HUZUR BU ŞEHİRDE BAŞKA BİR KEYİF: BOLOGNA

382309 Haz 2015Gezi Notu
ÖZLEM YILDIRIMÖZLEM YILDIRIMGezgin09 Haz 201538230 Yorum

2015'in ilk gezisini uzun zamandır yurtdışı seyahatlerime katmaya çalıştığım Derya'm ile Roma'ya yapmıştık. Güzel bir başlangıçtı oldukça maceralı olsa da... Eh ben durumuyum madem yıllık izin zamanı geldi dedim nereye gitsem nereye gitsem moduma geçtim. Baktım ki 5  yıl olmuş ben Floransa Venedik’e gitmeyeli. Çok zaman benim gibi İtalya aşığı biri için affı olmaz bir zaman dilimi. Hemen araştırmalara başladım ve kendime güzel bir rota seçtim. Fizibilite raporlarım öyle gösterdi ki oradan oraya bavulla gezmek yerine Bologna'yı merkez alıp orda konaklayıp trenle istediğim her yere gidebilirim :) ne güzel.
Uzun zamandır tren yolculuğu da yapmamıştım. Tahmin edersiniz ki ben bunları araştırırken çocuklar gibi şen çocuklar gibi heyecanlı oluyorum. Otellere bakıldı trenlere bakıldı ve karar verildi. E yalnız mı gideyim? Her zamanki gibi teklifimi yapayım belki bir isteyen olur düsturumu takındım ve tattaaaaam :) Derya geliyor benimle. Evet, efendim bu senenin ikinci macerası böyle başladı.

Bologna

Bologna-1

Şimdi bu gezimizde birkaç şehir var ama asıl konaklama merkezimiz olan ve çokta sevdiğimiz Bologna'dan bahsetmek istiyorum size... Hani olur ya nereye gitsem diye düşünürsünüz,aklınızın bir köşesinde bulunsun. Bologna Emilia-Romagna bölgesinde Bologna ilinin merkezi. Gitmeden araştırdığımda her yerde kızıl şehir sözünü duymuştum ama varınca gördüm. Evet, tüm şehir neredeyse kızıl ki bence çok hoş...

Biz trenle bolca seyahat edeceğimizden tren istasyonuna yakın bir noktada bir apart kiraladık (2015 fiyatlarıyla iletiyorum tabi ki) 5 gün için kişi başı yaklaşık 350 TL ödedik. Bologna gidiş Münih gidiş uçak biletlerimi de kişi başı 380 TL idi (gördüğünüz üzere Antalya’ya gidiş dönüş daha pahalı şu an). Havaalanından 6 Euro'ya otobüsle yaklaşık 15 dk. yolculukla Bologna merkeze varabilirsiniz 2 kişi iseniz otobüse gerek yok taksi yaklaşık 13 -14 Euro tutuyor merkezdeki bir noktaya. Biz 2 kişi olduğumuz için taksiyi tercih ettik. Otelimize vardığımızda giriş yapıp konaklayacağımız apartın anahtarını alıp ola koyulduk. Dikkat edilmesi gereken bir nokta yakın evet ama öyle bavullarla pekte kolay olmuyor 2-3  sokak ötede de olsa aparta ulaşmak o nedenle eğer bizim gibi yapacaksanız taksiyi yollamayın :) Bavulları odaya bırakıp kendimizi kızıl kenti keşfetmeye, yollara atıyoruz...

Bologna şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Villa Benni B&B, In Un Borgo Nel Centro Storico, A Casa Fachin Room & Breakfast. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Vestri Halldis Apartment, Tavernetta Arnaldo da Brescia gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Appartamento Bononia, Lame Halldis Apartment, Villa Bononia tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bologna aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bologna-2

İtiraf etmeliyim ki ilk andan itibaren bu şehir huzur ve sakinliği ile bizi ele geçiriyor. İnsanları güzel sokakları güzel Arcade güzel... Arcade ne derseniz, kendileri sundurmanın Bolognacası oluyor. Tüm kenti ıslanmadan güneşten yanmadan gezebileceğiniz şekilde binaların hemen hepsinde Arcade denilen sundurmalar var. Keyifli yürüyüşler ve zaman zaman sanatsal yürüyüşler yapabilirsiniz. Pek çok kısımda tarihi işlemeli Arcadeler.

