GORKHALAND, DARJEELİNG, ÇAY

Dünya’da çay deyince şüphesiz ki ilk akla gelen yer Darjeeling. Yamaçları yeşile boyayan sayısız çay bahçesi. En ufak boşluğa bile çayın ekildiği yer. Toplam nüfusun %52’si çay tarımında çalışıyor ve çay tarımında çalışanları devlet olabildiğince destekliyor.

Darjeeling’de meşhur çayları tatmadan dönmek olmaz. Biz de çay bahçelerini gezip fotoğrafladıktan sonra kentin merkezi olan Chowrasta’daki bir çay mağazasına (Golden Tips) gidiyoruz. Bu mağazada hem çayın Darjeeling’deki tarihini hem de üretilen çayları anlatıyorlar. Dileyen çay tadımı da yapabiliyor.

Darjeeling

Darjeeling’de 4 ana kategoride çay var; Siyah, Yeşil, Oolong ve beyaz çay. Oolong çayı, siyah ile yeşil arasında bir lezzete sahip. Beyaz çay ise oldukça hafif ve çok sağlıklı bir çay. Yılda 3 kez hasat yapılıyormuş; Mart-Nisan, Temmuz-Ağustos ve Ekim-Kasım.

Darjeeling bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Darjeeling-1

En sert olan siyah çaylar Ekim-Kasım arasında hasadı yapılanlar. Fiyatlar 100 gr için 300 Rupi ile 2000 Rupi arasında. En pahalı olanlar ise beyaz çay. Burada tadım yapıp, 3-4 paket çay aldıktan sonra, hediyelik eşyacılara doğru yöneliyoruz.

Darjeeling-2

Darjeeling şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Himshikha Homestay, Smriya Homestay, Green Tara residency güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Little Singamari Home Stay, Maple Homestay, Ki Kiba Dhee. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Irish homestay, Central Nirvana, Room in a homestay in Kalimpong, by GuestHouser 22433 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Happy Valley Homestay, Smriya Homestay, Parvi Homestay tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Darjeeling aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Darjeeling’den alınabilecek en önemli hediyelikler çay, pashmina şallar ve Kukuri. Kukuri, buradaki antik eşya ve otantik eşya satan mağazalarda bulunabiliyor.

Darjeeling-3

Kukuri, Gorkha’ların savaş döneminde kullandıkları hafif eğimli bir bıçak. Gorkha’lar ise savaşçı özellikleri ile bilinen Nepal asıllı halk. Hatta o kadar iyi savaşçılar ki, I. Dünya Savaşı’nda İngilizler, Türkler’e karşı savaşması için Çanakkale’ye Anzakları getirdiği gibi Gorkha’ları da getirmiş. Gorkha’ların Darjeeling’deki nüfusu çok yoğun. Halen özerkliklerini istiyorlar. Ancak henüz hükümet resmi olarak izin vermiş değil. Ancak baskın oldukları her yerde gözümüze çarpıyor. Tüm dükkânların tabelalarında, hastanelerde, pastanelerde “Gorkhaland” yani “Gorkhalar’ın toprakları” yazıyor. Hatta şehrin girişinde bile “Welcome to Darjeeling” değil, “Welcome to Gorkhaland” yazıyor.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım. Otuz yıl boyunca Göz Hastalıkları uzmanı olarak Sinop’ta görev yaptıktan sonra emekli oldum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım. Çalıştığım süre içerisinde dünyayı gezmek,...