Hırvatların Başkenti: Zagreb

Zagreb, Hırvatistan’ın kuzeyinde, Sava Nehri’nin üzerinde ve ülkenin başkenti! Zagreb, iki bölümden oluşuyor: Gornji Grad (Upper Town), Donji Grad (Lower Town). Nüfusu 1,3 milyon. Zagreb Otogarı’na geldiğimizde bizi güvercinler karşılamıştı. Otogarı mesken edinmişlerdi!

Zagreb, Hırvatistan

Zagreb'de Gezilecek Yerler

Donji Grad’da, Ban Jelacic Meydanı,Zagreb Katedrali, şehir merkezi ve şehrin biraz dışında bulunan Maksimir Park (park koskocaman, yemyeşil, içinde göller ve kuğular, kafeler mevcut), Tkalciceva Caddesi, Ilica Caddesi ve Mirka Bogovica Caddesi, Cvjetni (Çiçek) Meydanı şeklinde sıralanabilir.

Gornji Grad’da ise Uspinjaca (füniküler), Lotrscak Kulesi (Kula Lotrscak, top atışı yapıldığı söyleniyor. Ben denk gelmedim! Buradan manzarayı seyretmelisiniz), Dolac Pazarı, St. Mark Kilisesi (Crkva sv. Marka) ve Taş Kapı görülebilir.

Zagreb Kathedrali, Hırvatistan

Maksimir Park, Zagreb

Yağmur gezimiz boyunca bizimleydi!

Uspinjaca (Füniküler), Zagreb

Ilica Caddesi, Zagreb

Zagreb beni pek cezbetmedi nedense!

Şehir merkezinde ilginç heykeller ve bilimsel objeler mevcut! Bunlardan biri de Nikola Tesla (Никола Тесла, 10 Temmuz 1856, Smiljan (Gospić) – 7 Ocak 1943, New York)’nın heykeli!

Zagreb'de Yeme-İçme

2 Pizza Margarita, Nestea ve Coca Cola (5.33 EUR). Burada, Split'teki gibi McDonalds'da da şifre olmadan tuvalete girilemiyordu!

St. Mark Kilisesi, Zagreb

Selanik'ten başladığımız gezimizde, Zagreb’den trenle (2. Sınıf Bilet 13.16 EUR) Ljubljana’ya gittik.

Tavsiyelerim: Telefonla konuşmak için telefon kartı alabilirsiniz! (NEXCOM 3,5 EUR) Vasat bir oda bile Zagreb'de 35 EUR! Havaalanından şehir merkezine ulaşımınız için otobüsler ise 4 EUR!

varol gezi

Kendimi bildim bileli gezmeyi, seyahat etmeyi, yeni yerler görmeyi, yeni kültürler öğrenmeyi, yeni tatlar tatmayı, yeni insanlarla tanışmayı, araştırmayı, kendimi geliştirmeyi sevmişimdir!