Şehri şöyle bir gezip Belediye Sarayı Podesta Sarayı ve Neptün Çeşmesini gördükten sonra aparta dönüp biraz dinleniyoruz ve akşam yemeği için kendimize gidecek bir yer bakıyoruz. Daha önceki araştırmalarımızla bulduğumuz birkaç yere bakmaya karar veriyoruz. Nerdeyse unutuyordum :) Aslında apartın en güzel kısmını anlatmalıydım öncelikle. Apartta kalıyorsanız küçükte olsa mutfağınız var demektir ki bu da en yakın marketi bul alışveriş yap kahvaltını çayını rahat rahat iç demek oluyor :) Biz giderken her zaman olduğu gibi yanımıza Türk çayımızı ve zeytinimizi almıştık (marketten bunları bulabilirsiniz ama aynı tadı vermez, ben 3  gün de olsa madem evde kalacağım keyfimi de sürerim derseniz götürünüz). İtalya’da büyük market merkezi noktalarda bulmak zor ama Bologna bu konuda oldukça iyiydi ve Coop market oldukça güzel bizimde apartımıza yakın bir yerdeydi.

Bologna-3

Biz iki gün boyunca Floransa, Pisa ve Venedik’te gezdik ve bir günümüzü  Bu güzel kente ayırdık. Şehrin ortası Piazza Maggiore asıl meydan ana meydan anlamına geliyor ki zaten görmeniz gereken ana faktörler hemen bu meydanda... Belediye binası Nettuno (neptün) çeşmesi.

Meydanda eskiden pazar da kuruluyormuş. Şimdilerde o pazar parkın (Parco Montagnola) tam karşısında meydanın yaklaşık  500 metre uzağındaki bir alanda kuruluyor.

Parco Montagnola 16. yüzyıldan günümüze gelen bir park ne yazık ki biz gittiğimizde henüz kış mevsiminden geçiş hazırlıkları vardı her yer inşaat durumundaydı. Ama yine de keyifli bir yere benziyordu gittiğinizde uğramayı unutmayın. Diğer parklar ise Orto Botanico ve Parco del Cavaticcio biraz yeşille buluşayım sanata mimariye ara vereyim derseniz uğrayabileceğiniz noktalar… Aslında bol yürüyüşlü bu gibi seyahatlerde sırt çantanızdan çıkarıp sandviçlerinizi yiyebileceğiniz en güzel yerler parklar...

Sırtımızı parka çevirip dümdüz yürümeye başladığımızda kısa bir yürüyüşün ardından Piazza Maggiore’ye varıyoruz ancak yol üstünde dikkat etmezseniz gözden kaçıracağınız bir küçük pencere var. Evet bu pencereden baktığınızda  kendinizi Venedik’te sanıyorsunuz. San Vitale antik bir kanal oldukça kısa, bu kanalı görebilmeniz için küçük bir pencere yapmışlar. E iyi de yapmışlar:) Güzel bir sürpriz oluyor yol üstünde durup soluklanırken Venedik benzeri bir manzara...

Neyse efendim biz soluklanıp manzaramızı izleye duralım etraftaki rengârenk vespalardan gözümüzü almaya çalışa duralım. İstikamet tadını çıkararak meydanı görmek çevresini görmek...

Meydana Via del Independenzia üzerinden gidiyoruz. Tarihi bir alışveriş caddesi diyebiliriz. Şehrin kalbi aslında bu cadde... Pek çok güzel mağaza bulabilirsiniz. Bunlardan size bu yazımda önerim özellikle kadınlar için hele indirim varsa Kiko kozmetik mağazaları. Mutlaka uğrayınız uygun fiyatlı güzel kozmetik ürünleri alabilirsiniz İtalya’da ilk markam Pupa kesinlikle ama Kiko da yavaş yavaş kanıma girmeye başladı :) Biz oldukça çok malzeme alarak çıktık. Caddenin sonunda bizi sırtını dönmüş olsa da Neptün karşılıyor. 1563 yılında Tommaso Lauret tarafından yapılmış bu çeşme...

Çeşmeye varmadan sağınızdaki bina Salaborsa Kütüphanesi. Çeşmenin sonrasında sağınızda ise Belediye binası kalacak. Meydana vardığınızda sırtınızı belediye binasına çevirdiğinizde sağınızda Basilica San Petronio solunuzda ise Podesta Sarayı olacak. 1390 yılında yapılan Basilica San Petronio dünyanın 5. büyük kilisesi olarak anlıyor. Yürümeye devam ederseniz karşınıza çıkacak Via Degli Orefici sokağında yemek yemek için pek çok mekân göreceksiniz.

Biz Roberto Cafe'yi seçtik ve iyi de ettik yemekler güzel servis hızlı ve temizdi. Fiyatlar da gayet mantıklı. Tavsiye ederim. Hemen yolun sonunda Eataly de var bildik bir yerde atıştırırım derseniz. Bu sokağın hemen sağındaki sokak akşamları bizim Nevizade Asmalı Mescit tadında gece mekânlarına sahip  kalabalığın arasına karışıp eğlenmeyi severim derseniz deneyebilirsiniz. Akşam için önerimi daha sonra ileteceğim merak etmeyin daha akşama çoook var :) Yemeğimizi Bologna'nın simgelerinden biri olan amblemli iki kule ve Podesta Sarayı manzarası eşliğinde yiyoruz.

