Gezi Notları

Gezgin
15 saat 43 dak önce

SAFRANBOLU'YA GİTMEK İÇİN SUDAN SEBEPLER

Deniz kuşları, denize kıyısı olan kentlerin simgeleridir. Birçok denize komşu şehirde kendimi kuş seslerini dinlemeye vermesem bile, deniz kuşlarının seslerinden denize yakın olma hissini alırım hep. Bu defa da öyle oldu. Uçan birkaç martı, adeta yırtınırcasına çıkardıkları seslerle denize yakınlığımı hissettirdi. Oysa ki Karadeniz’de dolaşan bir martı olup buraya, yani Safranbolu’ya gelmek 65 kilometre uçmayı gerektiriyor. Bir kez daha Gezimanya.com ve Safranbolu Belediyesi'nin (www.safranbolu... daha fazla

Bronz Yazar
15 saat 56 dak önce

BİR YUDUM TARİH: SAFRANBOLU

Yıllar yıllar evvel her tatilimi değerlendirmeye, akrabalarımı görmeye bu şirin kente gelirdim. Bu sefer de yolumuz; Gezimanya.com ve Safranbolu Belediyesi'nin (www.safranbolu-bld.gov.tr) davetlisi olarak kültür elçileri, seyyahlar ile kesişti. Gezmenin hakkını veren bu insanlarla bir kenti dolaşmak benim için bulunmaz bir nimetti ve çıkardım hemen kalemi, kâğıdı... Safranbolu, Karabük il merkezine 8 kilometre uzaklıkta. İstanbul’a 5, Ankara’ya ise 3 saat mesafede bulunuyor. Mezozoik dönemde (... daha fazla

SARAJEVO'DA AKŞAM YEMEĞİ

Yeni yılımızı Belgrad'da kutladıktan sonra Balkanların büyüsüne kapılıp ülkelerimize geri dönmüştük. Belgrad'da yemek planımızı gerçekleştiremediğimiz için bunu Saraybosna'da yapalım dedik. Ocak sonunda Türk Havayolları'ndan aldığım yaklaşık 380 TL'lik 08:30 varışım ile çoğunluğu Türklerden oluşan yolcular ile beraber sadece 2 memurun çalıştığı upuzun pasaport kontrol sırasına girdim, memura yeni olan bordo pasaportumu uzattım neticede Bosna problem olmaz diye, memur pasaporttaki tek damganın... daha fazla

SAFRANBOLU İLE RÖPORTAJ

Bilir misiniz, şehirler de konuşur. Eğer kulak kabartırsanız onların da tıpkı insanlar gibi söylendiklerini duyabilir, dikkatlice bakarsanız bizler gibi gülümsediklerini görebilir, üzüntüden kahrolduklarına, sevindiklerine ve daha pek çok şeye şahit olabilirsiniz. Kimi şehirler çekingen ve soğuktur, kimileriyse kulağı hassas olan esaslı bir takım gezginlerle konuşur da durur.  Gittiğim şehirlerde ağaçları kucaklamak ve onlarla röportaj yapmak gibi garip huylarım var. Safranbolu Belediyesi (www... daha fazla

Silver Yazar

TARİHİ VE DOĞAL GÜZELLİĞİYLE SAFRANBOLU

Kış bitti, bitecek baharın ışıltısını özlemle beklerken, şehirden kaçma vakti geliyor. Gezimanya.com'un blogger yazarlarıyla birlikte, Safranbolu Belediyesi'nin (www.safranbolu-bld.gov.tr) davetlisi olarak soluğu Safranbolu'da alıyoruz. Cuma günü yollara gönül vermiş gezginlerle birlikte yaklaşık 5 saat süren yolculuğun sonunda Safranbolu'ya varıyoruz. Konaklayacağımız Cinci Han Hotel'e (www.cincihan.com) yerleşiyoruz. Cinci Han, 1645 yılında Kazasker Hüseyin Efendi tarafından yaptırılan... daha fazla

