HAFTA SONU KONYA GEZİM

Bu yazı Gezimanya üyesi handeazap tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Herkese merhaba. Geçtiğimiz hafta sonu arkadaşlarımla Konya'ya gittim. Bu ikinci gidişimdi. Daha önce görmediğim Meke Gölü ve Sille Köyü programda olunca görmek için tekrar gitmek istedim.

Konya

Yaklaşık 9 saatte ulaştık. Geziye Meke Gölü ile başladık.Meke Gölü bir krater gölü. Konya'ya 1-1,5 saat uzaklıkta. Araçtan inince yarım saat kadar uyanmış doğa içinde yürüyerek krater gölüne ulaştık. Değişik ve güzeldi. Gölden ayrılıp lale tarlalarına geçtik.Türkiye'nin en büyük lale tarlaları buradaymış. Uçsuz bucaksız lale tarlası renk renk lalelerle gözlerimize ziyafet çekti.

Konya-1

Burada fotoğraflarımızı çekip ayrıldık ve Konya merkeze geldik. Akşam Mevlana Kültür Merkezi'ndeki sema gösterisini izledik. Ücretsiz gösteri yaklaşık bir buçuk saat sürdü. Alt kattaki hediyelik eşya satan yerleri de gezebilirsiniz.

Konya şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavsiye edilenleri Anemon Hotel Konya, Ramada Plaza By Wyndham Konya, Gherdan Gold Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Konya Şeref Otel, Otel Beyzade, Mevlevi Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları merak ediyorsanız Paşapark Hotel Selçuklu, Paşapark Hotel Karatay, Grand Hotel Konya tesislerini incelebilirsiniz.

Konya otellerini Tatilsepeti.com üzerinden incelemek için tıklayın.
Konya otellerini Jolly Tur üzerinden incelemek için tıklayın.

Konya-2

İkinci gün ilk durağım Konya Tropikal Kelebek Bahçesi oldu. Çeşit çeşit ,renk renk kelebekler tropikal bahçede özgürce uçuyor. Oluşumlarını seyredebileceğiniz alanları, kurutulmuşları, beslenmeleri hepsini burada görebilir hediyelik eşya kısmında kelebekli hediyelikler alabilirsiniz.

Konya-3

Kelebeklerden ayrılıp Sille köyüne geçtik. Burası Konya'ya 8 kilometre mesafede eskiden Rumların yaşadığı, ortasından nehir geçen etrafında kafelerin olduğu, restore edilmiş evlerin bulunduğu şirin bir köy.

Konya-4

Köydeki bir şapeli saat müzesi yapmışlar. Tepeye çıkıp müzeyi gezebilirsiniz küçük ama güzel.

Konya-5

Konya'da görebileceğiniz en önemli yer tabiiki Mevlana Müzesi ve Türbesi.

Konya-6

Mevlana Türbesi'nden çıkınca meydandaki caddeden ilerleyerek Alaeddin Tepesi'ne çıkabilir Alaeddin Camii'ni gezebilirsiniz. Ayrıca Atatürk Evi Müzesi'ni, Etnografya Müzesi'ni, İstiklal Harbi Şehitleri Abidesi'ni de gezebilirsiniz. Konya'ya gelmişken Mevlana şekeri ve Konya gevreği almadan, bamya çorbası, fırın tandır ve etli ekmek ile tirit yenmeden dönülmez. Hepsi güzeldi fakat özellikle et suyuyla pişmiş bamya çorbası enfesdi.

Konya-7

Bunları tadabileceğiniz yerler Konyamutfağı, Tiritçi Mithat, HacıŞükrü, Alibaba Fırın Kebap ,Bolu Lokantası şeklinde sıralanabilir. Harika bir geziyi tamamlayıp, güzel yerler görüp, enerji depolayıp, stres atıp döndük kürkçü dükkanına.

Yeni rotalarda görüşmek üzere...