İLK YURT DIŞI DENEYİMİM ÜSKÜP

Aktarmalı uçuştan mı, rötarlardan mıdır bilinmez Üsküp'e indiğimde kendimi çok yorgun hissetiğimi söylemeliyim. Gümrükten geçtikten sonra ilk kez yurt dışına çıkmanın verdiği acemilik olsa gerek havaalanından (exchange office) yaklaşık 200 € bozdurdum :( Burada yaklaşık 1 € da 5 Dinar eksik bozuyorlar şehir merkezine göre.  1 € = 61.51 MKD

Üsküp

Havaalanından dışarı çıkınca adeta taksciler yapışıyor insana.Hangi uçağın indiği istihbaratınıda edinen taksiciler Türkçe " şehir merkezine 10 euro" diye sesleniyor kolundan çekiyor. Burada biraz oyalandıktan sonra kalabalığın bir yöne hareket ettiğini fark ettim. Tabelada Vardar Turizm - CENTAR yazıyordu. Ben de hemen atladım otobüse 5 € verdim diye hatırlıyorum. Bu otobüsün son durağı şehir merkezindeki otobüs terminalidir ve kesinlikle Üsküp Meydanı'ndan geçmez, otobandan gider. Bu yüzden son durakta inmenizi önereceğim, zaten buradan da meydan 100 MKD gibi bir cüzi rakam taksi ile...

Üsküp-1

Üsküp bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Aynı şekilde ben de öyle yaptım ve terminalden taksiye bindim meydana geldim. Meydanda biraz tur attıktan sonra köprünün öbür tarafına, halk değimiyle Türk tarafına geçtim. 100 yıllık köfteci Destan'dan karnımı bir güzel doyurdum inanılmaz ama gerçek: Masa full dolu ama gelen hesap 610 MKD, üzerine bir de çay şirketten :)

Üsküp şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Guest House Station, Gordana's house, No Bed Room güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Luminous apartment, LUNA apartments, 3M Apartment Skopje Center. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Lazarus Studio Apartment, Matka Camp, Nordic Hostel N-Box gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz BSV Hostel, City Hostel, Hostel Valentin 2 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Üsküp aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Çarşıda gezen insanların yüzde 90'ı kesinlikle Türk. Yorgunluk epey bastırdığı için fazla oyalanmadan buradan taksiye atladım ve bir hostele götürmesini istedim. Taksi terminale çok yakın bir yere getirmesine rağmen benden 200 MKD istedi, nedeni geldiğim yollar tek yön yani terminalden meydan 100 MKD dönüş 200 MKD.

Üsküp-2

Taksici sayesinde tanıdığım Shanti Hostel tam bir Avrupa hosteli seviyesinde, Avrupalı seyyahların konakladığı bir yer. Para en son konu... Bakın bunu Makedonya'da bulmak çok zor ama adamlar çok rahat akşamları bahçesinde size bira ikram eden hostel sahibi, sabah açık büfe hostel kahvaltısı (kendin hazırlıyorsun)... Bu adam nereden kazanıyor o zaman parayı diyebilirsin ama gerçek (1 gece 10 € ). Burada bir süre dinlendikten sonra yolun karşısındaki Vero Center Alışveriş Merkezi'ne doğru yola koyuldum, 2-3 dakika içerisinde yürüyerek vardım. Gezdim dolaştım bir kahve içtim yarın Ohri'ye yapacağım 3 saatlik yolculuk yüzünden erkenden kalkıp hostele döndüm ve ne göreyim bizim hostel party-house olmuş, herkes bahçede muhabbet gülüşmeler... Beni de davet ettiler. Herkes seyahat anılarını anlatıyor, kendinden bahsediyor. Shanti candır arkadaşlar :)

Okuyan herkese çok teşekkür ederim.