GRANADA HAKKINDA PRATİK BİLGİLER

Bu yazı Gezimanya üyesi Sanem Coşkun tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Barcelona'ya giderek İspanya'ya gittim diyenlerdenseniz Endülüs'ü görünce bir fırça darbesi görerek tüm resmi gördüğünüzü söylemekle eşdeğer olduğunu fark edeceksiniz söylediğinizin. İspanya'ya benzerliğimiz Akdeniz ülkesi olmaktan çok belki de tek bir ülkede farklı kultürler hatta iklimler barındırıyor olmakdır ortak noktamız.

Granada

Bu mozağinin bir parçası olan Endülüs bölgesi Arap etkisinin hissedilmemesinin imkansız olduğu bir bölge. Granada, Cordoba, Malaga, Sevilla, Jaen, Almeria, Huelva ve Cadiz'i içeren bir bölge.
Bu bölgeleri iyice gezeyim göreyim diyecekseniz buraya özel bir tur ayarlayabilirsiniz.

Şehirler otobüs (ALSA) ile gezebileceğiniz uzaklıkta birbirine ya da bizim gibi içlerinden birkaç tanesini seçip genel havasını görmeyi de seçebilirsiniz. Her şehrin kendine göre güzellikleri var ama genel olarak baskın olan hava ve mimari benzer. Hepsini gezmeyi düşünüyorsanız Festival dönemine denk getirmek daha mantıklı olabilir çünkü bir süre sonra gördüğünüz aynılıklar gezinin temposunu düşürebilir.

Granada bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Bu bölgede muhakkak gidin denecek yerler Sevilla ve Granada .Bunun yanında deniz kenarı olsun diyorsanız Malaga ve daha çok arap etkisi yurtdışında cami görme keyfi gibi paylaşımlar için Cordoba seçenekleriniz arasında olabilir.

Granada şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Antonio's House, Realejo GH Budget, Habitación privada Granada centro güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Bibo Plaza Nueva, Apartamento - Centro Granada, Nuevo Seminario. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Siloe Plaza, Casa Franci, Alojamientos Alhambra gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Casa Mercader de Sedas, Duquesa Bed & Breakfast, Granada Inn Backpackers tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Granada aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Granada-1

Granada'yı bu şehirler arasında muhakak görülmesi gerekir sınıfına sokan yer ise hiç kuşkusuz Alhamra Sarayı.

Biz Granada'ya Malaga'dan ALSA otobüs firması ile gittik.Endülüs bölgesinde şehirler arasında otobüs kullanmak iyi bir seçenek. ALSA ile de bir sorun yaşamadık. Ama tabi Türk otobüs firmalarındaki ikramı ve rahatlığı beklemeyin.

Biletinizi gişelerden veya makinelerden alabilirsiniz. Endülüs halkının İngilizce bilmemesini ve rahatlıkları nedeniyle uzuyan kuyrukları göz önüne alında makineden almak daha iyi bir seçenek belkide. Makinelerde hem İngilizce seçeneği var hem de oturacağınız koltuğa kadar seçim şansı veriyor.

Biz saat 20.00 otobüsünden biletimizi aldık (kişi başı 11.43 euro). Bu saatten daha önce de daha sonra da otobüs vardı. Otobüs saatleri programınıza göre seçim yapabileceğiniz sıklıkta. Bizim bindiğimiz otobüs çok dolu değildi son anda bile bilet alınıp binilebilirdi ancak önceden biletinizi kesinleştirmenizde fayda var.

Granada-2

Granada otobüs terminaline varınca da bir sonraki istikametinize otobüs ile gitmeyi planlıyorsanız terminaldeyken almanızda fayda var. Terminal şehre çok yakın değil bu nedenle daha sonra gelip bilet almak için harcayacağınız zamana yazık olur. Biz Sevilla biletimizi burda bulunan makinelerden kredi kartıyla aldık (22.69 euro). Sevilla'ya gidecekseniz Plaza de Arms terminalini seçtiğinize dikkat edin çünkü şehir merkezinde turistik bölgede olan istasyon bu. Diğer terminal ise havalanına yakın bir bölgedeymiş.

Granada otobüs terminalinden şehir merkezine direkt giden bir otobüs hattı yok malesef. Aktarma yaparak ulaşım sağlanıyor. İngilizce bilmedikleri için anlaşmak biraz zor olsa da yardımsever şoför ve yolcular sayesinde derdimizi anlattık. Gideceğiniz yeri anlatmanın en kolay yolu otelinizi harita üzerinden daha önceden işaretleyip bunu göstermeniz yada bizim yaptığımız gibi booking üzerinden yaptığınız bir otel ayarlamanız var ise adresini ve konum bilgilerinizi çıkartıp bunu şoföre göstermeniz ya da katedrale gitmek istediğinizi gösterebilirsiniz harita üzerinden çünkü burası şehir merkezinin orta noktasında. Aslında özet olarak eski şehire giden LAC otobüslerine aktarma yapmanız gerekiyor.

