INNSBRUCK'TA BİR GÜN

Bu yazı Gezimanya üyesi Asuman Anak tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Gittiğim için ‘iyi ki’ dediğim tek yer sanırım. Budapeşte’den trene atlayıp sabaha karşı 04.00 gibi Innsbruck’a vardım. Innsbruck garı çok çok güzel. Oturacak yerler ve wifi var. Innsbruck zaten çok büyük bi yer değil, gar da merkeze yürüyerek 5-10 dakika. Innsbruck’a gitmekteki amacım Seegrube’e tırmanmaktı.

Gardan çıkmadan önce sırt çantamı hazırladım backpackimi de locker’a bıraktım. Yanlış hatırlamıyosam 2,5 euroydu. Sırt çantamı da alıp tırmanmak için yola koyuldum. Ama hava henüz karanlıktı ve o karanlıkta yolu bulabilecek kadar bilgili değildir. Nedir ne değildir diye bakındıktan sonra güneşin doğmasını beklemek için gara geri döndüm.

Innsbruck

Neyse saat 06.30 civarı ben tekrar yola döküldüm. Hungerburg’a giden tramvayı bulmam lazımdı ki onun yolunu takip edebileyim. Buldum ve arkadaşımın da tarif ettiği yoldan tırmanmaya başladım. Alpenzoo’ya kadar tırmandım. Sonra bi baktım yol devam etmiyor (ben bulamadım). Teleferik kullanmaya karar verdim. 3,40 euroydu bilet. Alsam da olurdu ama... Alpenzoo’dan Hungerburg’a tramvayla çıktım. Hungerburg’daki turist danışmadan tırmanılacak yolların haritasını aldım. Tırmanacağım yol gayet düzgün, sadece eğimi vardı. Dağ yolu dediğin tenha olur korkutur ama burası hiç öyle değildi.

Innsbruck bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Innsbruck-1

Innsbruck şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Gästehaus Alpenblick, Haus Georg güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Appartement "oans", Appartement Tirolina, Suite Mutters. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ferienhaus Sam, Hotel Goldene Krone Innsbruck, Innsbruck Deluxe City Center Studio gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Jugendherberge Innsbruck - Youth Hostel, Deluxe Innsbruck City Apartment, B&B Hostel Schwedenhaus tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Innsbruck aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Birkaç kişiden yardım alarak tırmanmaya başladım. Oradaki insanlar için dağa tırmanıp geri inmek sabah sporu. Elimde bi asayla 3 saatte Seegrube’e varabildim. İnanılmaz bi manzara. Bütün Innsbruck ayaklarının altında. Eğer isterseniz Hungerburg’tan teleferik de kullanabilirsiniz. 11,50 euro. Manzaraya karşı bir avusturya birası içtikten sonra aşağıya inmek için yeltenmiştim ki halime acıyan Alman karı-koca teleferik biletimi almaya karar verdiler. :)

Innsbruck-2

Aşağıya indikten sonra Old Town’a gittim. Çok hoşuma gitti orası da. Herkes dondurma yiyordu ben de denedim. Gayet güzel. Nerdeyse her sokaktan bakınca arkada dağ görüyosunuz. Bu beni çok etkiledi. Avusturya’nın ünlü içkisinden aldım. Adını şu an hatırlayamıyorum. Alkol oranı % 40'tı ve tadı gerçekten enfesti. Innsbruck’la ilgili hatırladıklarım bunlar. Innsbruck’u rotanıza mutlaka ekleyin, mutlaka.