Assos, Ayvalık, Cunda Adası, Dikili ve Çandarlı'dan sonra planda Foça vardı ama çok görüntü biriktiği için İzmir’i öne aldık ve İzmir'de 2 günlük bir pit-stop sonrası hem yeni hem eski Foça'ya gittik. Yol üstü sayılabilecek noktada Sasalı Doğal Hayat Parkı da vardı, ona da uğradık.

Foça

Beni blogdan takip eden, yine daha önce yüz yüze tanışmadığım ama mesajlaşma şansım olan İzmir'den başka bir arkadaş daha eklendi bize, 3 kişi olduk bu sefer. Yolda yeni birileriyle tanışmak, sohbet etmek, onların deneyimlerini dinlemek, her daim "seyahat" olayının en eğlenceli kısmını oluşturur.

Foça-1

Foça bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Sasalı'da 2 ayrı mekân var. Biri hayvanat bahçesi biri de ağaçlık mesire yeri. Ağaçlık alan, çok hoş bir park alanı. İzmir'in gürültüsünden uzak ama şehirden arabayla sadece 15-20 dakika mesafede, belediye otobüsleriyle de gidilebilen bir yer. Hiçbir bina yok, sadece ağaçlık alan. Sasalı Hayvanat Bahçesi ise hemen yanında yer alıyor.

Foça şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Menendi Hotel, Huri Nuri Hotel, Hotel Karacam. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Foça Ensar Hotel, Hanedan Otel, Kumsal Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Huri Nuri Hotel, Hotel Karacam, Foça Antik Otel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Foça aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sasalı'dan sonra standart çevre yolundan değil de ara yollardan gittik Foça'ya doğru. Foça, İzmir'de özellikle de Karşıyaka civarında yaşayan günübirlikçilerin en gözde noktasıdır. Bu sebeple, bir Karşıyakalı olarak ortaokul ve lisede hep Foça'ya giderdik arkadaşlarla.

Foça-2

Eski Foça'nın merkezinde küçük bir çarşısı, arkasında da taş evlerle dolu sokakları var. Ayvalık veya Alaçatı kadar iyi olmasa da güzel sokakları mevcut. Tam merkezden pek denize girilmiyor ama yürüme mesafesi uzaklığında denize girilebilecek yerler mevcut.

Foça-3

Foça-4

Foça-5

Eski Foça'dan Yeni Foça'ya doğru sahili dantel gibi işleyen güzel koyların içinden geçen 15-20 km'lik bir yol gittik. Sonra Yeni Foça'ya vardık.

Foça-6

Yeni Foça'da teyzem oturuyor, hem iş hem aile ziyareti burada da devam etti. Sokaklarında dolaşıp bol bol görüntü alacaktım ama her yeri kazmışlar, yaz mevsimine kadar tadilattaymış sokaklar.

Foça-7

Foça-8

Yeni Foça'ya gelirseniz iki ayrı yerinde de yüzün derim; biri merkezdeki sahil, diğeri Burunucu. Merkezdeki sahil kumluk bir sahil, Burunucu ise iskeleden atladığın ve ayağının yere değmediği derin bir deniz. Burunucu’nda da kumsal var elbet ama kumları iyi değil, direkt derinden başlamak daha cazip gelir orada…

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...