İKİ NEHRİN KAVUŞTUĞU BAŞKENT: BELGRAD

463504 Oca 2015Gezi Notu
Beyza AkaBeyza AkaGezgin04 Oca 201546350 Yorum

2015 yılına girdiğimize göre, bu yıl gezilecek/görülecek yerler listesini de yapmaya başlayabilirim dedim. Hazırladığım listedeki 30 kadar şehirde Belgrad da var. Görünen o ki 2015 Ağustosu'nda yolum yine Sırbistan'a düşecek.

Belgrad

Belgrad; Sırbistan’ın başkenti, Tuna ve Sava nehirlerinin kavuştuğu yerde kurulmuş. Belgrad kelimesi, Sırpça'da "Beyaz Şehir" anlamına geliyor. Ancak yaz mevsiminde şehre hakim olan renk yeşil. Çünkü burada çok fazla park ve yeşil alan bulunuyor.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Belgrad-1

Belgrad’daki ilk durağımız, şehrin simgelerinden Aziz Sava Katedrali oluyor. Aziz Sava Katedrali'nin yapımına 1935 yılında başlanmış ve kilisenin inşası 1989’da tamamlanmış. Kiliseyi ziyaret ettikten sonra, Sırbistan Parlamento Binası'nı görüyoruz. Ardından Belgrad gezimizin en heyecan verici bölümüne, şehrin içinden geçen iki nehrin yani Tuna ve Sava’nın buluştuğu noktayı görmek üzere Kalemegdan’a doğru yola çıkıyoruz. Belgrad Kalesi'ne varmadan önce şehrin ibadete açık tek camisi olan Bayraklı Camiini ziyaret ediyoruz. Belgrad Kalesi'ne İstanbul Kapı’dan girmeden önce karşımıza tenis kortları ve basketbol sahaları çıkıyor. Şehrin birçok yerinde de buna benzer spor alanları bulunuyor. Bu da bize, Sırbistan’ın tenis ve basketbol alanındaki başarısının sürpriz olmadığını gösteriyor. İstanbul Kapı’dan Kalemegdan’a girmemizle birlikte karşımıza Damat Ali Paşa Türbesi çıkıyor. Biraz daha ileride Belgrad’ın en görkemli manzarası bizi bekliyor; Tuna ve Sava nehirlerinin birbirine kavuştuğu yer.

Belgrad şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Slavia District, Tom&Jerry, Apartment Cara Dusana. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Black Red White, Apartment Oaza gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Anastasia Apartment, Basco Studio City Green, Hostel Memento tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Belgrad aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Belgrad-2

Kalemegdan'dan ayrıldıktan sonra Knez Mihailova Caddesi'nde alışveriş molası veriyoruz. Knez Mihailova'da alışveriş yapabileceğiniz dükkanların yanında çeşitli ülkelerin kültür merkezleri de bulunuyor. Yaz tatilimin iki ayını Goethe-Institut Izmir'de geçirmem nedeniyle olsa gerek, dikkatimi çeken ilk kültür merkezi Goethe-Institut Belgrad oldu. Bunun dışında Knez Mihailova'nın kitapseverler için adeta bir cennet olduğunu söyleyebilirim, çünkü hemen hemen her 150 metrede bir karşınıza bir kitapçı çıkıyor. Her ne kadar Sırpça bilmediğim için kitaplardan hiçbir şey anlamasam da çok sayıda kırtasiye ürünü aldım. Belgrad'dan hediyelik eşya olarak ilginç defterler alabilirsiniz. Kitapçılar sayesinde bir de Sırpça teşekkür etmeyi öğrendim; Hvala.

Belgrad-3

Bu arada ilk fotoğraftaki yön levhası da Belgrad'dan. Belgrad'ın bohem köşesi Skadarlija'nın sonunda bu yön levhası bulunuyor. Hedefim bu yıl yön levhasında yer alan ve henüz görmediğim yerlere de seyahat etmek. "AY" hariç elbette!

Belgrad şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Şarap tadımı ile Novi Sad & Sremski Karlovci Turu (49 €), Belgrad: Tam Gün Novi Sad Gezi (46 €), Belgrad Havaalanı 1-Way Özel Transferler (38 €), Belgrad: Nikola Tesla Havaalanı özel transfer (30 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.