GÜZELLİKLERİ ÇOK OLAN ŞEHİR: ESKİŞEHİR

Bu yazı Gezimanya üyesi Filiz - Bade tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Üniversiteyi burada okuyan arkadaşlarımızın öve öve bitiremediği Eskişehir’e varıyoruz.

Eskişehir

Eskişehir-1

İlk iş olarak, modern ve sade çizgisiyle göz alan Ada Life Otel’e (www.booking.com/hotel/tr/ada-life.tr.html) yerleşiyoruz. Porsuk Çayı’nın yanı başındaki lokasyonu ve müşterilerinin her ihtiyacına yanıt veren servis anlayışından ötürü konakladığımız süre boyunca aşırı memnun kalıyoruz.

Eskişehir-2

Eskişehir şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavsiye edilenleri Tasigo Hotels Eskişehir Bademlik Termal Hotel, Divan Express Eskişehir, Hangover Central Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Otel Desire, Deeps Hostel Eskişehir, Şahin Apart. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları merak ediyorsanız Soyiç Hotel, Doubletree By Hilton Eskişehir Termal Wellness Spa, Sarar Boutique Hotel tesislerini incelebilirsiniz.

Eskişehir otellerini Tatilsepeti.com üzerinden incelemek için tıklayın.
Eskişehir otellerini Jolly Tur üzerinden incelemek için tıklayın.

Şahane bir havada kendimizi neşeli insanlarla dolu Eskişehir sokaklarına atıyoruz. Eski halinin tersine, Porsuk Çayı belediyenin yoğun çalışmaları sonucu şehrin ortasından pırıl pırıl akıyor.

Eskişehir-3

Eskişehir-4

Çayın her iki yanı bol bol yeşillendirilmiş bir halde. 19. yüzyıldan kalma Eski Osmanlı mimarisindeki geleneksel evlerin bulunduğu Odunpazarı’na doğru yürüyoruz.

Eskişehir-5

Eskişehir-6

Restore edilmiş rengârenk evlerle bu geniş bölge birçok sanat atölyesine de ev sahipliği yapıyor. Yoğun olarak lületaşı ve cam sanatlarıyla uğraşılan bu şehirde çeşitli atölyeleri gezmek de mümkün.

Eskişehir-7

Eskişehir-8

Yoğun öğrenci nüfuslu Eskişehir’i, en hızlı ve en keyifli şekilde Porsuk Çayı’nın dar kanallarında gondol sefası yaparak gezmenizi öneririz. Yazın gerçekleştirilen kano yarışları şehrin yoğun ilgi gören aktivitelerinden biri.

Eskişehir-9

Eski kiremit ve tuğla fabrikalarının yer aldığı alana AVM’ler dikilmiş olsa da temsili olarak konulan fabrika bacaları bölgenin eski görüntüsünü gözünüzde canlandırmanıza olanak sağlıyor.

Yöreye özgü yemeklerden çibörek, haşhaşlı ekmek ve balaban kebabından tatmadan buradan ayrılmayın. Termal sularla beslenen kaplıcalarda rahatlama şansını kaçırmayın.

Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesi’nde yer verdiği gibi: “havasının letafeti dolayısıyla güzellikleri çoktur” sözü, Eskişehir’i tam manasıyla betimliyor.