GONDOLLAR ŞEHRİ VENEDİK

Venedik’te oldukça gösterişli geçişler ve balolar oluyormuş fakat biz denk gelmedik. Ama her sokakta maske dolu raflara denk gelmeniz mümkün.

Venedik
Venedik ile özdeşleşen maskeler

Venedik-1

Düklük sarayı ile hapishane arasına yapılan bu köprü ise ''SON NEFES'' ve ''İÇ ÇEKİŞLER'' Köprüsü olarak geçiyor. Rivayetlere göre idama götürülen mahkumlar son kez Venedik’e baksınlar diye böyle bir mimarisi ve hikâyesi varmış.

Venedik-2
Venedik oldukça hareketli bir şehir

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri La Grue, Asteria Venetian Suite, La Calma Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Coccodrillo Apartment, Hotel Tivoli, Ca' San Giorgio B&B gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Generator Venice, Atlantide Hotel, Youth Venice Hostelers Home tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Venedik-3

Rialto Köprüsü’nün altında bir iskelede Büyük Kanal’ın tadını çıkarıyoruz : ) 170 kanalın olduğu bu muazzam şehirde kanalları bağlayan 400 tane de köprü bulunmakta.

Venedik-4

Eğer Venedik’e yaz mevsiminde yolunuz düşerse, akşamları daha tatlı oluyor; bu da ufak bir tavsiye olsun : ) Sokakların serinliği, her köşede yankı yapan enstrüman sesleri ve usulca hareket eden gondollar...

Venedik'i gezdiğim gördüğüm yerler arasında ayrı koyuyorum. Çünkü karışık, yorucu ve bazen bunaltıcı ama ayrı bir keyif veren yanı var. Bir yapbozu tamamlamış gibi, başladığınız yeri bulunca o keyfe kapılıyorsunuz : )

Venedik-5

San Marco Meydanı’ndan ilerledikten sonra diğer adacıkları da açıkta görebiliyorsunuz ve ardından Adriyatik Denizi...

Venedik-6

Mimarisinden de anlayacağınız gibi ''SAN MARCO'' meydanındayız ve güvercinleri, martıları, çeşit çeşit kuşları takipteyim : )

Venedik-7
Güvercin beslemeden olmaz, adettendir : )

Venedik-8

Gondollar sayesinde kanallar da oldukça hareketli. Gondol gezilerinin yarım saat veya 1 saatlik 10 Euro gibi bir ücreti var yanlış hatırlamıyorsam.

Venedik-9
Bir toplu taşıma aracı kullanırken telefonla konuşmak dünyanın her yerinde yasaktır. Gondollar da dahil : ) Suçüstü yakaladım sanırım.

Venedik-10

Bu kanallardan en büyük olanı; ''GRANDE CANALE'', yani büyük kanal.

Venedik-11

Büyük Kanal üzerindeki en büyük ve gösterişli köprünün üstündeyiz şimdi de… (RİALTO KÖPRÜSÜ)

Venedik-12
Bu şirin hanımefendi bizi Venedik’te yaşanmış yüzyıllara götürüyor

Bu şehirde kendinizi 17-18. yüzyıllarda hissetmeniz çok normal.

Venedik-13

118 adet adacık üzerine kurulu bu şehre geldiğinizde şaşırmamanız imkânsız adeta…

Venedik-14
GRANDE CANALE

Venedik-15

Sabahın erken saatleri oldukça sakin oluyor ve bizlere de güzel fotoğraf çekme imkânı sunuyor aslında : )

Venedik-16

Venedik’te, dar sokaklarda kaybolmamak mümkün değil. Her sokak birbirine benziyor ve tatlı yorgunluk bir süre sonra sizi bırakmıyor : )

Venedik-17
Türk tüccarların da 18. yüzyıla kadar sıklıkla uğradığı yerlerden biri Venedik

Venedik-18
Bazen gondollarla da olsa trafik olabiliyor : )

Venedik-19

Güneş yerini sokağın ışıklarına bırakınca Venedik bambaşka bir hal alıyor. Mükemmel bir görsel keyif yaşıyor ve her şeyi fotoğraflamak istiyorsunuz : )

rifkiunal

13 Şubat 1993’te Van’da doğdu. İlkokulu sırasıyla; İnönü İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, TED Van Koleji’nde okudu. Ortaöğretimi; Özel Çınar İlköğretim Okulu’nda okudu. Lise öğrenimini; Van Zeve Anadolu Lisesi, Van Atatürk Anadolu Lisesi ve babasının Sakarya Üniversitesi’ne tayini üzerine son seneyi Sakarya Serdivan Lisesi’nde...