Gezi Notları

29 Mar 2015

LONDRA GECE HAYATI REHBERİ

Eğlence açısından İngiltere'nin başkentinde seçenekler çok çeşitli ve geniş, bu yüzden keyfinizce vakit geçirmek için Londra'nın gayet yerinde bir tercih olduğunu söyleyebiliriz. İngilizler eğlenceye ve içkiye düşkün olduklarından şehirde çok sayıda pub ve gece kulübü yer alıyor. Aynı zamanda Londra, tam anlamıyla bir festivaller şehri. Londra'da kısa bir süre yaşamış ve sonra defalarca ziyaret etmiş biri olarak bu yazımda stand-up şovları (comedy club), pub & club ve festivaller hakkında... daha fazla

Silver Yazar
29 Mar 2015

MARDİN DARA HARABELERİ

Gönül, Dara düşmedikçe bu gizemli şehri anlaması çok zor...  Dara Harabeleri, Mardin'in güneydoğusunda, Nusaybin'e 30 kilometre uzaklıkta bulunan Mardin-Nusaybin karayolu üzerindeki Oğuz Köyü'nde. Burası, eski Mezopotamya bölgesinin en ünlü kenti, bugün orta büyüklükte bir köy haline gelmiş. Yolumuz şiirsel şehir Mardin'den geçince Dara Harabeleri'ni görmeden ayrılmak istemiyoruz. Etrafta birkaç ailenin yaşadığı yerleşim yerinde çocukların güler yüzüyle karşılanıyoruz. ''İnternetten  ve... daha fazla

Bronz Yazar

PARİS'E NEDEN GİDİLİR?

Öpülmekten yıpranmış olgun dudaklarında son kalan Bordeaux’yu ustaca yalar ve o iç gıcıklayan Fransızcasıyla anlatmaya devam eder Paris. İçinde aşkı, romantizmi, sanatı, modayı, tarihi, oyunu, heyacanı ve daha pek çok şeyi biriktirmiş yaşlı yorgun ve hatta kirli ama hala çok güzel bir revü kadını gibidir O. Bilirsin, senin gibi binlercesi geçmiştir elinden. Koskoca Napolyon gibi ne ilk ne de son olacaksın Paris için. Çünkü her seferinde sen ne arzuluyorsan tam da onu sunar sana bu olgun... daha fazla

KÜÇÜK GEZGİN İLE BRATİSLAVA

Küçük Gezgin ile 2011 yılında yaptığımız Avrupa seyahatindeki duraklarımızdan biri Bratislava oldu. Münih, Prag, Viyana ve Budapeşte'den sonraki durağımız küçük ve şirin olan bu şehirdi. Türkiye'den atlayım gideyim, illaki tatil yapayım diyeceğiniz bir yer değil onu söyleyeyim. Bir Avrupa seyahatinin 1 günlük durağı olacak bir şehir Bratislava. Ama buralara gelmişken görmeden gitmek olmazdı. Avrupa'da kaldığımız en pahalı otellerden birinde kaldık burada onu da söylemeden geçmeyim. Ne de olsa... daha fazla

BİR EGE YOLCULUĞU: SAKIZ ADASI

Sakız Adası’na yolculuk biraz stresli başlasa da itiraf etmek zorundayım; uzaklaşmak her zaman bana iyi geliyor. Fazla değil 45 dakika uzaklaştım canım ülkemden ama yetti : ) Güzergâhla başlayalım... Sakız Adası’na geçiş noktamız Çeşme, biz akşam 21.30 uçağıyla FlyPgs ile uçtuk. İzmir’e Çeşme’ye geçmek için günün son Havaş’ı olan 23.30 servisine yetiştik. Havaalanından çıktığınızda hemen sağ tarafta otobüsleri göreceksiniz. 20 TL karşılığında yaklaşık 1 saatte Çeşme’ye otogara ulaşıyorsunuz.... daha fazla

NEW YORK'A YOLCULUK

Kuzey Amerika seyahatimizin 11. gününde Las Vegas'tan New York'a geldik. Havaalanında indikten sonra önce otele gidip kısa bir süre dinlendik. Otelimiz Chinatown yakınındaydı. Chinatown'da gazeteler bile Çince idi, hatta çoğu bakkal ve manavlardaki etiketler de Çince idi. New York'ta zamanımız az, gezilecek yer çok olduğundan çok planlı ve programlı gezdik. Burada çok uzatmayacağım ilk gün Chinatown dışında Ellis Island’a gittik. Bu normal bir şehir hatları vapuruydu ve Özgürlük Heykeli... daha fazla

LAS VEGAS'A YOLCULUK

15 günlük Kuzey Amerika seyahatimizin 9. gününde Las Vegas’a uçağımız inerken hava henüz kararmamıştı. Eşime otelimizin oduğu bölgeyi bile gösterdim. Plan yaparken elimde bu şehrin detaylı haritalarının olması büyük şanstı. Bu haritalardan 3 boyutlu olanlardan birinde otelimizin Las Vegas’ın en büyük otellerinden olan Wynn ve Encore'un yanında olduğunu fark etmiştim. Bu bilgi sonradan çok işime yaradı, havaalanından Wynn tarafına giden shuttle'a bindik, otelimizi kolay bulduk, bu dev oteller... daha fazla

SAN FRANCISCO'YA YOLCULUK

15 gün süren, Los Angeles'tan başlayan Kuzey Amerika seyahatimizin 6. gününde arabamızı San Francisco’da teslim edeceğiz ama teslim etmeden bu şehrin neredeyse tamamını dolaşan 49 mil uzunluğundaki rotayı takip ettik. Yol boyunca yolda sizi yönlendiren mavi-beyaz martı işaretli tabelalar var. Böylece şehrin nerelerine odaklanacağımıza karar verdik, elbet önceden araştırmalar yaparak notlar da almıştım. Bu genel şehir turu tüm günümüzü aldı. Otelimiz; The Monarch Hotel. Akşam Etiyopyalı... daha fazla

LOS ANGELES'A YOLCULUK

Uzun süredir eşim Etem ile Kuzey Amerika seyahati planlıyorduk, eşimin Haziran 2014'te 2 hafta izin almasıyla planlarımızı gerçekleştirebildik, benim zaten izin problemim yoktu, emekli olmuştum (bu durumda bütün planları ve rezervasyonları yapmak bana düştü). Yurtdışı seyahatlerinde özellikle Haziran ayını tercih ederim (elbet kuzey yarımküre için) çünkü günler uzundur, geç saatlere kadar dışarıda kalınabilir, hem de sıcaklık gezmeye daha elverişlidir. Gitmeye karar verince hemen internetten... daha fazla

KATMANDU'DAN POKHARA'YA YOLCULUK

Uludağ Üniversitesi’nde öğrencilik yıllarımda Nepalli bir tıp fakültesi öğrencisi ile tanışmış ve “neden tıp okuduğunu” sormuştum. Bana verdiği cevap: “ülkemin buna ihtiyacı olduğu için”di. O öğrencinin söylediklerini içselleştirebilmem için Nepal’i gelip görmem gerekiyormuş. Uykunun bazen en güzel yerinde uyanmak, gidilecek yerler düşünüldüğünde bazen güzel hale gelebilir. Saat 05.30’da kalktık ve her milletten insanın olduğu turist otobüsümüz ile tam olarak dedikleri saat olan 07.00’de,... daha fazla