IBERIA’DA YEDİTEPELİ KENT: LİZBON

Hani İstanbul için derler ya "Batı'nın Doğusu, Doğu'nun Batısı" diye yani biraz Ortadoğu biraz da Avrupa kokuyor. İşte Lizbon için de aynı şey söyleyebilirim. Ama Lizbon'un Batı'sı çok daha renkli ve eğlenceli, Doğu'su da Ortadoğu değil de biraz daha Kuzey Afrika yani Mağrip kokuyor. Aslında o kadar uzak değil bize. Uçak ile yola çıktığımda saat öğlen 13.00'tü. Bindiğim uçak saat 15.00'te Lizbon'a varıyor. Sadece 2 saat, tabii ki burada 2 saatlik saat farkını da hesaba katmak gerekiyor.

Lizbon

Lizbon-1
Alfama, "Arap mimarisi" diye bağırıyor

Tam 500 yıla yakın bir hükümdarlıkları olmuş burada müslümanların. Müslümaların etkisini Alfama bölgesinde hissedebiliyorum. Alfama, tam kentin ortasında bir yer. Dar sokakları, işlenmiş ev duvarları ve evlerin altından geçen sokak geçitler, "Arap mimarisi" diye  bağırıyor. Bu bölgede bugün de en çok Mağrip'ten gelen Müslümanlar ve Asya'dan gelen Hintliler yaşıyor. Sokak köşelerinde, evlerin önünde muhabbet eden komşuları ve balkonlardan sarkan yıkanmış çamaşırları görmek çok normal. Ayrıca kentin önemli festivallerinden Peixe em Lisboa yani "Balık Lizbon'da" Festivali de Nisan ayında bu dar sokaklarda yapılıyor. Sokaklar rengarenk süslenirken, balık ve mezelerin üstelerini dolduracağı masalar sokaklardan caddelere taşıyor. Portekizlilerin tutkusunu dile getiren Fado'nun müzeleştirildiği yer de burası. Dar sokaklardan sıyrıldığı, Tejo Nehri kenarına doğru yol alırken, Museo do Fado yani Fado Müzesi hemen sahilde. "Sadece Lizbon'u değil, Portekiz'i ve Portekizliyi de hissetmek istiyorum" derseniz tam yeri bence bu müze.

Lizbon bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Lizbon-2

Lizbon şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Amazing apartment with the best location you can have @ the Sé Cathedral - Downtown/Alfama, The Charm of Lisbon, Beautiful Studio in Historic Alfama. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sail in Portugal, LxWay Apartments Largo de Santa Bárbara gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment in City Centre, Feels Like Home - Santa Catarina River View, Apartamento Lisboa Lapa Estrela tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Lizbon aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Lizbon-3

Geceler aydınlanıyor Barrio Alto'da

Alfama bölgesinden biraz uzaklaşınca, biraz da sahile sırtımız dönüp yokuş yukarıya doğru gidince Bairro Alto'ya çıkıyor yollar. Çok değil 20 dakika sürüyor. Bairro Alto, Lizbon'un gece nöbetinin sürdüğü yer. Barlar, kafeteryalar, dövmeciler, müzisyenler ve birçoğu burada. O kadar çeşitliliğin içinde müziğin ve dansın gücüne inanarak kendimi Brezilya barında buluyorum. Havaların da çok sıcak olmasından dolayı, büyük bir buzlu bardağın içinde mistek limonun bardağın içinde süzüldüğü "caipirinha"yı tercih ediyorum. İçimi serinletti. Güneş hala tam tepede gökyüzünde hiç bulut yok buradan şimdilik ayrılıyorum. Ama gece tekrar görüşmek üzere vedalaşıyorum. Burası kafeterya, pastane ve biraevleri ile günün her saati canlı.

Lizbon-4

Lizbon-5

Belem turtasının tadı da adı da nefis

Seyahatlerde müze gezmeye çok zaman ayıramadığımdandır ki Belem'de çok zaman harcayamadım. Belem bölgesi, Lizbon'un saraylarının ve müzelerinin olduğu bölge. "Müzelerin hastası" olanlar için  Belem'i ziyaret etmek en mantıklısı, benim gibi müzelerde çok vakit harcamaktan hoşlanmıyorsanız ve şehrin kokusunu koklamak, renklerini görmek istiyorsanız, Belem'e turta yemek için gelmelisiniz. Belem turtası çok lezzetli. Zaten turtanın yapıldığı kafeteryada 10 metrelerce kuyruk oluyor. Lizbon'a gelen turistlerin sayısını öğrenmek için bu kafeteryaya gelen insanları saysak yanlış yapmış olmayız herhalde.

Lizbon-6

Lizbon-7

Lizbon gezisini dolu dolu geçirmek için bunları yapmadan dönmemek gerekiyor:

- Vapura binmek gerek
- Bacalhau yani dondurulmuş balık yemek gerek
- Küçük barlarda Fado dinlemek gerek
- Pasteis de Belem yani Belem turtası tatmak gerek
- 28 numaralı nostaljik tramvay ile kent turu yapmak gerek

Kadir Cansi

2008 yılından beri basında çalışıyor. Ekonomi, finans,  teknoloji, kültür, seyahat alanlarında yazmayı seviyor. Dış basını İngilizce takip etmeyi de ihmal etmiyor. Marmara İletişim Haber Ajansı şu anki adıyla Marmara Medya’da röportajlar yazarak gazeteciliğin mutfağına adım attı. Bu dönemde tanıklık, öyküleme ve betimlemeyle harmanlayarak...