İLK GÖZ AĞRIM: AMSTERDAM

Profilimde de göreceğiniz gibi birçok ülkeyi görme-gezme şansım oldu. İlk gittiğim ülke ise Hollanda idi. Daha sonraları gerek iş, gerekse gezi için birçok kez daha gittim. Amsterdam'dan aşağı bütün Güney Hollanda'yı gördüm. Daha sonraları hem Batı Avrupa hem de Balkanları görmeme rağmen bu güzel ülkenin yeri bende bir başka. Sanırım yurt dışına ilk gezim burası olduğundan. Hele eşim ile gittiğim bir seyahat bizde çok farklı anılar yarattı. Dedim ya ilk göz ağrım Hollanda...

Amsterdam

Beni en çok etkileyen ise Schiphol Havalimanı oldu. Bana göre Avrupa'ın en güzel havaalanı. Sanki küçük bir şehir. İnsan 24 saatini burada sıkılmadan geçirebilir. Havaalanın altından trenle şehire inmek ise çok hoş. Ucuz, hızlı ve rahat.

Central Station başlı başına tarih, adeta müze. Dışarı çıkınca hemen önünüzde tramvaylar... Bütün şehre dağılıyorlar, bin git. 12 numaralı circle tramvay Amsterdam'ı baştan başa dolaşıyor. Sonra Dam Street var. Köprüyü geç yürü ve karşında Dam Meydanı. Şehirdeki tüm etkinlikler hep burada yapılıyor. Meydanın dört bir yanı müzeler, alışveriş mağazaları ve otellerle kaplı. Ama eski sarayın arkasındaki meydanda bulunun Magna Plaza muhteşem. Yapı  zaten harika. İçerisi ise başka alem. Çıkmak gelmiyor insanın içinden.

Amsterdam bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Eğer bir Cumartesi günü Amsterdam'da iseniz Dam Meydanı'ndan aşağı doğru Rokin Caddesi'nden yürüyün. Önünüze gelen köprüden sola dönün. Küçük meydanda 2. Dünya Savaşı'nda öldürülen Yahudilere saygı için yapılan anıtı göreceksiniz. Hemen arkasında belki Avrupa'nın en güzel bitpazarını bulunur. Yok yok burada. Eski-yeni ne isterseniz var. İkinci el pazarı bu kadar mı güzel olur?

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Amsterdam Cosy Apartment, City Centre Apartment Rijksmuseum, Rembrandt Square Houseboat. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment De Clerq, Modern 2-bedroom apartment - 10 minutes from Dam Square gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotelboat Fiep, Top Spot Apartment in Centre City, Da Costa III apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Haa aklıma gelmişken Dam Street'e paralel alışveriş cenneti bir sokak var. Mutlaka gezin.

North Sea balık restoranında kesinilkle balık çorbası içip deniz ürünleri ile yapılan pilavı yiyin. Sonra isterseniz tekne ile kanal turu yaparsınız.

Amsterdam-1

Aslına bakarsanız Amsterdam'ı anlatmak saatler, hatta günler sürer. En iyisi gidip görün, gezin ve şehri yaşayın.

İlhan Çeltek

1948 İstanbul Sarıyer doğumluyum.Evli iki çocuk ve iki torun sahibiyim.Halen Bursa'da yaşıyorum.Emekliyim ve çalışıyorum.Avrupa ve balkanlarda birçok ülkeyi gördüm ve görmeye de devam ediyorum.