GÖZLERİNİZİ KAPATMAK İSTEMEYECEĞİNİZ MANZARA: EIFFEL KULESİ

167612 Şub 2016Gezi Notu
cagrihan.kacarcagrihan.kacarGezgin12 Şub 201616760 Yorum

Paris'e gitmek için birden fazla sebebiniz olabilir ama eğer amacınız benim gibi sadece gezip görmek ise Paris'in büyük kısmını Eiffel Kulesi dolduruyor şüphesiz.

Kulenin tarihi biraz sıkıntılarla dolu. Böyle devasa bir yapının yapılması büyük bir yankı uyandırmış olmalı. Fakat zamanında fransız halkı tarafından "demir yığını" denilerek istenmemiş.

Paris

Yapılışı Fransız Devrimi'ne dayanıyor. Kutlamaların 100. yılında düzenlenecek olan fuarın girişine ihtişamlı bir kapı yapmak istiyorlar. Fakat mesele biraz kapı olmaktan çıkıp bize geceleri görsel şölen, gündüzleri göz kamaştıran manzaralar olarak ortaya koyan bir kule olarak karşımıza çıkıyor.

Paris-1

Paris şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Saint James Paris, Hôtel D'Aubusson, Hôtel Fouquet's Barrière. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Prince Monceau, Arley Tour Eiffel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Victoria Palace Hotel, Le Regent Hostel Montmartre, Smart Place Paris tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Paris aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kulenin etrafındaki Champ De Mars'ta saatlerce vakit geçirip, etrafında yürüyüş yapıp bir yandan Eiffel'i seyredip hayatınızın en özel anlarından birini yaşayabilirsiniz. Sein Nehri boyunca yürüyüş yapıp, ara caddelerde güzel bir pizza yiyp gezinize ara verebilirsiniz.

Kulenin 2. katına yürüyerek çıkmanızı öneririm. Her basamakta Paris'i biraz daha fazla benimsiyorsunuz. 2. kata geldiğiniz an tüm Paris'i etraflıca görebiliyorsunuz. Daha önce gittiğiniz her yeri buradan kolaylıkla görebilmeniz mümkün.

Chaillot Sarayı'nın arka taraflarına bakacak olursanız Paris'in yeni yerleşim yerlerinin nasıl belirli bir yerde toplandığını daha iyi görürsünüz. Bakalım kaç kez Eiffel'i rüyanızda görüp, Eiffel'den ayrılabileceksiniz?

Paris şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Château de Fontainebleau: Priority Entrance Biletleri (11 €), Paris: 1-Saat Şehir Cruise ve Bistro Öğle (47.5 €), Skip-the-Line Arc de Triomphe Kılavuzlu Ziyaret (29.99 €), Paris'ten: Özel Şampanya Bölgesi Günlük Turu ve Şenlikleri (149 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.