GUILIN, BİR DOĞA HARİKASI

409205 Haz 2013Gezi Notu
BEYHAN COŞKUNBEYHAN COŞKUNGezgin05 Haz 201340920 Yorum

Guilin doğa harikası kaya ve tepe oluşumları ile cennet gibi bölge. Turistler buraya, yıllardır ressamlara ve şairlere esin kaynağı olmuş Guilin’in olağanüstü doğal güzelliklerini görebilmek için geliyorlar. Bunun en iyi yolu ise Li nehri üzerinde bir tekne turu yapmak.

Guilin

Li nehri üzerinde yaptığımız unutulmaz gemi yolculuğu sırasında milyonlarca yılda oluşmuş bu cennet gibi bölgeyi hayranlıkla seyrediyoruz.

Guilin-1

Guilin-2

Bu bölge Çin’in güneyinden Vietnam’ın kuzey bölgelerine kadar devam ediyor. Konumu nedeniyle sub-tropik iklime sahip olan Guilin’de hava genellikle nemli ve sıcak olduğundan bütün mevsimlerde turist akınına uğruyor. Bizim tekne turu yaptığımız sırada hafif sis nedeniyle vadi mistik ve masalsı bir görünüşe sahipti.

Guilin-3

Guilin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Dragon Gate Inn, Crystal Boutique Hotel, Guilin Jin Shui Wan International Hotel (Bali Street). Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Guilin Baiyue Hotel, Dahua Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hua Du Hotel, Guilin Qianhui Holiday Hotel, Guilin Jin Wan Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Guilin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Nehir turu yaklaşık 5 saat sürüyor ve öğle yemeğimizi de teknede yiyiyoruz. Daha sonra yeşil çay ve yasemin çayı karışımı olan çay ikram ediliyor. Guilin ayrıca ipekleriyle de çok ünlü bir yer olduğundan nehir turumuzun anısına herkese ipek fular hediye ediliyor . Bu arada birbirinden güzel manzaralar ardarda sıralanıyor. Her bölgenin ayrı birer efsanevi hikayesi var. Bunlardan en ilginç olanı ise hiç kuşkusuz 9 at tepesi .

Guilin-4

Bize anlatılan hikayesi ise şöyle: Maymun Kral kendi atlarını cennetten Li Nehrine getiriyor. Bir ressam bu atları görüyor ve o kadar beğeniyor ki onların resmini yapmak istiyor ama ne yazık ki atlar ondan çok korkuyorlar ve bu tepeye doğru koşup kaçıyorlar ve hepsi birbirinden farklı at figürleri (yatan, şaha kalkmış, koşan atlar) bu tepenin yamacında beliriyor.  9 at figürünün tamamını  görebilen kişinin yaşamı boyunca çok başarılı olacağına ve bir sonraki hayat sınavı ne olursa olsun kazanacağına inanılıyor.

Guilin-5

Turumuzun sonunda küçük bir çarşıya geliyoruz. Burada biraz gezme fırsatı buluyoruz.

Guilin-6

Çin’de bütün çarşılar bana çok renkli ve eğlenceli geliyor.

Guilin-7

Daha sonraki durağımız Fil Hortumu tepesi; gerçekten de hortumunu suya daldırmış bir fil şekli görülüyor.

Guilin-8

Burası eski yıllardan beri kutsal olarak kabul ediliyor. Eşsiz güzellikteki bu tepe kesinlikle görülmesi gereken bir yer.

Guilin-9

Dönüşümüzü ise otobüs ile yapıyoruz.

*** BEYHAN COŞKUN’UN DİĞER YAZILARINI KENDİNE AİT OLAN http://www.supergezginler.com/ BLOGUNDAN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ.