GRİ ŞEHİR MİLANO

452916 Kas 2013Gezi Notu
user-profileEMRE SARI16 Kas 201345290 Yorum

İtalya’nın Kuzey yıldızı olan Milano 2-3 günde gezip bitirebileceğiniz, fazlası bünyede depresyona neden olabilecek gri tabiatıyla çok da gözünüzde büyütmemeniz gereken bir şehir. Ama İtalya’yı gezmeye başlamak için kesinlikle iyi bir aperatif.

Uzun yıllardır gitmek istediğim bir ülke olan İtalya’yı görmeye Milano’dan başlamaya karar vermiştim. Bir kaç ay öncesinden çok uygun bir fiyatla Pegasus’tan aldığım bilet İtalya turuma ayırdığım bütçemi olumlu etkilemiş, beni daha da motive etmişti. Sabiha Gökçen’den 14:00’da uçağıma bindim, 2,5 saatlik bir yolculuktan sonra saat farkından dolayı 18:00’da Milano Bergamo Hava Alanı’ndaydım. Küçük ve sıkıcı bir hava alanına sahip Bergamo kendisi. Bergamo’yu gezecek çok vaktim yoktu. Bu yüzden bir an önce Hava Alanı’ndaki Havaş vari otobüslere 10 euro bayılarak Milano Merkez İstasyonuna doğru yola çıktım. Şehir sonraki 2 boyunca da olacağı arada açıp kapayan bunaltıcı bir havaya sahip. İstasyon da indikten sonra anısızın başlayan yağmur moralimi bozmadı değil. Çabucak toparlandım, karnımdan gelen sese kulak vermeden 1 günlük metro biletimi alarak şehri gezmeye koyuldum.

Metrodan inip yukarı çıktıktan sonra ilk durağım ünlü katedrali ile aynı isimdeki Duoma meydanıydı. Duoma Katedrali kesinlikle muhteşemdi. Yapımına 1386’da başlanmış Gotik tarzda dev bir katedral Duoma Katedrali’nin yapımı beş yüzyıl sürmüş.
Milano

Binanın en çarpıcı özelliği 135 kule külahı, sayısız heykelleri ve çatısı. 157 m'lik uzunluğu ve en geniş noktasındaki 92 m'lik eniyle dünyanın en büyük gotik katedrallerinden biri olarak kabul ediliyor.
Milano-1

Duoma’dan sonra yakınlarındaki Galleria Vitto Emanuele II alışveriş merkezi Milano’ya gittiğinizde uğramanız gereken bir yer. Zodyak sembolleri ile süslenmiş mozaikleri ve içinde barındırdığı birbirinden ünlü markalarla çok etkilendiği itiraf etmeliyim. Galleria Vitto Emanuele II çarşısının arka bahçesindeki dev Leonardo heykeli de yine görülmesi gereken bir yer.
Milano-2

Milano şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Appartamento Piazza Napoli, Appartamento Navigli, Casa Amabile. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Lambrate, easyhomes - Cairoli Dante gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz easyhomes - San Babila Monforte, Amazing Loft Milano, Vincenzo Vela Halldis Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Milano aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Mimarisi, tarihi sokakları, pizza dükkanları ve birbirinden şık mağazaları ile modanın merkezi Milano’da bir kaç saat dolaştıktan şehrin asıl yerini bitiriyorsunuz bile. Kapalı hava içinizi bunaltmaya başlamadan kendinizi apperotivo yapabileceğiniz şık bir restorana atmanızı tavsiye ederim. Ben öyle yaptım. Ki başlayan yağmurdan da kurtulmuş oldu. Yemeğimi yedikten sonra yağmur tam durdu diye yola çıkmam ise çok kötü oldu. Zira metroda 1 saate yakın yağmurun durmasını bekledim. Yağmurla beraber ortaya çıkan şemsiyeci çocuklarla kendimi bir an için İstiklal’de hissettim. Şimdiki durağım Gusseppe Meazza’ydı. Milan’ın ünlü stadını görmeden şehirden gitmek Milano dondurması yemeden şehrinden ayrılmak kadar saçma olurdu. Stadın ertafındaki tadilat yüzünden tam önünde fotoğraf çektirememem üzücü oldu. Akşam olmak üzereydi. Tüm gün dolandıktan sonra gece dışarı çıkmak çok çekici gelmese de adetten çıktım. 1 saat Duoma taraflarında dolandıktan sonra ertesi öğlenki Roma yolculuğumu düşünerek eve erken gitmeye karar verdim.

Milano’dan ayrılırken aklımda kalan gri ve kasvetli havası, kalite ve parfüm kokan tarihi sokakları, ihtişamlı katedrali ve ansızın yakalayan yağmuru oldu.