Gezi Notları

Silver Yazar
16 saat 42 dak önce

ÜÇ ZAMANLI ŞEHRİ BATUMİ

Batum, Karadeniz'in prensesi... Güzel bir masalın başkahramanı. Büyüsüyle içine çeker, ''hup'' diye yutar! Farkında olmadan bir masalın üç farklı zamanının da kahramanı olursunuz... Eee, bizim masalda böyle başladı! Nereden bilebilirdim, bu şehirle tekrar yolumun kesişeceğini. Masal bu ya, bir gün gerçekleşiverdi. Benim gibi on iki kahramana rüya gibi bir tatili sunuverdi. Batum'la yollarımızın ilk kesişmesini her ayrıntısıyla hatırlıyorum, üzerinden de tam üç koca yıl geçmiş. Büyülendiğim bu... daha fazla

22 saat 30 dak önce

GÜNEŞİN DAHA GÜZEL BATTIĞI YER: ŞEYTAN SOFRASI

Her ne kadar kışın gittiğimizde çektiğim fotoğrafları koysam da yazın da görme fırsatım oldu. Şeytan Sofrası, gün batımının izlenmesi gereken 3-5 yerden birisidir. Ayvalık-Sarımsaklı arasında yer alan bu hakim tepenin adı türlü türlü rivayetlerden gelmektedir. Ama bana göre en ihtişamlı olanı, mitolojik tanrılardan kaçan şeytanın buraya uğraması ve ayak izini bırakmasıdır. Kuyu, havuz gibi yerlere para atmayı adet haline getiren ahali şeytanın ayak izini de es geçmemiş. Fotoğrafta ayak izi su... daha fazla

22 saat 54 dak önce

BARSELONA'DA TATİL

Uzun süredir yazmak istediğim ama yazamadığım Barcelona hakkında küçük bilgiler vereceğim. Barcelona tam bir sanat şehri. Mimarisi, yemekleri, kültürü... Katalonların şehri... İspanya'ya bir sürü tur firması turlar düzenliyor ve fiyatları çok yüksek. Eğer temel ihtiyaclarınızı götürecek kadar İngilizceniz var ise kesinlikle bireysel gitmenizi tavsiye ederim. Şehir gezilmesi çok kolay bir yer. Hem de fiyat olarak turun yarı parasına gezersiniz. Ben yılbaşında gitmiştim. Tarih olarak kış... daha fazla

23 saat 10 dak önce

VİYANA SEYAHATİ

Tatilden dönüşte hemen yazma fırsatı bulamadım. Aslında yazma süresini açmak da doğru değil, unutuluyor bazı şeyler. Ama yılbaşı, işe başlama derken zaman uzadı :) Viyana, Budapeşte ve Prag seyahetini kendime göre en güzel zamanda yaptık. Noel kutlama haftasında :) Viyana, Avusturya'nın başkenti. Birçok kişiye göre de sanatın başkenti Viyana. Osmanlı döneminde kapılarına dayandığımız ancak bir türlü alamadığımız Viyana... Öncelikle gitmeden önce çok araştırdım nerede ne yenir, nereleri... daha fazla

29 May 2015

GÜNÜBİRLİK BURSA GEZİSİ

Kabataş İskelesi'nden deniz otobüsüne atlıyoruz, iki saat dolmadan Mudanya İskelesi'ndeyiz. İskelede sarı kent otobüsleri bizi bekliyor, yarım saat sonra da kent meydanındayız. Osmanlı'nın ilk başkentinde bizi köklü bir tarih ve damak şenlendiren lezzetler bekliyor. Cumalıkızık dönüşü ilk durağımız tarihi Uludağ Kebapçısı Cemal Cemil Usta, aslında ilk şubeleri kent meydanında 1964 yılında kurulmuş ancak biz Kent Park alışveriş merkezindeki şubelerinde yiyoruz. Orijinal şube nasıl bilmiyorum... daha fazla

