Gezi Notları

3 saat 38 dak önce
Gezi Notu

​BURASI İNSANA BİR ŞEYLER “KATAR”

Sinemalarda kısa süre önce gösterimde olan ve bilimkurgu içerikli “Yıldızlararası” filmini izlediyseniz ya da bilimdeki zaman kavramına bir ilginiz var ise zamanın izafiliği konusunda daha bir derin düşünebilirsiniz. Aslında film her ne kadar bilim-kurgu olarak tanıtılsa da bilimsel birçok gerçekliğin olduğu bir film bilim-kurgu olamaz. Bilimsel bilgilerin insanlara aktarıldığı bu tip filmlere o kadar ihtiyaç var ki günümüzde. Filmin başyapımcılarında Kip Thorne gibi bir karakter bile filmin ne... daha fazla

4 saat 32 dak önce
Gezi Notu

KAPADOKYA SEYAHATİ (3. GÜN)

Klasik bir laf vardır: ''Her güzel şeyin bir sonu vardır.'' diye :( Biz de o sona gelmiş bulunuyoruz. Kapadokya'daki son günümüz... 3. günde birkaç yer gezip ardından döneceğiz İstanbul'a. Tabi yine yaptık kahvaltıyı , düştük yollara. Bugünkü ilk durağımız; Göreme Aşıklar Tepesi yani nam-ı diğer Aydın Kırağı. Aşıklar Tepesi deyince aklınızda farklı farklı şeyler canlanmasın. Bence sadece fotoğraf için ve ATV kullanılabilecek bir yer :) Bu gittiğimiz bölgenin yakınında ATV'lerde gördüm. Yine çok... daha fazla

5 saat 14 dak önce
Gezi Notu

KAPADOKYA SEYAHATİ (2. GÜN)

Yumuşacık yatağımdan uyanmak çok zor gelse de aşağı da beni krallar gibi bir açık büfe kahvaltı bekliyordu. Kaçırmak olmaz :) Bir güzel kahvaltımı yaptım ve sonra yine grupça başladık gezmelere... İlk durağımız; Hayaller Vadisi. Vadide oluşmuş şekilleri inceleyip onları hayali olarak bir şeylere benzetiyoruz. Daha doğrusu onlar bir şekle benziyor ve bizde tahmin ediyoruz. Tabi bazı şekiller için bu oysa bende Angelina Jolie'yim desem de vadi adını bu özelliğinden alıyor :) Bu arkadaş bir deve... daha fazla

5 saat 40 dak önce
Gezi Notu

KAPADOKYA SEYAHATİ (1. GÜN)

Benim sanırsam normal seyrinde, planlı bir seyahatim olmayacak. Hepsi ya ayağıma gelen ya da tak diye karar verdiğim şeyler olacak :) Nerden mi vardım bu kanılara? Tabi ki Kapadokya seyahatimden. Arkadaşım Kapadokya'ya gidecekken vazgeçti ve bana yerine gitmemi teklif etti. (Ben hiç seyahat konusunda ''hayır'' diyebilme potansiyeline sahip miyim? Bence hiç değilim Bende düşüneyim falan derken tabi ''Aman gidiyorum ya!'' deyip tak diye kabul ettim. Pişman mıyım? Asla! :) Gelelim Kapadokya gezime... daha fazla

7 saat 33 dak önce

BALKANLARDA BİR İNCİ: OHRİD

Makendonya gezimizi; 2 gün Üsküp, 2 gün Ohrid şeklinde planlamıştık. Üsküp’ten Ohrid’e geçerken arada kalan şehirlere (Gostivar-Tetova) yol üstünde uğraşacaktık. Üsküp yazısını daha sonraya bırakıp Ohrid yazısını yazacağım önce.  Ohrid içerisinde aynı adı taşıyan oldukça büyük bir gölü barındırıyor. Aslında göl demeye insanının dili varmıyor, uçsuz bucaksız bir görüntü deniz gibi bir şey. Ohrid Gölü, Avrupa'nın en eski ve en derin krater gölü imiş. Hristiyanlar Ohrid için, Tanrı evreni... daha fazla

