And Dağlarının Zirvesinde İnka Antik Şehri: Machu Picchu

27.03.2015–07.04.2015 tarihleri arasında seyahat ettiğim bir Güney Amerika ülkesi olan Peru‘da yolum, dünyada görülebilecek en güzel yerlerden birisi olan İnkaların Antik Şehri Machu Picchu‘ya düştü. Burası Dünyanın Yedi Harikası’ndan biri.

Machu Picchu

Peru’da And Dağları’nın bir dağının zirvesinde, Urubamba Vadisi (Kutsal Vadi) üzerinde kurulmuş bir dünya harikası olan bu İnka Antik Şehri Machu Picchu’yu yerinde gezerek görüntüleyip fotoğrafladım.

Machu Picchu ile ilgili biraz bilgi verecek olursam; And Dağları’nın bir dağının zirvesinde, 2.360 metre yükseklikte, Urubamba Vadisi üzerinde kurulmuş olup Peru’nun Cuzco şehrine 88 kilometre. mesafededir. Şehir, İnkalı bir hükümdar olan Pachacutec Yupanqui tarafından 1450 yılları civarında inşa ettirilmiştir. İspanyol istilacılar 1532 yılında buraları işgal ederken sık dağlar arasında kalmış bu şehir, istilacılar tarafından fark edilmemiş ve bu sayede zarar görmemiştir. Machu Picchu 200’den fazla merdiven sistemiyle birbirine bağlı olan taş yapıdan oluşur. Şehrin 3000 basamağı bugün hâlâ gayet iyi durumdadır.

Kuruluş amacı ve anlamı bugüne kadar gelmiş olan tartışma konusudur. Günümüze gelmeyi başarmış bilimsel kanıt içerikli çok fazla ipucu bulunmamasından sadece tahminler yapılabilmektedir. Bu yüzden o zamanlardaki adı bilinemeyen şehir, ismini bugün yakınlarda olan bir dağ zirvesinden almıştır. Şehrin tarım alanı olarak kullanılan teraslardan oluşan bölümleri; Eski Zirve (Quechua dilinde: Machu Picchu) denen dağın eteklerindedir. Şehrin sonunda ise Genç Zirve (Quechua dilinde: Wayna Picchu) yükselir.

Machu Picchu 1912’de Amerikalı bir profesör olan Hiram Bingham tarafından keşfedilmiş. Bingham İnkaların başkenti Cuzco’dan ayrıldıktan sonra karşılaştığı bir yerli, ona 50 cent karşılığında Machu Pichhu denilen bir yerdeki harabeleri gösterebileceğini söylemiş ve o da bunu kabul etmiş ve bu şekilde hayatının en doğru kararını vermiş.

Peru’nun Cuzco şehrinde 2 gün kaldıktan sonra trenle Aguas Calientes köyüne hareket etmiştim. Aguas Calientes köyü, ünlü İnka Antik Şehri Machu Picchu’ya köprü vazifesi gören, yolu bu şehre düşenlerin geçtikleri ve konakladıkları bir köydür. Ben de aynen öyle yaptım, bir gün öncesinden trenle Aguas Calientes’e gelerek ertesi gün Machu Picchu’ya gitmek için bu köyde konakladım.

Ertesi gün ise erkenden Aguas Calientes’ten otobüsle Machu Picchu’nun yolunu tuttum. Yağmur sezonu olmasına rağmen şansıma o gün hava güneşli ve açıktı. Antik şehrin en yüksek tepesine giden dar ve uçurumlu parkurundan yürüyerek İnka Köprüsü’ne ulaştım.

Machu Picchu bu güne kadar ayakta kalabilmiş. Doğa ile iç içe olan harika bir antik kent. Ayakta kalabilmesinin nedeni ise şehrin 1532 yılında İspanyol istilacılar tarafından fark edilememiş olması ve bulunduğu yerin çok yüksek olmasından dolayıdır. Güney Amerika’da kesinlikle görülmesi gereken, en çok turistin uğradığı yerler arasında yer alan ve UNESCO tarafından da Dünya Miras Listesi’ne alınan bu yeri canlı canlı görmek istiyorsanız, çok güzel bir yeri seçtiğinizden ve kesinlikle oradan memnun bir şekilde ayrılacağınızdan emin olabilirsiniz.

Machu Picchu

Peki buraya nasıl ulaşacağım?

İlk yapmanız gereken Peru’ya vardıktan sonra tarihi bölgeler ve kalıntılarla Peru’nun en önemli turistik bölgelerinden bir tanesi olan Cuzco şehrine ulaşmaktır. Yükseklik açısından Cuzco şehrine direkt ulaşılması pek tavsiye edilmiyor. O yüzden Peru’daki rotanızı denize sıfır rakımdan (Lima), rakımı yüksek bölgeye doğru yapmanız hem sizin açınızdan hem de sağlığınız açısından daha uygun olacaktır. Peru seyahatimde uyguladığım rota; Lima, Arequipa, Puno, Cuzco, Machu Picchu, Cuzco ve Lima şeklindeydi. Size de bu rotayı öneririm.

Cuzco şehrine ulaştıktan sonra şehri bir kaç gün gezip, Aguas Calientes treniyle Machu Picchu’ya köprü vazifesi gören Aguas Calientes köyüne ulaşmanızı tavsiye ederim. Dünyanın en güzel tren hatlarından biri olan Cuzco–Aguas Calientes hattında tavanı vitrin cam olan mavi trenlerle yapacağınız yolculuğunuzu kesinlikle unutamayacaksınız.

Aguas Calientes’ten Machu Picchu’ya gitmeyi istediğiniz gün ise sabahın ilk ışıklarıyla otobüslerin hareket ettiği bölgeden biletlerinizi alarak, yola koyulabilirsiniz.

instagram: @wwwmehmethancom

Mehmet Han

Tek başıma Dünyayı gezen bir gezginim. Planlı ve programlı bir şekilde çalışmaya devam ederek Dünyanın bütün kıtalarına seyahat ettim. Hollanda'da yaşıyorum.