Gezi Notları

7 saat önce

MANAVGAT, KURŞUNLU ŞELALECİKMİŞ MEĞER: İGUAZU ŞELALELERİ

Dünyanın doğa harikalarından önemli birisi olan Iguazu Şelaleleri; Brezilya, Arjantin ve Paraguay’ın kesişim noktasında yer alıyor. Brezilya'da ve Arjantin'de gezilecek yerler listesinin de üstlerinde yer alıyor burası. Portekizce Cataratas do Iguaçu; İspanyolca Cataratas del Iguazú; Tupice Y Ûasu (Büyük Su) olarak geçiyor burası. Birçok gezgin gibi ben de yarım gün Brezilya tarafında, tam bir gün de Arjantin tarafına ayırdım ki bu plan ideal. Bu yazıda hem Brezilya hem de Arjantin İguazu'su... daha fazla

8 saat önce

SAKSONYA’NIN BAŞKENTİ DRESDEN

Elbe Nehri kıyısında yer alan Dresden, Almanya’nın Saksonya eyaletinin başkenti. Katedralleri, sarayları, kuleleri ile yıllar boyu pek çok ressama ilham veren bir kent olmuş. Yıllar boyu Almanya’nın en önemli endüstri ve kültür kenti olan Dresden, en büyük yıkıma 2. Dünya Savaşı sırasında uğramış. Savaşta kentin neredeyse tamamı harap olmuş. Özellikle de 13 Şubat 1945 itibariyle 2 gün boyunca müttefikler tarafından şehrin % 75’ini bombalanmış, 18 bin asker ve sivil hayatını kaybetmiş. Savaş... daha fazla

Şükran
Gezgin
8 saat önce

“ŞENLİK”Lİ MUĞLA VE YANI BAŞINDA AKYAKA

Muğla, Menteşe Belediyesi (Muğla’nın merkez ilçesi) sponsorluğunda; Çocuk ve Gençlik Müzeleri Derneğinin organize ettiği ve Çağdaş Drama Derneğinin de destek verdiği 2. Menteşe Çocuk Şenliği davetine olumlu yanıt veriyorum. Gönüllü olarak gideceğim bu etkinlikte; çocukların yaratıcı ve büyülü dünyalarından ilham alacak hem de çevresini adım adım gezdiğim fakat içini göremediğim Muğla’yı görme fırsatını yakalayacaktım. Ankara’dan, İstanbul’dan, İzmir’den, Bodrum’dan gelen görevli arkadaşlar... daha fazla

serap selçuk
10 saat önce

RODOS'TA BİR NAĞMEDİR LİNDOS

Bence “Zorba” Anthony Quinn'in oynadığı en güzel filmlerinden birisi... Özellikle final sahnesinde Anthony Quinn ve Allan Bates'in dansı hafızalarımızın en güzel köşesine yerleşik bekler. Anthony Quinn, Zorba'yı çekmek için adaya gelir ve Rodos'un koylarına vurulur. Onu içlerinden birisi cazibesiyle etkileyerek, beğeniden çıkıp, satın almaya kadar ulaşır. Evet, adada Anthony Quinn ismiyle anılan koy herkes tarafından da bilinir. Kaleyle başlayan ada serüvenimiz, Eski Şehir'den biraz uzaklaşarak... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
11 saat önce

TADINDA GEZELİM: PAMUKKALE VE KARAHAYIT

Denizli gezimize bugün Pamukkale ile devam ediyoruz. Sabah kahvelerimizi eski bir konakta içmeye karar verdik. Belediye tarafından restore edilen ve işletilen Osmanbey Konağı, Denizli’nin merkezi Delikliçınar’da ara sokakta bulunuyor. Zaten kime soranız gösterirler. Buraya giderken yürüdüğümüz sokakları araç trafiğine kapatmışlar ve yolun ortasında eskiden olduğu gibi sular akıyor. Özel oluklarını ve su geçişlerini iyi tasarlamışlar. Hoş bir görüntü ve serinlik veriyor. Şırıl şırıl tertemiz... daha fazla

