İSPANYA'DA HER BÜTÇEYE UYGUN YEME-İÇME ÖNERİLERİ

88323 May 2017Gezi Notu
Biz Aslında YoğuzBiz Aslında YoğuzGezgin23 May 20178830 Yorum

Çoğu Avrupa ülkesine kıyasla fiyatların çok daha uygun, çeşit olarak göz alabildince lezzetli tapaslar sunan bir ülke İspanya (Çok sevdiğim için değil, karnım çok uygun fiyatlarla doyduğu için söylüyorum =)). Dünyaca meşhur menüsü olan tapas, size atıştırmalık birçok meze sunulan, yanında içkinizden bir yudum alıp mükemmel Plaza Mayor manzarasında afiyetle yemenizi önereceğim bir menü. Peki, en lezzetli olan tapaslar ve yemekler neler?

Patatas Bravas

Benim en en sevdiğim, en uygun fiyatlı ve karnımı doyuran, öğrenci bütçeniz ile uygun fiyata yemek olayını kapatmak isteyenler için, afiyet olsun =). Küp şeklinde kesilip kızartılmış patatesler üzerine domatesli, salsa soslu veya sarımsaklı yoğurt ile hazırlanıp servis ediliyor.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

İspanya

Paella

Doğum yeri Valencia olan, çeşitli deniz mahsulleri, kırmızı veya beyaz et ile hazırlanan, bir çeşitli bol baharatlı bir pilav çeşidi. Özellikle domuz eti konusunda hassasiyetiniz varsa, uygun fiyatlı bir menü olarak öğle yemeğinde tercih edebileceğiniz bir pilav, zaten servis edildiği tavalarda bir hayli büyük ve porsiyon fiyatı o büyüklüğe göre hayli uygun.

İspanya-1

Tortilla

Yumurtalı, patatesli kocaman ve kalın bir pasta dilimi gibi tortilla, en az  7-8 yumurta ve bolca patates ile hazırlanan bir çeşit omlet. Ekmek diliminin üzerine konularak servis ediliyor ve en az 2 tane yemeniz yumurtasız kahvaltı yapamıyorum diyenler için beklenen sonuç =).

İspanya-2

Turron

Özellikle dini bayramlarda yemek sonrası tatlı niyetine bolca tüketilen, bol bademli hem vanilyalı hem kakaolu çeşitleri bulunan bir tatlı. Biraz bizim helvalara da benziyor.

Churro

Bitanesi, tatlıların en hası, bizim halka tatlısının şerbetsiz hali gibi. Üzerine pudra şekeri dökülmüş hali ile servis edilip yanında çikolata sosu ile gidiyor, sonra da mmm =). Benim yemeye bayıldığım yemeklerim az ama öz, fiyatları oldukça uygun, yemeye ayıracağınız bütçeyi buradan kısıp daha çok gezebilmeniz amaçlı.

İspanya-3

En gözde içecekler ise:

Sangria

İlk içtiğimde meydanda yapılan festivalde bizim bahçelerde kullanılan kocaman mavi bidonların içerisine doldurmuşlar, kepçe ile istediğiniz kadar dolduruyordunuz, tabii bayağı doldurduk =). İçerisinde portakal, elma, limon gibi çeşitli meyveler bulunan, kırmızı şarap ile bekletilen veya isteğe göre biraz rom da eklenilen, hafif ve serinletici mükemmel bir kokteyl.

Calimocho

Sangria’ ya göre daha çakırkeyf edebilen bir içki olan calimochonun bir bardağının (çünkü servisler büyük bardaklar ile yapılıyor) yarısı kırmızı şarap ve diğer yarısı koladan oluşuyor. O nedenle, tadı inanılmaz güzel, şarabın keskinliği rahatsız etmiyor.

Sangre de Toro

Eğer dönmeden şarap almak isterseniz çok kez içtiğim, mükemmel tadı ve kolay içimi ile hiç boğazınızı yakmayan, yakın bir arkadaşımın ailesi de şarap üreticisi oldukları için mahzenlerini ve görme fırsatı bulduğum mükemmel şarap markası.

İspanya-4

İspanya, yeme ve içme kültürü ile de sizlere farklı fırsatlar sunarken, hem midenize hem de bütçenize hitap etmekte. Her birinden tatmadan, yemeden içmeden dönmeyin, sonra teşekkür edersiniz =).

İspanya şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Madrid'den: 8 Anıtsal Giriyle Tam Gün Toledo Turu (42 €), Madrid'den: Trenle Segovia'ya günübirlik gezi (45 €), Scrooser Retiro parkı Turu (35 €), Yeni Teatro Real Madrid Bilet ve Ses Rehberi (7 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.