Gezi Notları

16 saat 57 dak önce

BEYAZ CAMİ: RAMLA

Tel Aviv'den Kudüs'e arabayla giderken yol üstünde uğramamız gereken bir yer var mı diye şöyle bir bakıverdik internete. Biraz araştırdıktan sonra fark ettik ki Ramla isimli, Araplar'ın ve Yahudiler'in ortak yaşadığı yaklaşık 60 bin nüfuslu bir kasabada görmemiz gereken bir yer var; Beyaz Cami.  Tel Aviv'den yola çıktıktan yaklaşık yarım saat sonra Ramla'ya vardık. Kasabadan bizden önce geçmeyen kalmamış; Emeviler, Abbasiler, Akşitler, Fatımiler, Haçlılar, Selçuklular, Memluklar, Türkler,... daha fazla

19 saat 47 dak önce

DENİZİN ORTASINDAKİ VAHŞİ DOĞAL YAŞAM ALANI: BALLESTAS

UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne alınmış, vahşi yaşam koruma milli parkı burası. Pasifik Okyanusu kıyılarında yer alan çöl ile okyanusun buluştuğu bir sahil boyu ve yarım adadır. Burada tüm canlılar ve kuşlar koruma altında. Her gün sabaha karşı 3.30-4.00 gibi uyansak da benim için çok güzel bir tatil oldu. Bu sabah da o cennet gibi güzel olan, tatil köyü tadındaki otelimizi bırakıp Paracas’a geçtik. Jet motorlu teknemize binip 2 saatlik turumuza başladık. Önce şamdan şekliklendeki 15 cm... daha fazla

20 saat 25 dak önce

HAYAL GİBİ BİR YER: SALAR DE UYUNİ

Benim hayalimdeki yer idi Salar De Uyuni.. Gezimizin 12. gününde Salar de Uyuni tuz gölüne geldik. Burası dünyanın en büyük tuz göllerinden birisi. Bolivya'nın güneybatısında yer almaktadır. Okyanus suyunun çekilmesi ile oluşmuş. Gündüz, ışıldayan aydınlığı; geceleri, sert ayazı ile daha çok sert buz tutmuş bir göle benzer. Ancak yüründüğünde ayakların altında gıcırdayan buz değil kaba tuz kristalleridir. Buraya tuz çölü diyen de var. Ama İspanyolca da "uyuni" göl demek. Uçsuz bucaksız bir... daha fazla

21 saat 31 dak önce

TÜM YÖNLERİYLE BÜYÜLEYİCİ BİR ŞEHİR: NEW ORLEANS

Merhabalar, sizlere 2014 yılı Mart ayında gidip yaklaşık 1 ay kaldığım Amerika seyahati  ile ilgili bilgiler vermek istiyorum. Öncelikle ihtiyaç duyacak arkadaşlar için vize sürecinden başlamak isterim, bildiğiniz üzere ABD olağandışı durumlar hariç başvuranlara 10 yıllık vize veren, başvuru sürecinde ise çeşitli belgeler talep eden ve vize konusunda biraz zorluk çıkarabilen bir ülkedir. Öncelikle vize başvurularınızda davet mektubunuzun olması sizin için büyük bir avantaj olacaktır. Ben... daha fazla

20 Nis 2015

SAFRANBOLU'DA GÖRÜLMESİ GEREKEN YERLER

"Safranbolu Gezilecek Yerler" yazımızda; Safranbolu Evleri, Safranbolu Nerede, Safranbolu Görülecek Yerler, Safranbolu'da Yapılacak Şeyler, Safranbolu'da Görülmesi Gereken Yerler, Safranbolu'nun Tarihi Yerleri hakkında bilgileri bulabilirsiniz. Karabük'ün ilçesi olan Safranbolu adını safran bitkisinden almış. Safran bitkisi, gıda ilaç ve kozmetik sanayinde kullanılıyor. Safranbolu, UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alıyor. İstanbul-Safranbolu arası 430 km ve Ankara-Safranbolu arası 230 km’dir... daha fazla

