HAFTA SONU KAÇAMAĞI: BURSA -MUDANYA-TİRİLYE

Öncelikle bir hafta sonu kaçamağı olarak Bursa herkese tavsiye edeceğimiz bir yer. Ankara'dan YHT ile saat 06.30 da yola koyulduk, Eskişehir'de tren garından Bursa'ya transfer yapan otobüslere geçtik. Otobüsler direkt olarak tren garından kalktığı için YHT+Otobüs seferleri zaman açısından çok mantıklı! Bursa'ya vardığımızda saat 10.30 idi.

Bursa terminalinden önce Bursakart satın aldık. Hafta içi ve hafta sonu ilçelere kalkan belediye otobüslerinin saatleri farklı olduğundan danışma bölümünden mutlaka saati sorun derim. F/1 otobüsleri belediyeye ait olup terminal içerisinden Mudanya'ya gitmenizi sağlayacak en kolay yol diyebilirim. Yolculuk yaklaşık 40 dakika sürmekte. Bizim şansımıza Mudanya'da hava ve deniz harikaydı. Otobüsten indiğimizde öncelikle kahvaltı için yerler bakındık ama bu konuda iyi bir yer bulamadık ve ayak üstü atıştırmalıkla geçirdik. Sahil kenarından yürümeye devam ettiğinizde hep balık restoranları göreceksiniz. Saat olarak uygun olmadığı için deneyemedik ama Mudanya'ya gitmişken balık da seviyorsanız mutlaka deneyin derim. Sahil kenarından devam ettikçe Mudanya Mütareke Evi'nin bembeyaz bir şekilde deniz kenarında boy gösterdiğini göreceksiniz.

Bursa

Öğle arasına denk geldiğimiz için öncelikle Mudanya'nın o tatlı küçük renkli evleri arasında gezindik. Müze açıldığında (ücreti 5 TL) içerisinin ambiansı çok güzeldi. 2 katlı ahşap ev içindeki canlandırmalar, anlaşmanın imzalandığı mekan, İsmet Paşa'mızın yumruğu ile "gerekirse savaşırız" diyerek vurduğu ortadan ikiye ayrılmış mermer, o günün gazetesi Tevhidi Efkar ve daha bir çok anı... Sizleri hem duygusallaştıracak hem gururlandıracak türden...

Bursa bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Mütareke Evi'nin hemen karşısında Mütareke Anıtı olarak İsmet Paşa'mızın heykeli bulunmaktadır.

Bursa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Heybeli Otel, Seyir Butik Otel, Le Chalet Yazıcı Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Lion City Hotel, Adapalas Otel Bursa, Kılıç Otel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Almira Hotel Thermal Spa, Uslan Hotel Uludağ, Montania Special Class Hotel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Bursa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bursa-1

Gezimizin devamında Tirilye'ye gitmeye karar verdik. Her yarım saat de bir geçen dolmuşlar ile ulaşım hem kolay hem konforlu. Yol boyunca bir taraf Marmara Denizi, bir taraf ağaçlık alanlar içerisindeki villaları görüyorsunuz.

Tirilye'ye ilk vardığımızda öncelikle Çamlıkahve'nin yerini sorduk. Yol güzergahında dar sokaklar arasında birçok güzel insanla tanıştık. Tatlı, küçük evlerin önünde fotoğraflar çekildik. En son Çamlıkahve'ye vardığımızda tırmandığımız yokuşa katbekat deyeceğini farkettik. Çok güzel bir manzara eşiliğinde kahvemizi içtik. Çamlıkahve Canan Tan'ın Yüreğim Seni Çok Sevdi adlı romanında geçen kafedir.

Tirilye'de çok fazla zeytin ağacı bulunmakta ve yerli halk zeytin ve zeytin ürünleri ile geçimini sağlamakta, birçok dükkandan zeytinyağı, sabun, krem veya en ünlüsü kahvaltılık yeşil kırma zeytin alabilirsiniz.

Daha sonrasında Bursa merkeze doğru yola koyulduk. Öncelikle Ulu Camii ve çevresini, Kapalı Çarşı'yı, Kuyumcular Çarşısı'nı ve en son olarak da Kozahan'a uğradık. Muhteşem ipek şal ve eşarpların bulunduğu  Kozahan fiyat olarak biraz yüksek gelebilir ama hanın ortasında biraz oturup bir çay içmenizi tavsiye ederiz.

Zaman kısıtlılığından hızlıca tophaneye çıktık. Orhan Gazi ve Osman Gazi Türbesi ve Tophane Saat Kulesi'ni gördükten sonra Bursamızın meşhur iskenderini yemek için yola koyulduk.

Tayyare Kültür Merkezi yanında küçük mavi dükkan adı altında bilinen (İskender oğlu Cevat), iskenderi ilk hizmete sunan İskender dedenin miraslarından biri. E tabii iskenderi yerinde yemek lazım ama 45 dk beklemeyi göze almanız gerekmekte!
Küçük bir dükkan ve yan yana tanımadığınız insanlarla yemek yerken ve dışarıda sizi bekleyen sıradaki insanları düşününce hızlıca yiyip kalkmak gerekmekte ama lezzeti harika!

Bursa-2

Bir güne ancak bu kadar sığdırdık :) ama mutlaka tekrar gideceğim yerlerden biri, herkese tavsiye olunur.