GÜNEŞİN UYANIŞI: PERDUE

458217 Ara 2013Gezi Notu
Sinan KöylüSinan KöylüGezgin17 Ara 201345820 Yorum

Isınıyor yeryüzü..güneş henüz uyanmamış düşlerimi ısıtıyor..sanki odama gelmiş deniz ..sesi avuç içlerimde..uzansam tutuvereceğim mavisinden  denizle göğün birleştiği yerin.. kuş sesleri geliyor kulağıma..henüz uyanmadı düşlerim..belli ki bir sabah vaktine götürdü sabah melekleri beni..denizin mavisinin çıldırdığı..ufak bir balıkçı teknesinin melodisi yankılanıyor düş dünyamda...Nerdeyim ben..

Faralya

Sanırım Perdue bir düş olsaydı benim için, derdim ki ben bu rüyada kalabilirim..Yüksek kayaların üzerinden dalabilirim denizin o masmavisine...

Uyanıyorum korka korka ...sabahın erken saatinin güzel serinliği sarıyor her yanımı..yüzümü seviyor denizden gelen rüzgar, deniz kokuyorum o an..Deniz güneşini yeni doğuruyor, doğa renklerini, kokularını, seslerini yeni yeni sunuyor ...Ay çiçekleri nazlı nazlı başları önde güneşi bekliyorlar,biraz daha yükselmesini...Küçük balıkçı teknesi  sallanıyor kıyıda, kayalıklarla sohbete dalmış, avare bir hal var üzerinde, kasketi başında, zayıfca dost canlısı bir balıkçı günü selamlıyor, denizin bereketini selamlıyor sabah güneşinin seramonisi eşliğinde...yüzünde yılların izleri ve orada olmanın huzuru..

Günaydın diye bağırıyor kıyıdan bana doğru..Elimi kaldırıp selam veriyorum kaldığımız odanın terasından..Konuşursam sabahın bu saatine, doğanın uyanışına, kuşların sabah şarkılarına, denizin kayalıklara çarpınca çıkardığı sese haksızlık edecekmişim gibi hissediyorum.....

Faralya-1

Biraz daha yükseliyor güneş..Renkler, kokular, sesler çıldırıyor ve işte o an başlıyor Perdue nin o muhteşem çok sesli senfonisi...Katılın hadi bir ses de siz olun orada..
Ocaklıkta yakılan ateşin üstünde misafirlerine sunmak için patlıcan biber közlüyor usta..önce bir sade kahve içmek istiyorum, bende tüm güzelliklere geç kalmış bir günaydın sunmak istiyorum..Sabahın bilinmeden yaşanan sarhoşluğunu yaşamak istiyorum..Dudaklarıma bir türkü yerleştirip avare avare söylemek istiyorum..

Faralya-2

Canlandı artık yeryüzü ve Perdue..Hakkı Bey in biraz uykulu ama daima güleç yüzü selamlıyor beni.

Öğlen ;
Misafirlerini karşıladığı ve güzel koltuğun  bulunduğu çardakta içiyoruz öğleni biraz gece soğutulmuş beyaz şarabımızı ..Tabaklarda bir kaç küçük  atıştırmalık, tadları şölen oluyor damaklarımızda..işte o an inceden inceye pianonun tuşlarına dokunuyor birileri, sesler heryanımda...Kadehin dışı terliyor..Serinletmek gerek kadehi..Bir kadeh daha beyaz şarap ve denizin içindeyim..
Nereye götürürse götürsün diyorum içimden..

Faralya-3

Akşama doğru ;
Öğlen suskunluğa geçen doğa canlanıyor bir kez daha..Senfoni değişiyor, renkler değişiyor..Daha tutkulu oluyor gökyüzünün akşama doğru kızıllığı..Aşk..ille de aşk ..Yanıbaşımda Aşk..Güneşin uazakta uykuya çekilmesi yansıyor gözlerine..

Ufkun kızıllığı kadehteki şarabın kırmızı ile yarışıyor..Özenle hazurlanmış peynir tabağı eşlik ediyor akşam başlangıcına..Denizin bereketi eşklik edecek akşam rakının yanına..Lezzetler tek tek hatırlatacak kendini her lokmada..

Akşam ve Gece..

Kayalıklara kurulmuş küçük çardaklarda, cır cır böcekleri ve tüm seslere her zaman eşlik eden vazgeçilmez deniz ve kayalıkların sohbeti...
İçimin sıcaklığı..Ve inanılmaza en yakın olduğum yer..Perdue..Adına yakışır huzur..

Faralya-4

Hayata dair söylemek istediğiniz bir kaç cümle var ise, sabahın sesini, kokusunu, akşamın renklerini ve doğanın sizi her şeyiyle selamlayacağı bir yerde  tadı unutamayacağınız lezzetleri denemek istiyorsanız, güneşin batışını Aşk ın gözlerinden izlemek istiyorsanız, dost sohbetlere doyamamak istiyorsanız gidin buraya. .Geç kalmadan gidin..İnsanları hırsla saran 5 yıldızlı kapalı otel mantığına inat yapabileceğiniz en lüks tatil için gidin ve kendinizden bir şey bırakın..

Şimdiden iyi yolculuklar..

Umutmadan yolda kelebekler vadisini selamlamayı ihmal etmeyin..Birde sakın arabanızla inmeye çalışmayın Perdue ye ..O sizi karşılayacaktır bir bardak çay içene kadar yukarıdaki gözlemecide..

Faralya şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Rodos adası Seyir (41 €), Marmaris: İçmeler Scuba Dalış Turu (25 €), İlçe Cabaret Biletleri, Marmaris Talk (25 €), Marmaris Milli Parkı: 3 Saatlik At Safarisi (15 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.