İSTANBUL'A İSTANBUL'DAN YAKIN: TİRİLYE (İKİNCİ BÖLÜM)

33601 Ara 2017Gezi Notu
Serhat ÇelebioğluSerhat ÇelebioğluBronz Yazar01 Ara 20173360 Yorum

Yazının birinci bölümünde Tirilye’nin daha tarihi olan denize bakınca sol tarafını gezmiş ve fotoğraflamıştık. Bu bölümde ise fırtına artarken Tirilye’nin merkezini ve denize bakınca sağ tarafını gezeceğiz. Çok eski tarihi yapılar bir tarafa bence merkez bölgede bulunan eski ev Tirilye’nin sembolü. İnternette “Tirilye” diye arattığınızda ilk olarak altında manavı olan bu ilginç ev karşınıza çıkıyor.

Bursa

Evin değişik açılardan en güzel pozunu yakalayabilmek için en az 100 fotoğrafını çektim. O kadar da fotojenik. Bu ev dünya çapında ün yapabilecek potansiyele sahip. Tüm dünyadan gezgin ve fotoğrafçılar tek başına burayı görmeye bile gelebilirler. Ancak, o kadar bakımsız ki yıkıldı yıkılacak. Tamam, burası birinci derece sit alanı ama bir şeyler yapmak için yıkılmasını da beklemeye gerek yok. Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur diye boşuna dememiş atalarımız. Beldenin ekonomisinin turizm ile olan bağının yükseltilmesi ile bunun mümkün olabileceğini düşünüyorum.

Bursa-1

Gezmeye başlamadan önce yine Tirilye’yi daha iyi anlayabilmeniz için önemli sembolik yapıların ve etkinliklerin olduğu yerleri gösteren bu haritayı kullanabilirsiniz. Sanırım artık dolaşmaya başlayabiliriz.

Bursa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Bursa Apartment, Blue Detached House, Bursa House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment in Bursa, Odak Konaklama gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Bursa Guest House, Bursa Modern Studio, Eyanka Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bursa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bursa-2

Sembol evin sağ tarafındaki sokaktan girip ilk sağa saparsanız bu güzelliği gözlerinizle göreceksiniz. Güneşin batışına yakın yassı ışıklar ve beyaz renk üzerindeki yansıması harika. Tirilye çok ciddi turist çekebilecek bir potansiyele sahip. Keşke tam anlamıyla değerlendirilebilse.

Bursa-3

Mahalle dokusunu kaybetmemiş bir yer Tirilye. Yine aynı yerde evin doğallığı ile ve mavinin güzelliği nasıl da bütünleşmiş değil mi? Beldenin mavisi ayrı güzel, yeşili apayrı. Kartpostal gibi bir güzelliğe sahip olan bölgede yapılacak en keyifli aktivitelerden biri fotoğraf turu.

Bursa-4

Fotoğraflarımızı çekip sahile Atatürk Meydanı’na doğru yürüyoruz. Tirilye’nin küçücük, sevimli mi sevimli, 5 dakikada gezebileceğiniz bir çarşısı var. İlk durak Tirilye Çarşısı. Fırtına yaklaştığı için dükkânlar biraz erken kapanıyor. Fiyatlar birçok turistik ilçeye göre makul. Tirilye zeytini genel olarak en çok İstanbul’da tüketiliyor. İstanbul’daki adı ise oradan gönderildiğinden Gemlik zeytini. Özellikle arabanız var ise dükkânlardan ya da köylü kadınlardan zeytin, zeytinyağı, baharat ve taze sebze-meyve almanızı kesinlikle öneriyorum.

Bursa-5

Rengârenk, içeriye girerek bir şeyler alma isteğinizi arttıran ve belleğinize güzel bir resim olarak kazınacak güzel dükkânlar bulunuyor burada. Aradığınız ya da aramadığınız çoğu şeyi bulabileceğiniz keyifli yerler var.

Bursa-6

Tirilye Çarşısı’ndan devam ederek Atatürk Meydanı’na varıyoruz. Fırtına artık iyiden iyiye kendini hissettiriyor. Meydandaki satıcılar malzemelerini toplamaya çalışıyor. Bir çiftin ise hiçbir şey umurlarında değil. İskeleden Tirilye’nin fotoğrafını çekiyorum. Bu fotoğrafın adını aşk ve fırtına koyuyorum.

Bursa-7

Artık fırtına net olarak hissediliyor. Meydan gittikçe sessizleşiyor. Bu fotoğrafa da fırtınanın güzelliği diyorum.

Bursa-8

Dalgalar artık setleri aşmaya başlıyor. İnsanlar tedirgin.