Gold Yazar

TADINDA GEZELİM: SALİHLİ KÖYLERİ

“Tadında Gezelim” yazı dizimizin Salihli bölümünde ilk olarak merkezi dolaşmış ve o güzelim lezzetlerin tadına bakarak sizlere tanıtmıştım. Bugün çevre köylere gidiyoruz ve bakalım nereleri gezip, nelerin tadına bakacağız. Yine belediyemizin tahsis ettiği araca bindik ve Harun Hocamın yönlendirmesi doğrultusunda ilk olarak Bintepeleri görmeye gidiyoruz. Bintepeler olarak adlandırılan Tümülüs mezarları, Sardes antik kentinin kuzeyinde Lidyalılar tarafından ilk çağ döneminde M.Ö. 6 ve 7.... daha fazla

MASALSI KENT: VERONA

Verona, masaldan bir kent… Tarihiyle Roma'dan, sanatı ile Floransa'dan, doğal güzelliği ile Venedik'ten bir parça… Biraz ondan biraz bundan ama totalde hepsinden farklı atmosfere sahip bir şehir. Lüks araçlar, pahalı markalar ile zenginlikte tavan yapmış bir yer. Şehrin ana caddesi pempe mermer ile döşenmiş o derece bir zenginlik yani. Mağaza vitrininin güzelliğine bir bakın! Verona aynı zamanda Romeo ve Juliet’in hikâyesinin vatanı olması dolayısıyla da bir aşk mabedi. Bu Romeo ve Juliet... daha fazla

BAHARIN CENNET KÖŞESİ ALAKIR

Antalya’nın en güzel manzarası Beydağları'nın gelinbaşı gibi tepelerinde, karlar yavaş yavaş erirken bahar da tüm renkleriyle kendini gösterdi bile. Fırtınalarla, kuvvetli yağışlarla geçen kışın ardından havaların birden ısınmasıyla doğa yeni bir bahara uyandı. Karlar zirvelerden buz gibi akıp inerken yemyeşil ormanlar bin bir çeşit çiçeklerle süslendi. Böylesine güzel bir bahar havasında Beydağları'nın heybetli gövdesinin ardında saklı Alakır Vadisi’nde yürümek için düşüyorum yollara. Antalya... daha fazla

SANATIN BÜYÜK, DÜNYANIN KÜÇÜK ÜLKESİ: VATİKAN

Bugün Roma'da son günümü devlet içinde devlet olan Vatikan'a ayırdım :) Dünyanın en küçük ülkesini bugün ziyaret etmek istedim, merak ettiğim bir yerdi. En son bu küçük ülkeyi 5 sene kadar önce Tom Hanks'in Vatikan bölgesinde çevirdiği Melekler ve Şeytanlar filminde izlemiştim ve ilgimi fazlaca çekmişti.   Sabah Termini'den 40 numaralı otobüsle yaklaşık 20 dakikalık bir yolculukla Vatikan San Pietro Meydanı’nın önündeki Via Della Conciliazione Caddesi’nin başında indim. Büyük geniş caddede... daha fazla

20 May 2015

MEĞER HAYATIN KENDİSİ BİR FİLMMİŞ: BOMBAY

“Üç İdiot” filmini izleyip gerekli mesajı aldıysanız, “Benim Adım Khan” filmi bittikten sonra birkaç dakika sessizce kalakaldıysanız, “Black” filmini izleyip ağladıysanız ve “Pi’nin Yaşamı”nı izlediğinizde maceracı ruhunuz iyiden iyiye kabardıysa, o halde siz de benim gibi Hint filmlerinden hoşlanıyorsunuz. Hint filmlerinden hoşlananlar buraları gördüklerinde filmlerde olanlardan çok daha fazlasının burada olduğunu görecekler. Çünkü burada hayatın kendisi başlı başına bir film… Hollywood film... daha fazla