Ho Chi Minh Gezi Rehberi

Merhabalar bu yazımda Ho Chi Minh gezi rehberi, gezilecek yerler hakkında tecrübelerimden bahsetmek istedim. Daha önce yazımda ise vietnam vizesi nasıl alınır ? hakkında yazmıştım. Linkin üzerine tıklayarak yazıma ulaşabilirsiniz.

Ben Vietnam gezime Ho Chi Minh'ten diğer adıyla Saigon'dan başladım. Biraz bu şehirden bahsedersem, bu şehir Vietnam'ın en kalabalık şehri. Türkiye'nin İstanbul'u gibi düşünebilirsiniz. 9 milyon civarı nüfusuyla birlikte 4 milyon kadar da motosiklet bulunuyor. Herkes ulaşımını motosikletleriyle sağlıyor. Şehre geldiğinizde sizi motosiklet kaosu karşılıyor. Herhangi bir tabela, trafik lambası olmamasına karşın inanılmaz bir ahenk içinde o trafiğin işleyişini şaşkınlıkla izliyorsunuz. Ho chi minh oldukça gelişmiş bir şehir.

Ho Chi Minh ismini Vietnam'ın Komünist  lideri  Ho Chi Minh'in adından almıştır. Eski adı Saigon'muş. Ho Chi Minh, 1975 yılına kadar Güney Vietnam'ın başkenti durumunda idi. Kuzey-Güney şeklinde birleşince  başkent Hanoi olmuş. Hanoi'yi de Ankara gibi düşünebilirsiniz.

Ho Chi Minh, eğlencesiyle - yeme içmesiyle herşeyi bulabileceğiniz bir şehir. Ayrıca gezip görülmesi gereken yerlere sahip. Şimdi Ho Chi Minh gezilecek yerlere geçebiliriz.

1 - Chu Chi Tünelleri  Chu Chi tünelleri, Vietnam - Amerika savaşında kullanılmış yer altı tünelleridir. Buraya gitmek için kaldığınız hotelden ya da her yerde görebileceğiniz bir turizm acentesinden günlük tur alabilirsiniz. Tur sabah 8'de başlıyor, öğleden sonra 1 civarı gibi geri dönüyorsunuz. Eğer tarih ile ilgiliyseniz ve orada neler olduğunu en azından o tarihi hissetmelisiniz. Yeraltında öyle bir sistem kurmuşlar ki toplamda bu tüneller 200 km uzunluğundaymış ve içine her türlü yaşam imkanı inşa etmişler. Yeraltı şehri kurmuşlar diyebiliriz. Gerçekten çok etkileyici.

chu chi tünelleri

2- Mekong Delta
Mekong Delta'yı görmek için yine Ho Chi Minh'ten günlük turlara katılabiliyoruz. Ben Can Tho'ya gitmiştim ordan bireysel olarak bir tekne turuna katılmıştım. Ama bunu yapmanıza gerek yok. Dediğim gibi direkt Ho Chi Minh'den günlük turlara katılabilirsiniz. Mekong Nehri gerçekten çok ilginç.. Nehir pazarlarına uğruyorsunuz. İnsanlar tekneleriyle nehirde buluşup ticaret yapıyorlar. Yerel insanların yaşamına şahit oluyorsunuz. Size sundukları yiyecek ikramlarıyla  bu harika ambiyansın tadını çıkarıyorsunuz. Mutlaka görmenizi tavsiye ederim.

mekong delta

3-  Saigon Merkez PostanesiFransızlar tarafından inşa edilmiş. Görülmeye değer bir mimariye sahip. İçeride envai çeşit bitki çayı deneyebilirsiniz.

mertdemirhan21

Ben Mert. Fırsat buldukça kendimi dışarı atarım. Tecrübelerimi de burda paylaşmak istedim.