Gezi Notları

Gold Yazar
10 saat önce

TADINDA GEZELİM: AKHİSAR

Tadında Gezelim ekibi bu seferinde İstanbul-İzmir yolu üzerinde bulunan Akhisar’ın yıllardır gelip geçtiğimiz ana yolundan ayrılarak, içerilerine daldı ve sizler için Akhisar’ı gezdi, acaba Akhisar’da köfteden başka bir şey yeniyor mu diye araştırdı. Öncelikle Akhisar’ın tarihi geçmişine biraz bakalım… MÖ. 14. yüzyılda, Amazon kadın savaşçılarının bir kolunun, Lidya bölgesine kadar geldiği ve kraliçeleri Myrine tarafından, Akhisar-Dikili arasında bazı yerleşim yerleri kurulduğu ve bunlardan bir... daha fazla

11 saat önce

TOMA TODO: MADRİD'DE AYAKÜSTÜ LEZZETLER

Madrid soz konusu olunca yazacaklarimin siniri yok.  Okudugunuz kesinlikle tarafli yazilmis bir yazi olacak, ama merak etmeyin sonunda karli cikacaksiniz ;) Her yil iki defa ziyaret ettigim Madrid'deki sokak/ayakustu lezzetlerinin bazilarini listelemek istedim.  Fiyatlar diger buyuk Avrupa baskentlerine gore bir hayli uygun, Amerikali fast food zincirlerinden arinmis, ozgun pek cok lezzet barindirmasi da arti deger.  Basliyorum! :) Rodilla: İspanyol zinciri sandvic restoranlari, kurulusu 1940!... daha fazla

Emir Ergin
Silver Yazar
16 saat önce

JET SOSYETENİN KARADAĞ ADRESİ: KOTOR

Karadağ’da Bar ve Budva’da da kısa gezilerim oldu. Fakat ben heyecanla Kotor’u bekliyordum. Karadağ’da küçük bir liman şehri olan yerleşme Unesco Dünya Mirası Listesi'nde yer alır. Kotor, jet sosyetenin göz bebeğidir. Yatlar limanda yerini almış, değişik boyutlarda şık yatlar etrafı sarmıştı. Kotor’a geldiğimde bir kale karşıladı beni. Yanından nehir geçiyor ve sırtını dağ yamaçlarına yaslamış denize bakan bir kale. Dubrovnik, Rodos dan bildiğimiz ve İstanbul’dan bilemediğimiz kale içi dar... daha fazla

17 saat önce

DÜNYA KUPASI COŞKUSU: RİO DE JANEİRO

Sabah uyanıp çantamı alıp doğrudan metroyla Maracana Stadı'na gidiyorum. Sokaklar, yollar, insanlar rengarenk Rio’da maç daha doğrusu Dünya Kupası çeyrek finali çok büyük olay gerçekten de... Bugün Fransa-Almanya oynayacak. Her yerde, her ülkeden insanlar gelmiş buraya bu heyecanı yaşamak için =) Burada tanıdık yüzler de varmış bak =) Yaklaşık 6 ay öncesinde bilet alamadığım için (ki buna bilet alamamak değil, satışa çıkmasıyla birlikte 30 dk bilet sisteminde sıra bekleyip 30 dk sonunda “... daha fazla

MANAVGAT, KURŞUNLU ŞELALECİKMİŞ MEĞER: İGUAZU ŞELALELERİ

Dünyanın doğa harikalarından önemli birisi olan Iguazu Şelaleleri; Brezilya, Arjantin ve Paraguay’ın kesişim noktasında yer alıyor. Brezilya'da ve Arjantin'de gezilecek yerler listesinin de üstlerinde yer alıyor burası. Portekizce Cataratas do Iguaçu; İspanyolca Cataratas del Iguazú; Tupice Y Ûasu (Büyük Su) olarak geçiyor burası. Birçok gezgin gibi ben de yarım gün Brezilya tarafında, tam bir gün de Arjantin tarafına ayırdım ki bu plan ideal. Bu yazıda hem Brezilya hem de Arjantin İguazu'su... daha fazla

