HIRVATİSTAN'IN KALBİ DUBROVNİK

Bu yazı Gezimanya üyesi mutu1453 tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Evliya Çelebi'nin gelip de kapıda bekletildiği ve bunun üzerine kızarak giremediği nadir yerlerden olan Dubrovnik, Kotor'da olduğu gibi surlardan ve Stari Grad'dan oluşuyor. Surların uzunluğu 2 km kadar var bunun sebebi Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u aldıktan sonra gözünü İtalya ve Adriyatik'e çevirmesinden kaynaklanan korkudanmış. Bu yüzden surları genişletmişler ve ortaya ilginç bir mimari şehir örneklerinden olan Stari Grad çıkmış. Surların içerisine şehre girdiğimizde olağanüstü, görkemli katedraller, saat kuleleri, meşhur İspanyol Merdivenleri ve dar sokakları ile insanı mest eden bir güzelliğe sahip şehirde bıraksalar akşama kadar sıkılmadan dolanabilirsiniz. Her zaman yaptığım gibi böyle anları müziklerle ilerde hatırlamak isterim bu yüzden kulaklığımı takıp avare avare gezdim.

Dubrovnik

Dubrovnik-1

Sur içine öyle başıboş giremiyorsunuz illa ki bir rehber eşliğinde gezmeniz zorunlu, doğal alanları korumak için böyle bir önlem alınmış. Şehirde dolanırken evlerin balkonlarının olmadığını fark edince şaşırdım. Daha önce büyük bir deprem meydana gelmiş ve balkonların çökmesi sonucu bir çok kişi hayatını kaybetmiş. Bunun üzerine evler balkonsuz yapılmaya başlanmış ve balkonlar kaldırılmış. Bu tarihi yapılar içerisinde Müslüman turistler için yapılmış bir mescidinde bulunması çok büyük bir jest olmuş. Şehrin pazar kısmında bulunan Büyük Katedralin üstünde bir Osmanlı sembolü var. Bu sembol Osmanlı Devleti'nin bu liman şehrini koruduğunu gösteriyormuş, bunu gören korsanlar şehre saldırmıyorlarmış Osmanlı'nın gücünü gösteren ufak bir ayrıntı...

Dubrovnik bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Dubrovnik-2

Dubrovnik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Andrea 1, Stone House Domacin Old Town, Dvori Lapad. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Iva, Apartments Noa, Apartments Carmelitta gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Guest House Banana, Cocoon Hostel & Apartments, HI Youth Hostel Dubrovnik tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Dubrovnik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kale Yüzüklerin Efendisi'ndeki Miğfer Dibi'ne çok benziyordu ki zaten bu kale örnek alınarak yapılmış olduğunu öğrenince bayıldım. Hele bir papaz vardı ki al sana gri Gandalf =) Adriyatik'in Antalya'sına gelmişken denize girmemek olur mu? Su berrak ve temizdi, meşhur Lapad Beach'te denize girmekte nasip oldu. Karşımızda çıplaklar kampı ile tanıdığımız Locrum Adası bulunuyordu. Adaya yapılan seferler korsan gemisi şeklindeki teknelerde yapılıyordu. Bir Japon kafilesi kolumdaki dövme dikkatlerini çekmiş ve yanıma gelip fotoğraf çektiler. Dövmenin anlamını anlatana kadar canım çıktı =) Ama ikram ettikleri Usaki denen tatlıları enfesti. Otelde yemeğimi yiyip daha sonra gece kendimi dışarı atıp, sersemletici manzarada dolaştım. Buraya gelmeden önce araştırdığım Irısh Pub'ı sonunda buldum ve İrlanda müziği eşliğinde, cana yakın bu toplulukla eğlenceli bir gece geçirdim. Fotoğraf makinamın şarjı bittiği için otelde bırakmış olmam büyük talihsizlik olsa da bir gün yolum umarım Dublin'e düşecek...

Dubrovnik-3

Tarihi kültürü ve deniz turizminin fantastik örneklerinden olan Dubrovnik maceram maalesef sona ermek üzere. Hırvatların pasaport kontrolünde bekletmesi ve daha önceden de soğuk insanlar olduğunu biliyordum ama Dubrovnik sıcaklığı ile bu ön yargılarımı kırdı. Söz etmeden geçemeyeceğim, burası gördüğüm şehirler içerisinde en pahalı olanıydı ve para birimleri Kuna dışında kolay kolay başka bir para birimi kabul etmiyorlar. O yüzden özellikle büfelerde Euro ile bir şeyler almaya kalkmayın. Alsanız bile para üstü Kuna olarak geri dönecektir. Tüm bunlara rağmen Dubrovnik, hayatınızda bir kere de olsa görülmeli diyebileceğim yerler arasına girdi.