Bursa-9

Emniyet açısından iskeleyi terk edip Tirilye’yi tepeden yani Mudanya yolu üzerinden çekmeye karar veriyoruz.

Bursa-10

Fırtına henüz mendireği aşmamış. Liman önündeki merdivenlerden Mudanya yoluna çıkıyoruz.

Bursa-11

Fırtınada tepeden Tirilye’ye bakmak harika. Birden iskelenin üzerinde insanlar görüyorum.

Bursa-12

Bu gelin ve damadı ve tabii ki fotoğrafçı arkadaşları cesaretleri nedeniyle tebrik etmek lazım. Çok uzaklardan fotoğraflarını çektiğimi bilselerdi anı olması için eminim fotoğrafları mutlaka isterlerdi. Birkaç poz fotoğraf çektirip bayağı da ıslanıp fırtına nedeniyle hemen iskeleden uzaklaştılar.

Bursa-13

Şiddetli fırtınaya rağmen akşam hayat devam ediyor. Tirilye sahili yanyana balık restoranları ile dolu. Buraya gelip sahildeki restoranlarda rakı - balık yapmadan, enfes mezelerden tatmadan ve taptaze balıklardan yemeden olmaz. Genelde Bursa ahalisi balık yemeye hafta sonu buraya geliyor. Biz akşam yemeği için daha önceden güzel bilgiler edindiğim Tirilye Balık Restoranı’nı tercih ettik.

Bursa-14

İçerdeki ortam çok hoş. Garsonlar son derece kibar. Dekorasyonu güzel. Balık ağlarıyla tavanı, eski antika eşyalarla da mekânı süslemişler. Mekânın genel olarak ortamı huzur vadediyor. Mezelere ve salataya zeytinyağı konulmadan servis ediliyor. Ortaya getirilen siyah zeytinde bile zeytinyağı yok. Her masada zeytinyağı şişesi bulunuyor. Zeytinyağını istediğiniz kadar koyabiliyorsunuz. Mezeler ve balıklar şahane. Saganaki ise çok özel. Fiyata gelince yiyip içtiklerinize göre değişecek ama İstanbul’a göre çok uygun olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Özellikle hafta sonu rezervasyon şart.

Bursa-15

Kalınacak yere gelince Trilye’de bütçenize göre bir sürü otel mevcut. Beldenin en iyi oteli 12 odalı Trilyalı Hotel. Burası, deniz manzaralı, dekorasyonu yalıyı andıran hoş bir butik otel. Plansız olarak geldiğimiz Trilye’de sanırım yaptığımız en iyi hareketlerden biri bu güzel otelde kalmak oldu. Tarih ile modernlik iç içe. Deniz manzarası muhteşem.

Bursa-16

Sezon olmasına rağmen telefon ile önceden anlaşıp Kız Denizi Balıkçısı’ndaki muhteşem kahvaltı dâhil iki kişi 280 TL’ye bir gece bu otelde kalıp oldukça memnun olarak ayrıldık. Bu nedenle fiyatlar doluluk oranına göre değişebileceğinden internet üzerinden değil direkt oteli arayarak fiyat almanızı tavsiye ederim.

Bursa-17

Gece fırtına dindi. Sabah ise Tirilye yeniden şirin bir belde oldu. Aklımızda hep bizi mutlu etmiş bir yer olarak kalacak. Bu şirin beldeye nasıl geleceğinize gelince Büyükçekmece’den BUDO feribotlarıyla hiç trafik görmeden 1 saat 15 dakikada Mudanya’ya gelip iskelenin önünden geçen minibüsler ile  20 dakikada Tirilye’ye varabilirsiniz.  Bu arada BUDO bu seferler için kişi başı tek yön 28 TL ücret alıyor. Biletleri çok önceden alırsanız maliyeti 14 TL’ye kadar indirmeniz mümkün. Günde karşılıklı sabah akşam birer sefer yapılıyor.

Özellikle İstanbullu gezi ve fotoğrafsever arkadaşlarıma sesleniyorum. Tirilye, İstanbul’a İstanbul’dan bile yakın. Sağlıcakla kalın.

İSTANBUL'A İSTANBUL'DAN YAKIN: TİRİLYE (BİRİNCİ BÖLÜM)

Bursa şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; İstanbul: Giriş Biletlerini İçeren Topkapı Sarayı ve Harem Turu (64.78 €), Ayasofya Kabul Biletleri ve Kısa Karşılama Yürüyüşü (25.91 €), İstanbul: Tam Gün İmparatorluk ve Asya Küçük Grup Turu (65 €), İstanbul: Türk Eğlence Boğaz Gecesi Cruise (35 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.