DÜNYADA BİR ZAMANLAR UZAYLILAR VARMIŞ: NAZCA ÇİZGİLERİ

Nazca Çizgileri, Güney Peru'daki Nazca Çölü'nde bazı canlı biçimlerini ya da çeşitli geometrik biçimleri betimler tarzda yere çizilmiş olan ve bazıları kilometrelerce uzunlukta olan çizgilere verilen genel addır. Çizgilerin çizildiği ya da kazındığı zemin, demiroksitin gri rengini kazandırdığı çakıllarla kaplıdır. Düz çizgi, üçgen, sarmal, kuş, maymun, köpek, örümcek, çiçek vb biçimler çok büyük olduğu için yerden bakıldığında anlaşılmaz, ancak çok yüksekten bakıldığında görülebilir. Bu yüzden... daha fazla

SAFRANBOLU'DA HUYSUZ ARKADAŞINIZI MUTLU ETMENİN 11 YOLU

1) "GEÇERKEN BİR UĞRARIZ" DEMEYİN! EN AZ 1 GECE KALIN. "Güzel evler var, hoş sokaklar var. 2-3 saat gezeriz; bir de közde kahve içeriz işte tamamdır." fikriyle yanınıza gelen huysuz ve bıkkın arkadaşınızın yüzüne uzun uzun bakın. Sessizlik anlamsız bir hal alınca "Safranbolu güzel evler ve sokaklardan ibaret değil arkadaşım" diyin. Kanyonlarıyla, mağaralarıyla, yemekleriyle, köyleriyle, camileriyle, gece muhteşem manzarasıyla burada "en az" bir gece kalmak gerektiğini anlatın. 2) KRİSTAL... daha fazla

PRAG’DA İKİ MEYDAN: OLD TOWN VE WENCESLAS

Prag, gezdiğim şehirler arasında en etkileyici ve keyifli olanlarından biri. Ayak bastığınız andan itibaren sizi büyüleyen bir mimarisi mevcut. Ayrıca sokaklarından hiç eksilmeyen müzik sesini dönünce çok özlüyorsunuz. Prag’a gelen herkesin içinden geçtiği Old Town Meydanı: Old Town Meydanı’nın Astronomik Saati ile ünlü olduğunu her saat başı tüm turistleri kendisine çekmesinden anlıyorsunuz. Saatin üzerindeki 12 saat dilimi 12 burcun sembollerini göstermekte. 4 tane hareketli figure sahip olup... daha fazla

MISTER NO'NUN İZİNDE: MANAUS

Mister No... Cocuklugumdan beri okudugum ve cok sevdigim cizgi roman kahramanim. Ikinci Dunya Savasi'na katilmis, fakat sonrasinda tasini taragini toplayip Brezilya'nin Manaus sehrine yerlesmis ve piper'i ile turist gezdirip hayatini kazanmaya calisan ve kotulerle savasan korkusuz pilotumuz. Iste Manaus yolculugum, Mister No'nun izini surmek icin tam da burada basladi. Portekiz Havayollari TAP'in Lizbon'dan 9 saat suren ucusundan sonra Manaus havalimanina iniyorum. Ucak, Manaus'a dogru... daha fazla

Gezgin
18 Nis 2015

SAFRANBOLU'YA GİTMEK İÇİN SUDAN SEBEPLER

Deniz kuşları, denize kıyısı olan kentlerin simgeleridir. Birçok denize komşu şehirde kendimi kuş seslerini dinlemeye vermesem bile, deniz kuşlarının seslerinden denize yakın olma hissini alırım hep. Bu defa da öyle oldu. Uçan birkaç martı, adeta yırtınırcasına çıkardıkları seslerle denize yakınlığımı hissettirdi. Oysa ki Karadeniz’de dolaşan bir martı olup buraya, yani Safranbolu’ya gelmek 65 kilometre uçmayı gerektiriyor. Bir kez daha Gezimanya.com ve Safranbolu Belediyesi'nin (www.safranbolu... daha fazla