Biz kalacağımız yeri bu bölgede ayarladık, fakat Hong Kong Adası'nda da ayarlanabilirmiş. İki tarafta da gezilecek yerler olduğundan seçim size kalmış.

İlk şokumuzu kalacağımız yere vardığımızda yaşadık. Odamız o kadar basıktı ki çantaları içeri koyup hemen dışarı attık kendimizi. Sonradan öğrendik ki buranın olayı buymuş, burada her yer böyleymiş. Etrafta biraz dolandıktan sonra Hong Kong Adası manzarasını izleyebileceğimiz Space Museum'un arka tarafına gittik. Manzara cidden enfes, ancak bölge belli saate kadar baya kalabalık oluyor. Bu yüzden tavsiyem buraya gece gelmeniz.

Hong Kong

Gökdelenler şehrinde, gökdelenlerin arasında gezinirken gözüme çarpan bir diğer şey ise, arka sokakların baya pis olmasıydı. Güneş görmeyen yerlerde nereye baksam çöp ve fare görüyordum. İşte bu sokakların bir tanesinde 3 tane zenci biz geçerken bize laf attılar. Arkamı dönüp " I come from Middle East" (Ben Ortadoğu'dan geldim) dedim ve bunun üstüne bir şey demediler. Ama yine de temkinli olmakta fayda var, ne olur ne olmaz.

Hong Kong-1

Yeme içme konusunda açıkcası yazabileceğim pek bir şey yok. Genelde ucuz olmasından dolayı Mc Donalds'tan veya marketten yemeyi tercih ettik. Mc Donalds'ta aynı zamanda bedava su içebiliyorsunuz. Bu da, suyun şişesinin 4-5 Lira olmasından dolayı uzun vadede sizi büyük bir masraftan kurtarıyor. Türkiye'de çok kaliteli bir yerde vereceğiniz parayı Hong Kong'da ortalama bir yerde çok rahat verebilirsiniz. Bu yüzden bir yere girerken bir kez daha düşünün derim.

Hong Kong şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri The Upper House, Kowloon Mongkok 1812 Guest House, Mandarin Oriental Hong Kong. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Crowne Plaza Hong Kong Kowloon East, Garden Guest House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Four Seasons Guest House, Hotel LBP, Hotel Bonaparte by Rhombus tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Hong Kong aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

30-40 yıl sonrasını konu alan filmlere illa ki denk gelmişsinizdir. İşte Hong Kong sanki gelecekteki dünya gibi. Büyük binalar,küçük insanlar... Hong Kong adasında feribottan indiğiniz zaman kendinizi bir üst geçitte bulursunuz. Ordan devam ederseniz bu üst geçit bir çok üst geçitlere ayrılır. Değişik bir duygudur şehrin üstünde yürümek. Adanın bir çok yerine bu üstgeçitleri kullanarak gidebilirsiniz.

Hong Kong-2

Hong Kong adasında gitmeniz gereken yerlerin başında bana göre Victoria Peak geliyor. Buraya tramvayla, taksiyle veya minibüslerle gidebilirsiniz. Tramvay sırası çok uzun olduğu için biz taksiyi tercih ettik. Yukarıya çıktığımız zaman bizi muhteşem bir şehir manzarası karşıladı. Bu konuda tavsiyem eğer hava kararmadan biraz önce giderseniz manzarayı hem gündüz hem de gece görebilirsiniz. İkisinin de tadı ayrı oluyor. Buranın dışında bu tarafta Man Mo Temple, Hong Kong Park, Hong Kong Zoological and Botanical Gardens'a gidebilirsiniz. Tsim Sha Tsui tarafında ise Space Museum, Avenue Stars, Kowloon Park ve Ladies Market alternatifler arasında. Ayrıca havaalanı taraflarında bulunan görkemli Tian Tan Buddha Heykeli'ni de ziyaret edebilirsiniz.

Hong Kong-3

Hong Kong şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Özel Özelleştirilebilir Yerel Bir Hong Kong Turunun En İyisi (194.1825 €), Tam gün Macau Şehir Turu (56.99 €), Hong Kong Lantau Adası Manastırı ve Big Buddha Tur (110.52 €), Ngong Ping Teleferiği Ride ve Tai O Köyü Öğleden Sonra Turu (86.34 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.