İLK GÖZ AĞRIM: AMSTERDAM

141405 Şub 2015Gezi Notu
İlhan Çeltekİlhan ÇeltekGezgin05 Şub 201514140 Yorum

Profilimde de göreceğiniz gibi birçok ülkeyi görme-gezme şansım oldu. İlk gittiğim ülke ise Hollanda idi. Daha sonraları gerek iş, gerekse gezi için birçok kez daha gittim. Amsterdam'dan aşağı bütün Güney Hollanda'yı gördüm. Daha sonraları hem Batı Avrupa hem de Balkanları görmeme rağmen bu güzel ülkenin yeri bende bir başka. Sanırım yurt dışına ilk gezim burası olduğundan. Hele eşim ile gittiğim bir seyahat bizde çok farklı anılar yarattı. Dedim ya ilk göz ağrım Hollanda...

Amsterdam

Beni en çok etkileyen ise Schiphol Havalimanı oldu. Bana göre Avrupa'ın en güzel havaalanı. Sanki küçük bir şehir. İnsan 24 saatini burada sıkılmadan geçirebilir. Havaalanın altından trenle şehire inmek ise çok hoş. Ucuz, hızlı ve rahat.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Central Station başlı başına tarih, adeta müze. Dışarı çıkınca hemen önünüzde tramvaylar... Bütün şehre dağılıyorlar, bin git. 12 numaralı circle tramvay Amsterdam'ı baştan başa dolaşıyor. Sonra Dam Street var. Köprüyü geç yürü ve karşında Dam Meydanı. Şehirdeki tüm etkinlikler hep burada yapılıyor. Meydanın dört bir yanı müzeler, alışveriş mağazaları ve otellerle kaplı. Ama eski sarayın arkasındaki meydanda bulunun Magna Plaza muhteşem. Yapı  zaten harika. İçerisi ise başka alem. Çıkmak gelmiyor insanın içinden.

Eğer bir Cumartesi günü Amsterdam'da iseniz Dam Meydanı'ndan aşağı doğru Rokin Caddesi'nden yürüyün. Önünüze gelen köprüden sola dönün. Küçük meydanda 2. Dünya Savaşı'nda öldürülen Yahudilere saygı için yapılan anıtı göreceksiniz. Hemen arkasında belki Avrupa'nın en güzel bitpazarını bulunur. Yok yok burada. Eski-yeni ne isterseniz var. İkinci el pazarı bu kadar mı güzel olur?

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri A351 Bed & Breakfast Studio on a Houseboat, Amsterdam Cosy Apartment, City Centre Apartment Rijksmuseum. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Boutique Apartments Amsterdam, Amnesia Canal House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz B&B Amsterdam Amstel Apartment, B&B Petit Paris, Apartment De Clerq tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Haa aklıma gelmişken Dam Street'e paralel alışveriş cenneti bir sokak var. Mutlaka gezin.

North Sea balık restoranında kesinilkle balık çorbası içip deniz ürünleri ile yapılan pilavı yiyin. Sonra isterseniz tekne ile kanal turu yaparsınız.

Amsterdam-1

Aslına bakarsanız Amsterdam'ı anlatmak saatler, hatta günler sürer. En iyisi gidip görün, gezin ve şehri yaşayın.

Amsterdam şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Amsterdam: Leidse Meydanı'ndaki 1 Saatlik Canal Cruise (12.48 €), A'DAM Manzara ve Hızlı Keukenhof Günlük Gezisi (45 €), Amsterdam: Half Day Trip Zaanse Schans w / A'DAM Manzara (39.95 €), Ultimate Uçuş Deneyimi: Bu Holland olduğu (16.5 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.