Granada-3

SN2 otobüsleri direkt terminalin önünden kalkıyor. Biletlerinizi duraklardaki otomatlardan veya şoförden alabiliyorsunuz. Ayrıca aktarma sırasında tekrar bilet almayıp bu bileti kullanıyorsunuz. Sadece aktarma yaptığınız durakta indiğinizde okutmanız gerekiyor ordaki makinelerden. LAC otobüslerine yaptığımız aktarma sonrası otelimize en yakın konumda olan katedral durağında indik. Bir kere eski şehre gittikten sonra çoğu yer yürüme mesafesinde ya da Granada city tour 8 euro gibi bir fiyatla oldukça iyi bir seçenek bukadar yokuş bir şehir için. Hele de yaz döneminde gittiyseniz tek bir adım atmak bile işkence olabiliyor.

Granada-4

Terminale giderken ise tekrar katedralin yanındaki sokaktan (Gran Via Colon) LAC otobüslerine binip Plaza de la Caleta durağında inerek SN5 veya N4 aktarması ile otobüs terminaline ulaşabilrsiniz.

Granada-5

Bizim otelimiz Navas sokağı (Plaza de Carmen) üzerindeydi. Kalmak için Navas ve çevresi iyi bir seçenek. Hem merkezi hem de işlek bir yer. Navas üzerinde bir sürü restoran var ve buralar katedral çevresindeki yerlere göre hem daha kaliteli hem de daha ucuz. Bu restoranlardaki menü seçeneklerinde oldukça hesaplı ve doyurucu. Zaten içki yanında çoğunlukla tapas geliyor ikram olarak.Navas üzerindeki her restorana oturabilirsiniz aslında. Ancak Los Diamantes fiyat ve lezzet performansında hepsini solluyor. Diğerlerinden daha salaş küçük bir dükkan. Bırakın oturmayı ve ayakta yemeyi kasaya kadar ulaşıp siparis verebilrseniz kendizi şanslı sayın o kadar da kalabalık.

Granada-6

Endülüs bölgesi genel olarak Barcelon'dan daha ucuz. O yüzden kendinize burda yöresel yemek ve tapas ziyafeti verebilirsiniz. Tek sıkıntı en işlek ve turistik restoranlarda bile İngilizce anlaşamamak. Bu nedenle sürprizle karşılaşmamak için birkaç tapas ve yiyecek adı öğrenmekte fayda var. Mesela tavuk (yazılış: pollastre, okunuş: palyastro) nasıl yazılıyor ve söyleniyor öğrenmek gibi. Genelde turist rehberlerinde mini bir sözlük oluyor bundan faydalabilirsiniz. Bir de İspanyolca olarak anlamıyorum (no komprendo) demeyi öğrenmek gerek. Zira ne kadar boş bakarsanız bakın hatta İngilizce olarak anlamıyorum deseniz bile ısrarla konuşmaya devam ediyorlar bu sihirli sözcüğü duyana kadar.

Granada-7

Siesta saatleri tüm İspanya'nın ortak olayı zaten. Saat 14.00-18.00 arası ortalıklarda kimse olmuyor. Çoğu restoran da kapatıyor. Ama o kadar sıcak oluyor ki hak vermemek elde değil.

Gezilecek yerler arasında Granada Katedrali hemen merkezde olması nedeniyle de görülmesi gereken yerlerden. Buranın çevresi ve ara sokakları eski kent merkezi olduğundan görülmeli. Mağribi Çarşısı da eski kent merkezinde bulunuyor. Albacain (çingene mahallesi) avluları, sokakları ile keşfedilesi bir yer.

Albacain'in daha yukarılarında olan Flamenko’nun doğum yeri Sacromonte, eski bir çingene semti. Yamaçları oyarak yapılmış mağara evlerde yaşarlarmış eskiden. Şimdi ise flamenko gösterileri yapılıyor ve satıcılar mevcut. Özellikle manzara için günbatımında Mirador de San Nicolas meydanında yerinizi almanızı tavsiye ederim. El Bañuelo hamamı arap mimarisi tarzının güzel bir örneği olması ve tavandaki yıldız şekilli buhar deliklerinden süzülen ışığın ortama masalsı bir hava katması nedeniyle görülmelı. Albacain semtinde bir sürü kanal ve köprüler var. Dario ırmağı üzerinde olan Kadı Köprüsü bunlardan biri ve hemen hamamın yanında. Etraftaki sokak müzisyenleri, otantik hava ve saray manzarası ile arap masalı havasını tek bozan şey ısrarcı çingeneler. Santa bilmem kim adına el falı bakmak isteyen mi ararsın, gül satmak isteyen mi... Çingene her yerde çingene...

Şimdi turizm bürosu olarak kullanılan Corral del Carbon yıkılmadan kalan tek kervansaray olması nedeniyle görülesi yerlerden.

Ayrıntılı bilgi ve fotoğraf için buraya ve instagram hesabıma bakabilirsiniz.

Granada-8

Aslında en görülesi yer Alhamra Sarayı ve burası başlı başına bir yazı konusu...

Sanem Coşkun kullanıcısının resmi

Sanem Coşkun

Daha detaylı bilgi ve fotoğraflara ulaşmak ve sorularınız için; blog: https://baileyslidipnotlar.wordpress.com instagram: https://instagram.com/sanemc/