GÖRÜLMEYE DEĞER BİR KENT: ESKİŞEHİR

579601 Şub 2014Gezi Notu
Esra SunarEsra SunarBronz Yazar01 Şub 201457950 Yorum

Eskişehir’e son yıllarda iki kere gittim. İlki, yanılmıyorsam bir 19 Mayıs tatiliydi ve iki gün kalmıştım, ikincisinde de Ankara’dan günübirlik hızlı trenle olmuştu yolculuğum. İşin ilginç tarafı İstanbul’dan giderken de hızlı tren olmasa da normal trenle yapmıştık yolculuğu... Yani Eskişehir treni çağrıştırıyor bana...

Eskişehir

Eskişehir-1

Eskişehir-2

Çocukluğumuzda İstanbul’dan Antalya’ya otobüsle giderken Eskişehir’den geçerdi yolumuz. Tabii o zamandan bu zamana çok şey değişmiş. Koskoca bir şehir oluvermiş Eskişehir. Bir de bana tam bir üniversite şehri izlenimi bıraktı her gittiğimde. Belediye Başkanı'nın çok büyük katkısı olduğunu söylüyor Eskişehirliler ve benim gördüğüm kadarıyla onu çok seviyorlar. Gerçekten de üniversite kampüsüne gittiğimde de kendimi yurtdışında bir üniversitede gerçek bir "kampüs"e gitmiş gibi hissettim. Biliyorsunuz şimdilerde bir bina yapıp adına üniversite demek moda, ama burası gerçekten kimliği olan bir üniversite izlenimi bıraktı bende.

Eskişehir şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Termal konuk evi, Turunc Eskisehir Hotel, Porsuk Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Arwen Premium Residence, Grand Park Apart gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hosteleski Hostel, Bulvar Hostel, My Home Kiz Aparti tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Eskişehir aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Eskişehir-3

Eskişehir’de görülebilecek çok yer var ama bana sorarsanız Porsuk’ta tekne turu yapmayı ihmal etmeyin, bir de Odunpazarı’nı ziyaret edin mutlaka. Unutmadan, Türkiye’nin ilk yerli otomobili olan "Devrim" de burada sergileniyor. Hazır gelmişken görmeden dönmeyin derim.

Eskişehir-4

Eskişehir-5

Eskişehir-6

Eskişehir-7

Eskişehir, aynı zamanda sahip olduğu parklarla da adını son yıllarda sıkça söz ettiriyor. Eskişehir'de gezilecek yerler listesinde yer alan en önemli parkların başında Sazova Bilim, Sanat ve Kültür Parkı geliyor. Bu park içinde bulunan ve Disneyland’ın şatosunu andıran Masal Şatosu, birebir ölçülerindeki Korsan Gemisi ve Yapay Gölet parkta keyifli vakit geçirebilirsiniz. Bu parkta bilimle ilgili bana göre fazla bir şey yok ama fikir olarak güzel düşünülmüş ve çocuklu aileler için de hoşça vakit geçirilebilecek bir yermiş gibi geldi bana. Son olarak görülmesini tavsiye edebileceğim bir yer de Şelale Park. Burası şehri kuşbakışı gören bir noktada inşa edilmiş ve içinde yapay bir şelale var. Buradan Eskişehir’i seyretmek benim hoşuma gitti doğrusu. Bu şehir; geniş caddeleri, alışveriş merkezleri, parklarıyla bende gerçekten bir büyükşehir izlenimi bıraktı.

Eskişehir-8

Eskişehir-9

Eskişehir-10

Buraya kadar gelmişken ne yemeliyiz diye sorarsanız bir Eskişehir klasiği olan "çibörek" yemeden dönmeyin derim. Çiböreği güzel yapan birkaç yer varmış şehirde, biz bunlardan biri olan Papağan’da yedik çiböreğimizi. Tavsiye eder miyim derseniz, denemeye değer derim : )

Eskişehir-11

Unutmadan, Küba gezimde heykellerini gördüğüm Jimenez’in, bu şehirde de heykellerinin olduğunu söylemeliyim. Yani Küba’nın Camagüey şehriyle heykel kardeşliği yapıyor Eskişehir… Dünya ne kadar küçük değil mi!!