İKİ DERE ARASINDA, KARADENİZ’İN KARŞISINDA BAHARLIK: AĞVA

İstanbul'da yaşıyanlar hafta sonu ne yapacağım diye söylenmesin. Alışveriş merkezlerinden çıkın, betonlarda sıyrılın ve kendiniz doğaya bırakın. Ağva sadece yazlık bir yer değil dört mevsim ayrı güzelliktedir.

Şehrinin turisti ol...

Kilimli Koyu Ağva

Tarih boyunca Hitiler, Frigler, Romalılar ve Osmanlı'ya Ağva; Latince "iki dere arasına kurulmuş köy" anlamına gelmektedir. Göksu ve Yeşilçay arasında kalmış, karşısına da Karadeniz’i almış bu yerleşme bugünlerde nehir kenarındaki kafe ve otelleriyle biliniyor. Ben de geçmiş yıllarda yaptığım gezimde buralarda zaman harcamıştım. 2015 Aralık ayının yağışsız kışından faydalanarak yaptığım seyahatimde ise yaz turisti olmadım ve yerlilerle konuşarak biraz daha keşifte bulundum.

İstanbul Anadolu yakasından 2 saatte varabileceğiniz yerleşmeye şehir merkezlerinden otobüsler kalkıyor. İmkanınız varsa araba ile gitmeniz çok daha iyi olacaktır. Koylar ve köyler arası ulaşım kısıtlıdır. Programımı yaptım. Cumartesi günü butik bir otelde konaklama ve Ağva gezisi, Pazar sabahı ise Aşıklar Yolu’nda yürüyüş, Kilimli Koyu ve Saklıgöl gezisi olarak belirledim.

Ağva’da otel seçmek çok zordur. Alternatif çok fazla ve fiyatlar arasında uçurum bulunuyor. Genelde Cumartesi günleri canlı müzik olur. Bunun dışında jakuzili ve şömineli odalar çok fazladır. Kahvaltıdan sonra ilk işim Aşıklar Yolu’nda yürümek oldu. Yeşilçay kenarından Rıhtımlar Caddesi’ne ulaşan bu yolda küçük balıkçı barınakları yanında yer alan bu yolu 30 dakikada yürümek mümkündür. Ama fotoğraf çekmek için sürekli durduğumuzdan yol bitmedi. Bir tarafı yamaç bir tarafı ağaçlık olan bu yolda çok sayıda balıkçı teknesi bulunuyor.

İkinci durak Kilimli oldu. Kış döneminde Ağva limanından Yeşilçay Deresi’nin karşısına tekne ile geçiş olmadığından araçlı yolu tercih ettim. Tepede mükemmel manzarası ile bir restoran bulunuyor. Bu manzaranın bir kısmı bana Beyrut’da yer alan Güvercin kayalıklarını ve yükseltiler ise beyaz uçurumları ile ünlü İngiltere’nin Dover’ini hatırlattı. Parkuru yürümedim ama tepeden tüm manzarayı sıcak çayımı içerek keyifle izledim.
Ağva Yürüyüş Parkurları:

PARKUR 1 - KURFALLI ORMANI PARKURU
PARKUR 2 - DUDU BAYIRI TEPESİ (BİNYILLIK AĞAÇLAR ORMANI)
PARKUR 3 - AŞIKLAR YOLU
PARKUR 4 - KİLİMLİ DOĞA YÜRÜYÜŞÜ PARKURU
PARKUR 5 - ONBİRGÖLLER VADİSİ VE HACILLI ŞELALELERİ PARKURU

Saklıgöl Şİle

Bonus olarak da Şile’de olmasına rağmen Karamandere Köyü'nde bulunan Saklıgöl’ü öneririm. Şile’ye geldiğinizde sahil tarafının ters istikametinde Saklıgöl tabelası gözüküyor. Takip ederseniz küçük köylerden geçerek 15 dakika içinde göle varılır. Ben Ağva tarafından gelen yolu kullandım. Bu sırada Ovacık ve İmrendere köyünden geçtim ki buraya köy demek doğru olmaz. İngiltere’nin kırsal kesimlerine benziyor. Evler çok şık, alanlar geniş ve yeşil olmasıyla beraber ana yollara bağlantı çok yakındadır. Bu nedenle yaşamak için ideal diyebilirim.

Göl ise tam bir doğa harikasıdır. Göl kenarında bir tesis yer alıyor. Bu kafede oturup saatlerce ördekleri ve doğayı izleyebilirim. Mangal dışarıdan getirilmiyor ama hazırlamak için alan ve malzeme kiralanıyor. Yürüyüş parkuru da bulunur. Ilık bir havada güzel bir kahvaltı sonunda enfes bir yürüyüş için İstanbul’da zor bulunacak güzellikte bir yerdir. 21 km’lik parkurun tamamlanma süresi 1 saat 37 dakika olarak öngörülmüştür.

İki günümü özetledim. İnanın 1 hafta da kalsam yapacak bir şeyler bulurdum. Bu nedenle yapamadıklarımı da kendi listeme ekledim. Ağva bir güne sığacak bir yer değil. Yürüyüş için çok sayıda parkur ve görülecek doğa harikaları var. Haftalara bölmek gerekiyor. Bahar ayınızı Ağva ve Şile’ye ayırırsınız doğa ile iç içe oksijen dolu hafta sonları yaşarsınız. İstanbul trafiği ve alışveriş çılgınlığı yerini doğal yaşama bırakır.

Üsküdar Ağva Otobüs Saatleri, Otel Bilgisi, Saklıgöl Tesis Bilgisi ve Yürüyüş Parkurları