HIZLI BUDAPEŞTE GEZİSİ

68604 Eyl 2017Gezi Notu
mutu1453mutu1453Gezgin04 Eyl 20176860 Yorum

Kanuni’nin son seferi olan ve iç organlarının gömüldüğü Zigetvar’a olan yakınlığı mı dersiniz yoksa Balkanlar ile Avrupa arasında geçiş konumunda olan kültürü  ve ile köprüleriyle İstanbul’u andıran görüntüsü mü bilmem. Budapeşte'de sizi çeken çok fazla unsur var. Bu şehir gerçekten her yönüyle gezilmesi gereken yerlerden biri. Biz de böyle düşünerek çıktık yola ve Budapeşte gezimize başladık.

Arkadaşlarla birlikte ilk gün bin forinti kaparo vererek bisiklet kiralayıp şehri deyim yerindeyse baştan aşağı dolandık. Bisiklet için her Avrupa şehri uygun ama Budapeşte trafik ve kimi bakımsız sokaklarıyla bisikletle gezintiyi biraz zorlaştırabiliyor. Bu da onlara bizim kültürümüzden kalan tek şey olsa gerek.

Budapeşte

Şehirde ilk olarak Tuna Nehri'ne indik ve nehir boyunca turladık. Parlamento Binası'ndan tutun Zincirli Köprü'ye kadar görülmesi gereken her yeri bisikletle fotoğraflayarak gezme şansımız oldu. Mutlaka Tuna Nehri’ne inin ve Zincirli Köprü'yü görün sadece görmekle kalmayın, üstüne çıkarak bizim yaptığımız çılgınlıklar gibi deli dolu resimlerle anlarınızı ölümsüzleştirin. Bu güzel yolculuk sırasında üzücü olan tarihi bir olayın simgesi de nehir kenarında rastladık. Sadece ayakkabıların olduğu ve bir dönem insanların sevdikleriyle birbirlerini ayakkabılarından bağlayarak denize attıkları olayı anımsatmak adına yapılan anıt şeklindeki  bu ayakkabıların yürek burkan hikayelerini araştırıp da giderseniz eminim ne demek istediğimi anlayacaksınızdır.

Budapeşte-1

Budapeşte şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri New Design Apartment / Egyetem tér, Downtown apartment Szondi, Danube Apartment Váci. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Budapest 3, Astoria Centrum Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Sunny Apartment, Belvárosi lakás, Shopping Street Apartment Budapest tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Budapeşte aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şehir Buda ve Peşte olarak ikiye ayrılıyor. Macarlar tarafından da çok sevilen derviş Gül Baba’nın türbesini ziyaret etmeden dönmeyin. Aşıklar Tepesi’ne çıkarak tüm Budapeşte’yi ve köprüleri ayaklarınızın altına almak istiyorsanız üşenmeyin ve yukarı tırmanın! Macaristan’a gelmişken Estergon Kalesi’ni görmeden olur mu? Merkeze yaklaşık 60 km uzakta olsa da bir Türk olarak Estergon’u görmek tüylerinizi diken diken edecektir.

Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi Saraybosna'ya da gitseniz Paris’e de gitseniz, nereye giderseniz gidin, yanınıza mutlaka su stoklayın. Hiçbir şekilde sizi tatmin edemeyecek suları içmek zorunda kalmayın. Avrupalı çeşmeden su içiyor, satılan suların da bir farkı yok! En çok eziyet çektiğimiz konu su olmuştur hep. Şanslıysanız Türk restoranlarında belki Türk markası su bulabilirsiniz, o da belki...

Yemek kültürü Avrupa şehirlerine göre bize daha yakın. Gulaş çorbasını mutlaka tatmanızı öneririm. Mantıların da değişik soslarla servis edildiğini belirtmek isterim, denemek isteyenlere duyurulur. Slovakya’ya doğru yola çıkmadan eğer Orta Avrupa’da bize yakın ve tarihi ddolu dolu olan bir şehir görmek istiyorsanız yolunuz mutlaka Budapeşte ile kesişsin derim.

Budapeşte şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Airwheel Segway Tours Budapeşte (30 €), Budapeşte: Manzaralı TukTuk Tur (45 €), Budapeşte: Özel Havaalanı Transferi (55 €), Tuna Sarayı'nda Noel Gala Konseri (42 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.