16 Nis 2015

RÜYA KASABA HALLSTATT

Seyahatsever biri mutlaka Hallstatt fotoğrafları ile farklı platformlarda karşılaşmıştır. İşte ben de onlardan biriyim ve ilk gördüğüm andan itibaren buraya gitmeliyim diyenlerdenim. Hayaldi gerçek oldu :) Hallstatt, Avusturya’da Viyana’ya görece uzak Salzburg’a ise daha yakın olan Hallstätter Gölü kıyısında harika bir kasaba. En kısa tarifi “sakin bir göl ve muhteşem dağ manzarasına sahip kasaba” olabilir. Avrupa’nın en eski yerleşim yerlerinden... 1997’de UNESCO’nun “Dünya Kültür Mirası”... daha fazla

Silver Yazar
16 Nis 2015

LUKSOR'DA GEZİLECEK YERLER

Uzun süredir sürekli olarak ertelediğim gizemli Mısır’ın daha da gizemli olan bir başka şehri Luksor’u ve burada bulunan dünyanın en büyük açık hava müzesini ziyaret zamanı geldi ve aldım sırt çantamı çıktım yollara. Mısır sadece piramitlerden ibaret değil kesinlikle. Gerçekten bambaşka topraklara sahip bir yer. Bazılarının çöl olarak baktığı bu ıssız toprakların her bir karesi tarihe tanıklık etmiş birer değer aslında. İnsanlık tarihi açısından ise son derece aydınlatıcı ve daha da... daha fazla

NAİROBİ’DE GEZİLECEK YERLER

Nairobi bambaşka bir dünya… Kapısını azıcık aralayıp da şöyle bir baktıktan sonra hemen kaçmanız gereken bir yer. Kaosun kendisi Nairobi. Sanki biri bu kentin ayarlarıyla oynayıp bozmuş da her şey rayından kopuvermiş. Kalabalık, insanlar, koşturmaca, trafik, aniden karşınıza çıkabilecek her türlü araç, merhaba deyip kolunuzu tutan birileri, hırsızlık, soygun, korku, güvensizlik, tedirginlik… İnsanı yoran bir kent. Nüfus bu kente yoğunlaşmış, pek çok insan iş bulmak için ailesini, memleketini... daha fazla

KENYA’YA SEYAHAT: MALİNDİ

Bir başıma kalmışken rotamı Malindi olarak belirlerim. Malindi, Mombasa’dan 2 saatlik uzakta ve kuzeyinde kalan bir kıyı kenti. Matatuya binip yola çıkıyorum. Gece nerdeyse hiç uyumadığımdan yol boyunca gözlerim kapanıp kafam düşüyor. Bir yandan uyanık kalma çabası ya bir şeyim çalınırsa diye. Akşamın geç saatlerinde varıyorum oraya. Bu sefer de gazeteci ve aynı zamanda modacı olan Ivy’nin evinde kalıyorum. Ivy, benim gibi yanında kalan 2 Amerikalı gezgin Benjamin ve Paul’la karşılıyor beni.... daha fazla

MOMBASA GEZİSİ

Kenya’nın kıyısında bulunan Mombasa ile Nairobi arası 8 saat sürüyor. Sabahın erken saatlerinde varıyoruz oraya. Carol’ın evinde kalmayı planlıyoruz. Onun evi de Mombasa’nın bir ilçesinde. Matatu dedikleri minibüse biniyoruz onun evine gitmek için. Matatuya her bindiğinizde pazarlık yapıp fiyatı indirebilirsiniz. Bir de tuktuk var, üç tekerlekli üstü kapalı motorlardan. Bazen bu insanların bu kadar sabırlı olmasına şaşırıyorum. Düşünsenize, bir günde kim bilir kaç yolcu taşıyorsunuz ve sürekli... daha fazla