HAYDİ ÇİN ÇİN: ŞANGAY

Her yurtdışı gezisi aslında benim için aylar evvelsinden başlayan bir heyecandır çünkü en ucuz uçağı alabilmekle başlar maceram. Onlarca siteyi günlerce araştırırım. Öyle aç THY'nin sitesini yap rezervasyonu atla git hayatta yapmam. Herkesin alabileceği fiyata alırsam bileti nerde bu işin zevki ve genellikle bulunacak en ucuz bileti bulur giderim (ki bu benim meslek sırrım)… Daha sonra da aylar öncesinden hem ucuz hem de güzel bir oteli bulmak kalır. Bunun için de bazı sitelerim var.

Çin biletlerini de aylar evvelden aldım. THY'nin uçağında yan koltukta oturan üç kişi 4500 Euro verirken  ben 3 bileti 2100 Euro’ya aldım (düşerse bütün koltuklar düşüyor uçakla beraber değil mi ama).

İlk durak Şangay, ilk 4 gün fuarımız var sonra firma ziyaretleri, Çin’de çeşitli şehirler, Pekin, Ningbo, Xian bilemiyorum artık… Haydi, başlıyooor ÇİNÇİN...

Aslında çok da uzak değilmiş. 36 saate Las Vegas’a uçmuş biri olarak tahminimden daha bile çabuk geldiğimizi söyleyebilirim. Hepi topu 15 saat. Fazla uzak değilmiş çıkın çıkın gelin yani ; )

İlk gece benim aylar evvel ayırttığım fuara yakın ama varoşlardaki oteli, satış müdürümüz beğenmeyince ertesi gece satış müdürümüzün ayırttığı 5 yıldızlı süper bir gökdelende kaldık (parası da süperdi tabii). Ancak bunu da (fiyatını tabii) patron beğenmeyince Nanjing Roadtaki (buranın Bağdat Caddesi gibi) 3 yıldızlı otele taşındık yani Shanghai maceramız buradaki tüm oteller bitene kadar sürecek. Görüldüğü gibi çok eğleniyoruz : (

Şanghay

Buradaki “çokluğu” görünce dünyanın tüm diğer yerlerindeki “çok”lar az kalıyor diyebilirim. Havaalanında düzenli bir zikzak şeklinde uzayan yaklaşık 500 metrelik taksi kuyruğu ve aynı anda sekizi birden yanaşıp dolan ve ışıkları sonsuzmuş gibi gözüken taksileri görünce bunu anladım. Burada her şey çok, ama bildiğiniz çoktan çok daha çok. Trafik bir felaket sanırım buradaki taksi şoförleri sinirleri aldırmış.

Şimdilik hiç alışveriş yapamadım. Ama Nanjing Road’taki mağazalarda fiyatlar Türkiye’dekiyle aynı gibiydi.

Şanghay-1

Şanghay-2

Şanghay bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Bir de sokak yemekçileri var. Kurutulmuş ördekleri, tavukları, balıkları ve bilumum börtü böcek… Izgara tavukayağını denedim. Aslında gayet güzeldi.

Şanghay-3

Şanghay-4

Şanghay şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz FFC Midtown Old Day Grandpa's Home, Kevin's Old House, Shanghai Slow Time Boutique Inn güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Lulun Hotel, Distree Youth Hostel(Jie Long), The Peninsula Shanghai. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Muyra Hotel Shanghai, Vienna Classic Hotel Shanghai Hongqiao Airport Wuzhong Road, Lanson Place Jin Qiao Residence gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Tours * Soho Garden Hotel (Shanghai City Centre Riverside), Shanghai City Central International Hostel, Shanghai Blue Mountain Youth Hostel - Luwan tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Şanghay aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sakın ıyyyy, ööögggh demeyin. Siz Türkiye'ye gelen bir turistin kelle paçacı vitrinine bayıldığını veya kokorecin ona da mis gibi koktuğunu mu zannediyorsunuz? Güzel ve çirkin denen şey kültürlere göre değişir ve başkasının kültürüne saygı göstermemek düpedüz ilkelliktir. Ayrıca bugün modern gözüken batılılar kemik sıyırıp pirinç lapası pişirirken Çin’de çok geniş ve ayrıntılı bir mutfak kültürü oluşmuştu.

Gelelim fuara... Gayet iyi gidiyor. Aynı “çok” kavramı burada da geçerli. Sanırım bu kadar rulmanı ve rulmancıyı hiç bir arada görmemiştik.

Şanghay-5

Nanjing Road denilen yer, Shanghai'daki en ünlü cadde. Bağdat Caddesi gibi bir yer düşünün, trafiğe kapalı ama insanlar tüm cadde boyunca birbirlerine sürtünüp çarpmadan yürüyemiyor. Hele akşamları yürümeye gerek yok, kendinizi akıntıya bırakın yeter.

Mağazalar var bolca ama fiyatlar cazip değil. Asıl arka sokaklarda taklit ürünler satan yerler varmış ama daha onlara gitmeye cesaret edemedim. Ellerinde kataloglar olan insanlar, yanınıza yanaşıp gelin bize satalım size yapıyorlar ama karaborsa hesabı gibi… Eşimi razı edebilirsem birinin peşine takılabiliriz umarım.

Bu Çinliler çok hoş insanlar… O kadar yaygaracılar ki o incecik sesleriyle bağıra çağıra anlaşıyorlar. “Hah kavga ediyorlar şimdi girecekler birbirlerine” diyorum bir de bakıyorum ki normal konuşmaları : ) Sabah 7.00'de hoş bir Çin melodisiyle uyandım. Bir de baktım ki tüm cadde boyunca bir yığın genç, yaşlı, kadın, erkek sıralanmış değişik bir dans yapıyor müzik eşliğinde. Bazılarının elinde rengârenk şemsiyeler, bazılarınınkinde de büyük tüylü yelpazeler, bazısında da renkli sopalar var.

Şanghay-6

Şanghay-7

Şemsiyeleri yağmurdan çok güneşli havalarda kullanmaları bile tuhaf gelmiyor artık… Hep böyle olur zaten. Önce biraz yabancılarım, ama sonra çevreyi öğrenip onların dilinden birkaç kelime öğrenince çok benimserim o ülkeyi. Kendimi İtalya'da bir İtalyan, Polonya'da bir Polonez, Tunus’ta bir Tunuslu zannederim ve ayrılırken memleketimden ayrılıyormuş gibi üzülürüm. Hatta dönünce bir süre özlerim. Biraz anormal bir durum sanırım. Ama olsun ben memnunum.

Dünya büyük ve çok güzel bir gezegen ve bu mavi bilyede; “Ne kadar çok yer görürsen, ne kadar çok insanla tanışırsan ve ne kadar çok şeyin tadına bakarsan o kadar zengin sayılırsın”.

Pınar Bulut

Gezmeye bahane arayan, sebep yoksa icat çıkartan, yol olmazsa gökyüzüne merdiven dayayan, sineğin yağını hesaplayıp sırf gezme olsun diye öküz altında buzağı arayanların sayfası. Öyle çok fazla ansiklopedik bilgi yok. (Bir Wikipedia değilim yani) Açık bir vizyonu, gizli bir misyonu var. Gizli görev şu; Ben gezdim sen de gez, sen gördün o da...