İki Devlete Komşu Bratislava

Viyana’dan sonraki durağımız Bratislava. Slovakya’nın başkenti olan Bratislava hem Avusturya hem Macaristan’a sınırı olmasıyla dünyada iki devlete sınırı olan iki başkentten birisi, bu başkentin diğeri de Viyana.

Geceye doğru varmış olduğumuz bu şehri gezmek için kısıtlı süremizin olmasından ötürü hemen yola koyuluyoruz. Şehir genel görünümüyle Avrupa Birliği ülkesi olmasına rağmen çok gelişmiş olduğu söylenemez. Bu yönüyle beklentinizi karşılamayabilir. Aynı zamanda dili Slovakça olan bu yerde Almanca da konuşuluyor, şehrin merkezinden uzaklaştığınızda Slovakça daha hakim olduğu için iletişim yönünden sıkıntı çekebilirsiniz, çünkü İngilizce bilen kişi sayısı az.

Uzun bir yol katettikten sonra Tuna Nehri’ne varıyoruz. Giderken dikkatimizi çeken noktalardan biri de sokakların temiz olması. Ayrıca toplu taşıma için eski yıllardan kalma tramvaylar ve otobüsler kullanılıyor.

Novy Most

Tuna Nehri’nin üzerinde "Yeni Köprü" olarak adlandırılan Novy Most Köprüsü yer almakta. Köprüye eşlik eden UFO görünümlü yapı şehre olduğundan daha bir modern görünüm katıyor. Aynı zamanda bu yapıdan şehrin manzarasını izlemek mümkün.

Novy Most’un görkemli siluetinin eşliğinde Tuna Nehri’ni seyre daldıktan sonra şehrin sokaklarına doğru yol alıyoruz. Ağustos ayında Avrupa’da bir hayli Türk geziyor olacak ki neredeyse adım başı bir Türk gruba rastlıyoruz ve onlarla muhabbet ediyoruz. Farklı programlarla gelmiş olan gençler tren vasıtasıyla günü birlik Avrupa ülkelerini geziyormuş. Ulaşım açısından oldukça gelişmiş olan Avrupa ülkelerini gezmek tahmin edildiğinden daha kolay çünkü ülkeler birbirine yakın mesafedeler ve hızlı bir ulaşım söz konusu.

Şehrin güzide yapılarından biri olan Bratislava Ulusal Opera Binası’nı ziyaret ediyoruz.

St. Martin’s Cathedral

Ardından Bratislava’nın önemli sembollerinden biri olan St. Martin’s Cathedrali’ne gidiyoruz. Neo-Gotik mimariye sahip bu katedralde zamanında birçok kralın taç giyme töreni yapılmış.

Bratislava’yı gezmek için bir gün yeterli, eğer daha geniş bir vakitte gezmek istiyorsanız bir gece konaklayabilirsiniz. Konaklamak için ucuz hosteller mevcut. Bratislava’ya ayıracağımız süre kısıtlı olduğu için bu şehrin havasını solumaktan memnun kalarak rotamızı Masallar diyarı Prag’a çeviriyoruz.

Demet Karaismailoğlu

Ve benim en beğendiğim yer henüz gezmemiş olduğumdur.