HOLLANDA GEZİSİ

170114 Nis 2016Gezi Notu
ramazan yakaramazan yakaBronz Yazar14 Nis 201617010 Yorum

Herkesin hayatında bir kere de olsa görmesi gereken yerlerdendir  Amsterdam.

Müzeleriyle, yel değirmenleriyle, kendine has peynirleriyle, bisikletleri ve Red Light Street'la 400'e yakın köprüleriyle kanallar şehridir. Bir milyon nüfusuyla Hollanda'nın en büyük şehri ve dünyada okuma yazma bilmeyenlerin oranının en düşük olduğu ülkelerden biridir ayni zamanda. Özgürlükler ülkesi Hollanda eşcinsel evlilikleri onaylayan ilk ülkelerdendir ve her an karşınıza üçerli veya beşerli gruplar halinde gayler ya da lezbiyenler görebilirsiniz hatta Keizerstraat Kanalı’nı takip ederek eşcinsellere adanmış Homomonument ( Eşcinseller Anıtı’na ) ulaşabilirsiniz.

Araba ile ulaşım kolay olur tüm yerleri ziyaret edebilmeniz için yalnız çok dikkat edin benim gözüme ilk çarpanlar her yerde radar ve kameraların olması. Eğer 60 Euro'dan başlayan cezaları yemek istemiyorsanız siz siz olun hız sınırına ve tüm trafik kurallarına uyun.

Amsterdam

Markenhoven Centrum'a gelince tren istasyonu karşısındaki katli otoparka geliyoruz ve arabamızı park ediyoruz. Burada park ücretleri çok pahalı saati 5 Euro. Kızım ve oğlumu da alıp dam Plein'e doğru yol alıyoruz. Burası Hollanda’nın kalbi Noord Hollanda. Etraf müthiş insan kaynıyor ama biz en çok bisikletlilerden korkuyoruz çünkü her an her yerden çıkabilirler. Zaten bebek arabasıyla ilerlemek çok güç her an ezilebiliriz. Hollanda zaten bisikletliler cenneti ülkede bir milyon bisiklet var ve ayni otomobiller gibi çok katli park yerleri yapmışlar. İsterseniz sizde bisiklet kiralayabilir, bisiklet için ayrılan özel yollarda Amsterdam'ı keşfedebilirsiniz.

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Amsterdam Cosy Apartment, City Centre Apartment Rijksmuseum, Rembrandt Square Houseboat. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment De Clerq, Modern 2-bedroom apartment - 10 minutes from Dam Square gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotelboat Fiep, Top Spot Apartment in Centre City, Da Costa III apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Biz keşfimize ilk tekne turuyla basliyoruz.10 Euro’dan başlıyor ama biz 15 Euro olanını tercih ediyoruz. Suda Amsterdam'ın başka yüzünü görüyoruz. Hollanda mimarisinin şahsiyetli evleri renkli renkli çok şirin bitişik nizamda iç içe geçmiş evler. Evlerinin çatıları kancalı bunu dar kapı ve merdivenlerinden sığmayan eşyaların geçebilmesi için tasarlamışlar ve böyle olunca da az vergi ödemişler. Tekne manzarası harikulade hiç göremeyeceğimiz yerleri görüyoruz keşke su üstünde tekne otel olsaymış geceleri kanal karanlığında uyumak yada su fısıltılarıyla uyanmak ne güzel olurdu. Tekneden inip direk gençlerin buluşma yeri Dam Plein'e geliyoruz aynı bizim Taksim Meydanı gibi. Ortasında 2. Dünya Savaşı’nda ölenlerin anısına yapılan özgürlük heykeli var, çevresinde ise Nieuwe Kerk, Madame Tussaud, Diamond ve turistik mağazalar, ortasında ise büyük bir lunapark kurulmuştu. Kızım Nisa durur mu hemen çekiştirdi bizi oraya çaresiz gidiverdik daha sonrada Maddame Tussuad Müzesi’ne girdik ama değmedi o kadar sıra bekleyip de çeşitli sanatçıların ve devlet adamlarının balmumundan yapılan heykelleri görmek.