Bronz Yazar

FESTİVALLER ŞEHRİ EDİNBURGH

Şehri ziyaret ettiğim tarihlerde Edinburgh Fringe Festivali devam (03 – 27 Aug 2008) etmekteydi. Aynı zamanda The Edinburgh Military Tattoo gösterisini de izleme şansım oldu. Şans diyorum, izleyiciler aylar önce bilet almasına ve biletler tükenmesine rağmen kalabalık içinde bir tur şirketinin elinde kalan promosyon biletlerini alarak içeri girebildim. Muhteşem bir gösteriydi. Edinburgh Kalesi'ne yansıtılan görseller ve çeşitli ülkelerden gelen orduların simetrik gösterileri harikaydı. Özellikle... daha fazla

Gezgin

ANTALYA'YA VE KIBRIS'A ALTERNATİF: BATUM

2014 Mayıs’ta Gürcistan’da sadece 3 gün Tiflis gezer döneriz diye düşünürken; 9 gün Tiflis, Telavi, Kazbegi, Gori, Kutaisi, Batum gezmiştik eşimle. Yanı başımızdaki Gürcistan’ı bu kadar beğeneceğim aklımın ucundan geçmemişti. 2015 Mayıs’ta tam da aynı tarihlerde Gezimanya “hadi 4 gün Batum’a gidiyoruz” dediğinde hemencecik OK dedim. Bu gidişle listemde eksik kalan Svaneti’yi görmek için de Gürcistan’a 3. kez gideceğim. Ajara Turizm Departmanı’nın ve Radisson Blu Hotel’in davetlisi olarak tam 12... daha fazla

URFA’DA SIRA GECESİ

Urfa'ya gelip de Sıra Gecesi’ne katılmadan olur mu? Elbette olmaz, her ne kadar İstanbul gibi birçok yörede yapılsa da bu geleneğimizi memleketi Urfa'da yaşamadan dönülmez. Sıra Gecesi veya Sıra geceleri ya da Urfa'da bilinen adıyla Sıra Gezmek de denilen bu geleneğe 'Sıra' sıfatı verilmesinin nedeni, gecelerin sırayla herkesin evinde yapıldığı içinmiş, öğrenmiş oldum. Sıra gecesi denince benim aklıma musiki-halk türküleri ile saz, muhabbet ve çiğ köfte gelir. Türkiye'de Urfa ile özdeşleşmiş,... daha fazla

URFA’DA GEZİLECEK YERLER

1919 yılında, önce İngilizlerin, daha sonra Fransızların işgaline uğrayan Urfa, 1920'de Urfalı milisler tarafından işgalden kurtarılmış. Urfa milletvekili Osman Doğan ve 17 arkadaşının, Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği kahramanlıktan dolayı Urfa iline, TBMM tarafından 1984 tarihinde “Şanlı” unvanı verilerek adı “Şanlıurfa" olmuş. Ancak şehrin adı, yöre halkı hatta bizler tarafından bile halen Urfa olarak kullanılmakta. Şanlıurfa, tarihi oldukça eskilere, 9000 yıl öncesine, neolitik döneme... daha fazla

TARİHİN BİLİNEN İLK VE EN BÜYÜK TAPINAĞI: GÖBEKLİTEPE

Urfa gezimin benim için belki de en önemli 2. yeri... İnsanlık tarihi hakkında tüm bildiklerimizi bize yeniden düşündürecek, tarih bilgilerimizi değiştirip, dinler tarihini yeniden sorgulatacak hatta tarihin yeniden yazılacağı müthiş bir yer. Heyecan duyuyorum giderken, çok uzun zamandır gitmek istediğim Göbeklitepe’yi göreceğim nihayet. 6 sene önceki Doğu gezimde tarih dolu bölgede gördüğüm her yere hayran kalmıştım ama Göbeklitepe’nin varlığından bile haberdar değildim henüz.  Şanlıurfa kent... daha fazla