SAKSONYA’NIN BAŞKENTİ DRESDEN

Elbe Nehri kıyısında yer alan Dresden, Almanya’nın Saksonya eyaletinin başkenti. Katedralleri, sarayları, kuleleri ile yıllar boyu pek çok ressama ilham veren bir kent olmuş. Yıllar boyu Almanya’nın en önemli endüstri ve kültür kenti olan Dresden, en büyük yıkıma 2. Dünya Savaşı sırasında uğramış. Savaşta kentin neredeyse tamamı harap olmuş. Özellikle de 13 Şubat 1945 itibariyle 2 gün boyunca müttefikler tarafından şehrin % 75’ini bombalanmış, 18 bin asker ve sivil hayatını kaybetmiş. Savaş... daha fazla

Şükran
Gezgin

“ŞENLİK”Lİ MUĞLA VE YANI BAŞINDA AKYAKA

Muğla, Menteşe Belediyesi (Muğla’nın merkez ilçesi) sponsorluğunda; Çocuk ve Gençlik Müzeleri Derneğinin organize ettiği ve Çağdaş Drama Derneğinin de destek verdiği 2. Menteşe Çocuk Şenliği davetine olumlu yanıt veriyorum. Gönüllü olarak gideceğim bu etkinlikte; çocukların yaratıcı ve büyülü dünyalarından ilham alacak hem de çevresini adım adım gezdiğim fakat içini göremediğim Muğla’yı görme fırsatını yakalayacaktım. Ankara’dan, İstanbul’dan, İzmir’den, Bodrum’dan gelen görevli arkadaşlar ve... daha fazla

serap selçuk
Silver Yazar

RODOS'TA BİR NAĞMEDİR LİNDOS

Bence “Zorba” Anthony Quinn'in oynadığı en güzel filmlerinden birisi... Özellikle final sahnesinde Anthony Quinn ve Allan Bates'in dansı hafızalarımızın en güzel köşesine yerleşik bekler. Anthony Quinn, Zorba'yı çekmek için adaya gelir ve Rodos'un koylarına vurulur. Onu içlerinden birisi cazibesiyle etkileyerek, beğeniden çıkıp, satın almaya kadar ulaşır. Evet, adada Anthony Quinn ismiyle anılan koy herkes tarafından da bilinir. Kaleyle başlayan ada serüvenimiz, Eski Şehir'den biraz uzaklaşarak... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar

TADINDA GEZELİM: PAMUKKALE VE KARAHAYIT

Denizli gezimize bugün Pamukkale ile devam ediyoruz. Sabah kahvelerimizi eski bir konakta içmeye karar verdik. Belediye tarafından restore edilen ve işletilen Osmanbey Konağı, Denizli’nin merkezi Delikliçınar’da ara sokakta bulunuyor. Zaten kime soranız gösterirler. Buraya giderken yürüdüğümüz sokakları araç trafiğine kapatmışlar ve yolun ortasında eskiden olduğu gibi sular akıyor. Özel oluklarını ve su geçişlerini iyi tasarlamışlar. Hoş bir görüntü ve serinlik veriyor. Şırıl şırıl tertemiz... daha fazla

SANATA AŞIK BİR KENT: LEIPZIG

Almanya’nın Saksonya eyaletinin en önemli ikinci şehri olan Leipzig, eyaletin başkenti Dresden’in tahtına göz dikmiş gibi. Başkent Dresden’e göre daha küçük ve sıcak bir yerleşim olan Leipzig; Münih, Berlin gibi metropollere göre daha ucuz bir kent olduğundan çoğu sanatçının ve sanatseverin yeni gözdesi. Burası tam anlamıyla kültür, sanat, müzik ve festivaller şehri. Leipzig, Doğu Almanya tarafında sanatçıların cazibe merkezi olsa da aynı zamanda seyahatseverler için de yeni bir trend.  ... daha fazla