14 saat önce

SANATA AŞIK BİR KENT: LEIPZIG

Almanya’nın Saksonya eyaletinin en önemli ikinci şehri olan Leipzig, eyaletin başkenti Dresden’in tahtına göz dikmiş gibi. Başkent Dresden’e göre daha küçük ve sıcak bir yerleşim olan Leipzig; Münih, Berlin gibi metropollere göre daha ucuz bir kent olduğundan çoğu sanatçının ve sanatseverin yeni gözdesi. Burası tam anlamıyla kültür, sanat, müzik ve festivaller şehri. Leipzig, Doğu Almanya tarafında sanatçıların cazibe merkezi olsa da aynı zamanda seyahatseverler için de yeni bir trend.  ... daha fazla

LOS ANGELES SOKAK SANATI

Los Angeles'ta sokak sanatı şehrin her yerine yayılmış durumda ve dünyaca ünlü sanatçıların eserlerini keşfetmek için arabadan inip sokakları, ara sokakları arşınlamanız gerekiyor. Bölgelere ayırdığım sokak sanatı rotalarını şu şekilde sıraladım.  Venice Sokak Sanatı Turu  Venice; evsizleri, dilencileri, satıcıları, geliştirdikleri vücutlarını seve seve sergileyen sporcuları ve harika mimari tasarıma sahip evleri ile şehrin en ağzı açık gezilen yerlerinden biri. Boylu boyunca uzanan sahil yolu... daha fazla

Emir Ergin

TEHLİKELİ ROPE BRIDGE VE İLGİNÇ GIANT CAUSEWAY GEZİSİ

Kuzey İrlanda’ya yolculuk yapmak için gerekli olan vize, Büyük Britanya (United Kingdom) vizesidir. Güney İrlanda, Cumhuriyet olması sebebiyle farklı bir vizeye sahiptir. Büyük Britanya vizesiyle İngiltere, Galler, İskoçya ve Kuzey İrlanda’yı ziyaret edebilirsiniz. Ülkelerarası sınır hattı bulunmamaktadır. Büyük Britanya vizesi halk arasında İngiltere vizesi olarak bilinir. Başkent Belfast turistler tarafından en çok tercih edilen noktadır. Küçük bir şehir olması sebebiyle 2-3 sonra mutlaka... daha fazla

Ali Yeniay

​AFRİKA'NIN EN BÜYÜK ŞEHRİ KAHİRE'YE YOLCULUK

Bugün Kızıldeniz'i soluma aldım ve kuzeye doğru, Afrika Kıtası'nın en büyük şehri Kahire'ye yola düştüm. Öncelikle gezimin bundan sonraki bölümünü ekonomik yapma niyetindeyim ve bu yüzden mümkün olduğunca Mısır halkı gibi yaşamaya gayret edeceğim. Çünkü bilmediğiniz bir ülkeyi ve halkını kısa sürede tanımak istiyorsanız, dillerini bilmeseniz de onlar gibi yaşayın, bu sayede çok çabuk tanırsınız. Bu düşünce ile terminale gitmek üzere otelden çıktım ve minibüse bindim. Terminale gidip... daha fazla

ORTA ÇAĞ'IN MANHATTAN'I: SAN GİMİGNANO

Toscana Bölgesi’nde yer alan şehirlerin ortak özelliği nedir diye sorarsak, aklımıza şu 2 özellik gelir; Üzüm&Şarap, Orta Çağ&Unesco. Etrafı üzüm bağlarıyla çevrili ve bu bölgeye has dünyaca ünlü Vernaccia şarabının üretildiği, İtalya’nın bir çok yerinde duymaya alıştığımız “Unesco Dünya Mirası” listesinde yer alan, çok iyi korunmuş San Gimignano’ya hoş geldiniz. Eğer Orta Çağ’da geçen bir film çekmek isterseniz prodüksiyon maliyetlerini düşürmek için kesinlikle San Gimignano’yu... daha fazla