Biraz dinlenip öğle yemeğimizi yedikten sonra listemdeki bir diğer mekân olan bir pastaneyi bulmak için yola düşüyoruz yine… Salaborsa’nın hemen yanından sola dönüyor ve aşağı doğru yürüyoruz. Yürürken şehrin 12  antik kapısından birini de görebilirsiniz. Yolun sonunda solda ise muhteşem tatlılar için uğrayacağınız Gamberini var. 1907 yılından beri hizmet veren bu pastane denenmesi gerekenler içinde... Apertivo saatlerinde de uğrayabilirsiniz bizim gibi 5 çayında kendinize bir ziyafet de çekebilirsiniz.

Apertivo, bir akşamüstü atıştırması... Mekânlarda 18.30 -21-30 saatleri arasında çeşitli atıştırmalıklar hatta makarnalar sunuluyor açık büfe ve yediklerinize para ödemiyorsunuz sadece içtiklerinizi ödüyorsunuz. Bazı mekanlarda 1-2 Euro alınıyormuş ek olarak ama biz denk gelmedik.

Apartımıza dönüp biraz dinlenip akşam yemeği için mekân arayışına giriyoruz. Akşam yemeği sonrasında da son gecemizde ilk gün keşfettiğimiz ve çok da güzel bulduğumuz bir mekâna gideceğiz.

Bologna-4

Akşam yemeği için araştırmalarda apartımıza çok da yakın (aynı sokakta nerdeyse) Ristorante İll Moro'yu buluyoruz. Hem yakın olması hem de Bolonez soslu makarna için önerilen güzel mekânlardan olması bizi oraya gitmeye itiyor. Yalnız bundan sonrası pekte beklediğimiz gibi değil. Mekanla ilgili hiç sorun yok küçük bir ara sokakta güzel bir mekan servis güzel ambiyans güzel ama garsonumuzdan öğrendiğimiz kadarıyla Bolonez soslu makarna yeme ihtimalimiz bu güzel şehirde sıfır. Eğer domuz ürünleri yeme konusunda hassasiyetiniz varsa bunun mümkün olmadığını öğrendik. Bologna'da tüm soslarda kullanılan etin domuz olduğunu söyledi ki tüm hayallerimiz yıkıldı. Yine de güzel bir makarna yedik. Neyse kaderimize küsüp akşamın geri kalanını geçirmek için La Stanze'ye doğru yol alıyoruz. Ana meydanla park arasında Via delle Moline üzerindeki bu mekân tavanıyla göz boyuyor. Apertivo saatinde mekân küçük olduğu için giriş kısmında yer bulmanız zor ama geceye doğru rahatlıkla oturabilirsiniz. DJ müziği eşliğinde içkilerinizi alıp atıştırmalıkları da deneyebilirsiniz. Ben oldukça beğendim bu mekânı tekrar Bologna'yı ziyaret ettiğimde mutlaka gidilecekler listemde…

Her güzel şeyin sonu var Bologna seyahatinin de sonu neyse ki başka bir noktaya Münih’e gitmekle sonlandı. Onu da daha sonra anlatacağım :)

Görülmesi gerekenler listesine şöyle bir bakalım:

Basilica San Petronio
Dünyanın 5.kilisesi olması yanı sıra pek çok önemli sanatçının da izlerini taşıyor. Giovanni da Modena, Parmigianino, Giulio Romano ve Masaccio gibi sanatçılardan izleri Kiliseyi ziyaret ederek görebilirsiniz. Her gün 7.45-12.30 ve 15.00-18.00 saatleri arasında ziyarete açık.

Piazza Maggiore
Ana meydan Piazza Maggiore’ye Bologna’nın merkez meydanı demek yanlış olmaz. Fontana di Nettuno, belediye binası ve kilisenin bulunduğu meydan eskiden ticaret meydanı olarak anılıyormuş.

Asinelli’s Kulesi

12. ve 13. yüzyıllarda yapımı tamamlanan pek çok kuleden bugün sadece iki tanesi ayakta kalmayı başarmış. Bologna'yı korumak için askerlerin kullandığı bu kulelere yaklaşık 500 merdivenle çıkılıyor. Cesaretiniz ve nefesiniz yeterse şehrin güzel bir manzarasına kavuşabilirsiniz.

Santo Stefano Bazilikası
Roma döneminden kalan korunmuş 7 kiliseden oluşan bu bazilika üçgen bir meydanda yer alıyor. Her gün 09.00-12.00, 15.30-18.30 arasında gezilebiliyor.

Santuario di Madonna di San Luca
666 Portigo altından yürüyerek varacağınız bu kilise en güzel manzaralardan birine hâkim.

Le Stanze
Le Stanze, 16. yüzyıldan kalma bir kilisenin içine kurulmuş ve öğrencilerin yanı sıra iş çıkışı çalışanlarında uğrak yeri (1 Via Borgo di San Pietro, Tel: +39 51 228767).