Hurlimann Termal Banyoları: Zürih

Yağmurlu bir günde, şehirde yapılacak en güzel şeylerden biri müze gezmek değildir. Termal banyoları ünlüyse o şehrin, çocukları da alıp spa keyfi yapmaktır...

Eski Hürlimann Bira İmalathanesi'nin olduğu yerde Zürih’in en güzel manzarasına sahip termal bir havuz var. Suyu direkt olarak Zürih’in altındaki ‘Aqui’ kaynağından geliyor ve çok değerli mineraller içeriyor. Termal spaya ulaşan su sıcaklığı 35 - 41 santigrad derece arasında değişiyor. Ilık su vücuda şifa, sağlık ve rahatlık veriyor.

B2 Hotel ve Hürlimann Spa

Termal havuz için seçeneklerden biri, eski imalathanenin olduğu 100 yıllık taş duvarlar ile kaplı yeraltı banyosu. Birbiriyle bağlantılı üç tahta havuzdan oluşuyor. Masaj jetleri, baloncuklar çıkaran alanı, vücudun farklı bölgelerine masaj sağlaması en güzel yanı. Üstelik bazı kenarlarda banklar ve hatta yataklar var su içerisinde. Bu yeraltı kısmında, su altında müzik duyulan meditasyon havuzu, buhar banyosu, sauna da bulunuyor. Islak ve kuru farklı temalarda saunaların bulunduğu Irish Roman Bath denilen bölüm ve masajlar ise ekstra ücretli.

Terastaki sonsuzluk havuzu

Diğer seçenek ise Zürih’i panoramik izleyebileceğiniz terastaki sonsuzluk havuzu. Kar, yağmur yağarken dağları izleyip üşümeden, termal su içinde ve açık havada bulunmanın keyfi ayrı.

1 yaşından itibaren çocukların da girebildiği termal banyolar için maksimum yaş sınırı yok. Her gün sabah 9, akşam 10 arası açık. Hafta sonları kalabalık oluyor ve öğleden sonra kapıda bir süre beklemeniz gerekebiliyor. Irish Roman Bath’a sadece 16 yaş ve üzeri girebiliyor. Salı günleri ise 'Ladies Only’...

Termal banyolar

Günlük giriş ücreti 36CHF, 7 yaş altı ücretsiz. Dilerseniz mayo ve havlu kiralayabiliyorsunuz. Daha önce kaldığımız, bira şişeli avizeleri ve dev kitaplığıyla aklımızda yer eden B2 Boutique Hotel misafirleri için spa bölümüne direk geçiş var.

Orta yaş üzeri çiftler çok olduğu kadar, gençlerin de sayısının fazla olması en ilgincime giden şey oldu. Biz kendi ülkemizde kahve - yemek için biraraya gelirdik üniversite zamanı. Oysa burada üniversiteli gençlerin kız/erkek arkadaşlarıyla veya kalabalık grup olarak da termal banyolara geldiğini gördüm. Kültür farkı olsa gerek.

GezginAnne

Bekar da, evli de, tek çocukla da hatta iki çocukla da dünya gezilir...İzmir, İstanbul, Londra ardından şu an Zürih'te yaşıyorum.