GÜN 1: HEYECAN DOLU BAŞLANGIÇ KÖLN-GHENT

Bu yazı Gezimanya üyesi Gezikolik tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Uçak 04:00'de kalkıyor. Köln yolcusu kalmasın. Geceleyin fazla yolcu olmaması ve bavullarımızı kabine almamız nedeniyle 10 dakikada kendimizi uçağı beklerken bulduk. Uçak bileti çıktısı da olsaymış yarım saat geç gelebilirmişiz.

İzmir-Köln Uçak fiyatı 50€ x 2 = 100 €-Germanwings

Köln'e yaklaşık 4 saat yolculuk sonrasında vardık. Yabancı bir ülkeye gelmenin verdiği ilk afallamayı atlattıktan sonra, hemen biletimizi alıp Köln merkeze trenle 15 dakikada ulaştık. Dip not: 15 dakikada treni bekledik.

Biletleri makinadan alıyorsunuz, yanınızda 10 ya da 20 € bulundurun, 50 € üstünü makinaya veremessiniz.

Köln havaalanı-Köln-Dom Hbf: 3€ x 2 = 6 €-Tren---15 dk

Köln şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Spacious room with own bathroom and WC in Rheinaufhafen, SinueSsa, Quartier Ostheim güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Luxury Apartment & Penthouse Villa, Studio Apartment Innenstadt Nähe, Feel like home. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Godorfer Mühle, Stadthotel am Römerturm, Hotel Pilar Garni gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz SMARTY Cologne City Center, Weltempfänger Hostel, a&o Köln Hauptbahnhof tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Köln aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tren istasyonundan çıkışta hafif bir yağmurla Köln'e merhaba dedik. Katedral zaten istasyona 5 dk yürüme mesafesinde. Katedral tam anlamıyla; ihtişamlı, iç karartıcı ve mistik.

Köln

Köln-1

Katedrali gördükten sonra saat 10:00'da bizi Brüksel'e götürecek, önceden biletini aldığımız otobüsün durağına yol aldık.

Köln-Brüksel Central Station: 14€ x 2 = 28 €-Megabus---3 saat

Otobüste yalnız şöför var, rezervasyon numaranızı vermeniz yetiyor. 2 katlı otobüsün üst katına oturduk. Biraz koltuk araları dar ve gençler çok ses yapıyor olsada Wifi olması, telefon şarj edebilmenin olması büyük bir avantaj. Yani nihayetinde mutluyuz.

Brüksele girerken gördüklerimiz bizi gezmeye teşvik etmedi. Bizde hemen bilet alıp, Ghent'e gitmeye karar verdik.

Makinalarda para geçmiyor, yalnız kredi kartı, aksi takdirde gişeden bilet almalısınız.

Brüksel Central Station-Ghent: 9€ x 2 = 18 €-Tren---1 saat

Belçika'nın 2. en büyük şehri Antwerp. Saat: 13:30. Hemen tren istasyonu yanında booking.com'dan seçtiğimiz Adoma otele gittik. Hiçbir sorun yaşamadan paramızı verip, anahtarımızı aldık .

Booking rezervasyonlarınızın 2 dilde çıktılarını yanınızda tutun.

Adoma Otel: 80€/Gecelik 2 kişilik Oda (turist vergisi dahil)

1 saat dinlendikten sonra, ana çantalarımızı bırakıp sırt çantamızı hazırladıktan sonra şehre doğru yollara koyulduk. Uzun yolun verdiği yorgunluktan çok keyifli gezemesekte, şehir bizce mükemmel.

Belçikanın geneline hakin olan carrefourlardan alışveriş yapabilirsiniz, boşuna paranızı çarçur etmeyin.

Haziran ayında güneş bölgede saat:22:00'da batıyor. Doyasıya gezebilirsiniz!
Yarına enerji depolamak ve kendimize gelmek adına saat 21:00'da otele gelip yattık.

Maps.me gibi telefon uygulamaları ile şehirde kaybolmadan gezebilir, gideceğiz yerleri önceden işaretleyebilirsiniz.