Hafta Sonunda Hızlıca Atina Turu (2. Bölüm)

Eğer Atina geziniz pazar gününe denk geldiyse sabah kahvaltı sonrası yapmanız gereken bitpazarına gitmek.

Fotoğraftaki kadar korku filmi sahnesi gibi değil tüm stantlar :P

Bitpazarı (Platia Avissinias) eskiden Osmanlı çarşısı olan Monastraki bitpazarının günümüze yansıması. Antikalar, süs eşyaları, eski plaklar, eski oyuncaklar hep burda. Sokaklar arasında gezinirken her stantta farklı birşeyler ile karşılaşabilirsiniz. Astingos ve Ifestou sokaklarının arasından tren yolunun karşısına doğru uzanıyor. Bazı stantlar adeta salı pazarı tabi ama yinede ilginç hatıralık eşyalar bulabilirsiniz burda.

Burdan Apostolou Pavlou caddesine çıkarak gitmeden son bir Akropolis manzarasına bakalım dedik. Bu yoldan sağa doğru giderseniz Pnika tepesine ulaşırsınız. Hatta Fİlopapou Hill de gene bu kısımda kalıyor. Mermer ve çömlek kırıklarıyla döşeli yollardan tepeye çıkarken manzaranın da tadını çıkarabilirsiniz. En tepede bide anıtmezar varmış üstelik. Mış dıyorum çünkü biz daha kolay ve pratik olan bir gözlem noktasını seçtik. Akropolise çok yakın bir konumda olan bu yeri Akropolis Propylees'den bakınca göreceksinizdir. Ag.Paraskevi kayalık bir tepe. Akropolis ve şehir manzarasını kayalıklara oturup çıkarabilirsiniz. Hatta yere atılan çöplerden anladığımız kadarıyla akşam biralarını alıp buraya keyif yapmaya gelebilirsiniz ama tabi siz çöplerinizi yere atmayın. Asıl yola çıkış amacımız Plika olduğundan Apostolou Pavlou üzerinden gittik buraya ancak hemen Akropolis kapısının metronun olduğu çıkışından sağa doğru gidilirse daha kolay olarak ulaşılabılınır buraya. (Dıoskouron yolu) Akropolis bölgesi genel olarak kaygan bir taş zemine sahip o yüzden giyeceğiniz ayakkabıyı ona göre seçmenizi öneririrm. Hele bu kayalığa çıkarken dikkat etmek gerekiyor. Gerçi metal bir merdiven de yapmışlar iniş çıkış için.

Manzaranın tadını çıkartıktan sonra Ancient Agorayı görmek için Dıoskouron'dan aşağıya doğru indik. Burası harebe durumunda tabi ama içerde burda bulunan çanak çöleğin sergilendiği bir müze ve Hephaistos'a adanmış Dor sütunlu tapınak Theseion bulunmakta. Burası eski kentin idari, kültürel ve dini yapıları ile merkezi durumundaymış. Akropolis biletiyle burayı gezmeniz mümkün artı bir ücret ödemeden.

THISSION TAPINAĞI

Burdan çıktığımız Ermou caddesi üzerinden Teknopoli ve Keramıkos' a gittik.
Keramikos Atina'nın en eski mezarı (M.Ö. 6. yy) Giriştede bir müze var. Burası da gene oldukça döküntü durumda ama dingin bir gezinti noktası halinde.

Teknopoli ise Keramikosun biraz ilerisinde bulunuyor. Eski bir havagazı kompleksine kültür merkezi açılmış. Gazi semtinde bulunan bu alan gazölçerler, bacalar ile farklı bir atmosfer oluşturuyor. Burda bulunan sergileri gezebilirsiniz. Gazi bölgesinin akşam eğlenceleri meşhur bu arada. Ancak bizim zamanımız olmadı gitmek için.Gece klübu sizin tarzınızsa bu bölgeye gelmenizi öneriririm.

Burdan geldiğimiz yolu takip ederek tekrar çarşıya döndük.Tren hattına paralel uzanan ve birsürü cafenin bulunduğu Adrianou sokağından Pandrossou'ya doğru devam ettiğinizde bizdeki turistik çarşılara çok benzer şekilde hediyelik eşyalar satan turistik çarşıya çıkabilirsiniz. Anafiotika bölgesinin ve dar sokaklar arasındaki çiçekli evleri bir de gün yüzüyle görmek istediğimiz için bu bölgeye geri çıktık. Burda bulunan cafelerde gölgelik bir alanda oturup günün keyfinin çıkarmanızı öneririm.