Amsterdam-1

Dam Plein çevresinde sokak sanatçılarından geçilmiyor. Bir iki Euro karşılığında korkunç maskeli ya da gladyatörden tutun da farklı canavar kostümlerle hatıra fotoğrafı seçebilirsiniz. Kalverstraat'da İstiklal Caddesi gibi dünyanın tüm markalarını bulabileceğiniz bir yer. Meydandan birde tuka adi verilen bisikletli turistik taksilerde mevcut yarım saati 15 Euro ve oradan da aşağı indiğimiz de Coffe shop'lar önümüze çıkıyor. İçinde kek ya da kurabiye türü şeyler de satıyorlar yalnız dikkat edin yerken maruanhalı şeylerden yemeyin sonra kafanız güzel etrafta dolaşmayın. Etrafta gezinirken bir sürü genç gördük ama uyuşturucudan ama alkolden bilinçsiz şekilde dolasan çünkü bu ülkede uyuşturucu ve her türlü şey serbesttir. Hatta bir Sex Müzesi bile yapmışlar giriş 5 Euro. Karnımız acıkınca gördüğümüz bir kalabalığın arkasına takılıyoruz. Hollanda'nın meşhur sardunya ya da harin balığı tadıyoruz çiğ  ve soğanla yeniliyor. Önceden önyargılıydık ama tadınca gerçekten leziz tavsiye ederiz.

Biraz alışverişten sonra kaldığımız otele döndük ve yarına enerji depolamak için hemen yattık. Sabah kalktıktan sonra kahvaltımızı otelde yapıp hemen çıktık. İlk rotamız Bloemenmarkt yani çiçek pazarı. Lalelerin en güzelleri burada dilerseniz siz de bizim gibi bahçenize farklı çiçek tohumlarından iki ile on beş Euro arası satın alabilirsiniz. Hemen yakınında Munt Plein'i de ziyaret edebilirsiniz. Öğle arası Hollanda’nın meşhur peynirlerinden tatmak için Magna Plaza'ya gidiyoruz önce bedava ikram edilen gouda peynirlerinden yiyor daha sonrada biraz peynir satın alıyoruz. Yorulduk diye şikayet etmezlerse belki çocuklara daha sonra tattırabilirim.

Amsterdam-2

Şimdi hedefimiz Muzeplein ve ilk Van Gogh Müzesini ziyaret ediyoruz. Üç katlı müzeyi 20 Euro karşılığında gezebilirsiniz. Daha sonra da Amsterdam'ın en büyük müzesine Rijkmuseum'a gidiyoruz. Anna Frank Müzesi ve evi, Rembrandhuis'de boş geçmiyoruz.
Tüm bunlardan öte bir de Amsterdam'ın öteki yüzü var. Etrafta gezinen sarhoş alkolikler, uyuşturucu bağımlıları ve evsizler. Haa birde Red Light Street vardı. Uzun ve fazla geniş sayılmayacak bu sokaklarda kırmızı ışıkların hakimiyeti altında köle pazarında dünyanın en eski mesleğini icraat eden kadınlar hatta travesti ve gayler... Meraklılarına bir de sokağın içinde bulunan sex shoplardan 40 Euro karşılığında erotik dans ve showlar izleyebilirler. Bir de daha canlı kanlı gösteriler var ama oralara girmeyelim kısaca her türlü şeyi bulabileceğiniz bir yer ne de olsa adını tüm dünyaya tanıtmış bir sokaktan söz ediyoruz. Amsterdam’da bir de tek bir biletle tüm ulaşım araçlarını bir saatliğine kullanabilirsiniz yada 8 ve15'lik ekonomik stripyenkaart'lardan alabilirsiniz.

Amsterdam'da gezilecek yerler

Westerkerk- Nieuwe Kerk- Bloemenmarkt-Muntplein-Museumplein-Magere Köprüsü-Amstel nehir turu-Rijks Müzesi-Van Gogh Müzesi- Anna Frank ve Rembrandt Müze Evleri- Maddame Tussuad-Artist Hayvanat Bahçesi-Homomonument Anıtı-Vondelpark-Begijnhof-Waterlooplein-Volendam-Marken-Dam Plein ve Red Light Street...

Ne demişler tanrı Hollanda’yı yarattı Hollandalılar Hollanda’yı....