Burdan istikamet farklı ve rengarenk birsürü çeşidin bulunduğu likör barı Brettos. Plaka bölgesinde bulunyor burası. (Kydathinaion 41) Burda tadımlık olarak istediklerinizden içip sonra 7.5 euroya 100 ml'lik küçük şişelerde yanınıza da alabilirsiniz. Bizim için bu küçük şişeler çok iyi bir seçenek oldu. Bagaja bavul vermeyeceğimiz için uçak içine alınması kabul edilecek sınırda olması nedeniyle çok mutlu olduk.

Ve dönüş uçağı için Syntagma'dan indiğimiz yerden kalkan otobüs ile havalanına gittik.

Sonuç olarak atina iki günde gezilebilecek bir şehir. Biz Pire denilen liman bölgesine ve plajlarına gitmedik. Eğer fazladan zamanınız varsa buraya gidebilirsiniz. Ancak gitmek için çok kasmaya gerek yok genel edindiğim bilgiye göre. Klasik bir liman bölgesi Pire. Buraya giden tren hattı var. Ayrıca x96 havaalanı otobüsü ile de gitmek mümkün.

Mekan olarak napalım ne edelim derseniz şayet...Bol bol kahve için derim.Syntagma meydanına yakın konumda olan Sokolata (VOULİS 35) çikolatalı içecekleri ile favorilerimden.Burda kahvede bulunuyor. Ucuz doyurucu ama güzel bir yerde yemek yemek isterseniz yunan lezzetlerini bulabileceğiniz ki kendileri Türk yemeklerine çok yakın, Roomie-b (Perikleous 30) gidilesi yerlerden. Kahve içmek yada içki için Roomie-b'nin devamında Platia Agias'da Tailor Made var.

Taverna için ise Anafiotika bölgesindeki tavernalara gidebilirsiniz. Çoğu birbirnin benzeri zaten.İçinize sinen bir yerde oturabilirsiniz burda Ya da Psirri bölgesinde bulunan Taverna Tou Psirri, Krasopolıo Tou Kokkora, Voliotiko Tsipouradiko gitmeden önce araştırıp gidilesi tavernalar listesine aldığım yerlerdendi.Biraz nostaljik olsun derseniz ise şehrin en eski tavernası olan Klimataria (platia Theatrou 2) seçeneklerinizden olabilir.

Bayraktaris ve Thanassis adlı restoranlarda, “Soulvaki” yiyebilirsiniz.Bir nevi tavuk şiş ama soslar katarak farklı bir lezzet katıyorlar.

Deniz ürünlerinin ve mezelerin hepsi çok lezzetliydi.

Mini bir menü sözlüğü

Avgolemono: Bu lezzetli bir yemek. İçinde: yumurta, limon, prinçli tavuk suyu bulunuyor.

Briam: Kızırmış sebzelerle yapılan bir yemek türü. Genellikle: domates, patates, soğan, kabak, patlıcak, sarımsak vs.

Brizoles: pirzola

Fricasse: Bir tür kuzu eti yemeği. Ispanak, limon ve yumurta katılıyor.

Gemista: Bir tür dolmadır. Etsiz, sıcak yemek olarak sunulur. Domates, patlıcan ve biberler, aynen ülkemizde olduğu gibi, pirinç ve sebze karışımı ile doldurulur ve servis edilir.

Gopes: Bir tür balık yemeği. Küçük ve lezzetli,balıklar ızgara yapılarak servis ediliyor.

Horta: Bir tür, fırında pişirilmiş sebze yemeğidir.

Horiatiki: Bu, bir tür salata. Domates, salatalık, soğan ve zeytinden oluşuyor, bunların üzerine beyaz peynir serpiliyor.

Khirini: Domuz etinden yapılan bir tür yemek.

Loukanika: Bir tür sosis yemeği.

Magiritsa: Bu bir tür işkembe çorbasıdır. Paskalya zamanlarında yenilmesi, adettir.

Mousakas: Patlıcanlar ve bunun yanında çeşitli otlar kullanılarak yapılır.

Midia: Midye buğulama.

Ntakos: Bu bir tür Girit salatası.

Psarosoupa: Bir tür balık çorbası. Patates, liman ve yumurta eklenerek yapılıyor. Fakat, bu kış çorbasıymış, yaz aylarında bulmak pek mümkün değil.

Psito: Fırında kızartılmış veya kavrulmuş patates ile  tavuk eti

Sadziki: Yoğurt, salatalık, sarımsak ve tuz ile yapılan ve ekmek üzerine sürülerek yeniliyor.
 Saganaki: Kızarmış peynir ve domates sosu ile servis yapıyorlar. Üzerine limon sıkılıyor.